Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Advocatus Diaboli: Micsoda veszélyes szörnyetegeket tartasz.... 8-) (2024.11.22. 11:26) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Csütörtök.

2013.10.17. 22:56 :: A Tengerész

Ráckeve mindenféle arcát mutatja gyors egymásutánban. Tegnapelőtt hűvös, de verőfényes reggelre ébredtem. Kifelé jövet köd ülte meg még a vízet, de már (ahogy boldogult anyám szokta volt mondani) "tápászkodott" a nap, a tejfehér páradunyhából a távolban kimeredeztek a város templomtornyai, magasabb háztetői. Légmozgás semmi, a csöndet csak néhány vízimadár neszezése törte meg. Beszippantottam a harapnivalóan tiszta hűs levegőt, ahogy a húszméternyi utat megtettem az otthonom, a hajó és a munkahelyem a ház közt. Mit mondjak, olyan pillanatai ezek az életemnek amikor maradéktalanul boldognak érzem magam. Aztán tegnap hirtelen  vagy 10 fokot esett a nappali hőmérséklet, szemerkélni, majd szaporán esni kezdett az eső miközben fokozatosan erősödött a szél, úgy saccra legalább 40-50 km/ óra sebességűre, röpültek a falevelek,  törtek az ágak, a hajó elkezdett mozogni. Na most vizsgáztak a farhorgonyaim, mert félhátulról jött az északnyugati. Kicsit elfordult a hajó, kétszer is kimentem ráhúzni a kötelekre, de ebben a nyomásban ez reménytelennek bizonyult. Aztán befordult nyugatra és kicsit megenyhült az ereje, ekkor ketten sikerült húzni a farköteleken, épp időben, mert jött a következő nyomás. A hajó orral áll keletnek a partra merőlegesen, elől két kötél Y-ban, hátul két kötél a két horgonyhoz, egyik Ny-ÉNy, másik Ny-.DNY  irányban, ezekről egymást keresztezve mennek a farkötelek a jobb és baloldali farbikákra. Sötétedésre tovább erősödött a szél, a lefektett árbocok napvédő ponyváját spinakkerként felfújta, tépte, rángatta, attól féltem elszakad,  kimentem és mindenféle kötelekkel mint a pók beszőttem az egészet. Nem volt egy egyszerű feladat, mert amikor megpróbáltam a kötelet átdobni a hajó másik oldalára az ide-oda kötözgetéskor, mindig visszafújta a szél. Félelmetes volt a szél zúgása, nem szívesen éltem volna meg ezt az időt a nyílt vízen. Kicsit itt is izgultam, most fog kiderülni mit érnek a horgonyaim. Begyújtottam a hajón a kályhába ( a hajón alszunk, csak napközben vagyunk többnyire a házban), aztán alaposan elázva tértem vissza a házba a cserépkályhára kiakasztva a ruháimat száradni a vacsora idejére, de nem voltam túl nyugodt, tudjátok, arról ismerszik meg a hajótulajdonos, hogy aggódik. Visszatérve a hajóra, az addigra barátságos meleg kabinban nyugovóra tértünk, szerencsére a horgonyok jelesre vizsgáztak, a hajó, bár egész éjjel rángatódzott, egy centit nem ment reggelre közelebb a parthoz.

Kész lett tegnap a falak EPS borítása. Igazából nincs összehasonlítási alapom, hogy milyen lenne nélküle, mert amikor még nem volt szigetelve a nappali, akkor még meleg idő volt odakint, de gyanítom, hogy sokat számít, mindenesetre langyos cserépkályhával 23-24 fok volt tegnap este idebent, a kinti 10-el szemben és miközben kint reggelre lement a hőmérséklet 5 fokra, idebent  ma reggel 22 fok volt már szinte teljesen kihűlt kályha mellett és csak most este kellett újra begyújtani. A sok felhasznált ragasztóhabarcs miatt reggel 80 % volt a relatív páratartalom, ami egyrészt a kinti eső elállta, másrészt a természetes száradás, szellőztetés következtében mostanra 62%-ra csökkent. Párakicsapódásnak mondjuk a hideg ablakokon, vagy bárhol máshol nem láttam nyomát egyszer sem. Ma a változatosság kedvéért kerti munkákkal is múlattuk az időt, rég foglalkoztam ilyesmivel, J imádja, én inkább csak kötelezőként végzem, nem hobbim a kertészkedés.

Még szombaton csónakról gusztálta egy ember a hajót, beszédbe elegyedtünk, rövid idő alatt összebarátkoztunk Sári Istvánnal, itt lakik az utcánkban, azonnal mindenféle segítséget felkínált és hamarosan kiderült, hogy nem hiába, vasárnap óta használom a Hungarocellvágóját, kitolható támaszrudait a mennyezeti lapok felragasztásához és tegnap az ő nagy Makita ütvefúrójával fúrtam át a 40 cm vastag falamat az antennakábelnek. Amúgy ő az egyike a http://www.olcsosetahajo.hupont.hu/ szolgáltatás üzemeltetőinek. ( A másik a Golenár Feri, szintén jóbarát) Jó környék ez, az emberek barátságosak, udvariasak és segítőkészek, remélem mirólunk is ez lesz a helyiek véleménye. Néhány kép az életmódbloghoz.
'13, okt.10. 007.jpg

Na most így kell begyújtani. Ez az égetnivaló mindenbe beleüti az orrát, mindenáron be akart ugrani a kályhába.'13, okt.17. 003.jpg

Sziesztáznak a csajok.

Na és a szomszéd házának Dryvit burkolatát már hesszöli a fakopáncs! Na ezért szigetelek én belülről.'13, okt.10. 008.jpg

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr345582206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter2 2013.10.18. 08:38:16

Vili! Megmondom őszintén, hogy a környékemen annyi a fakopáncs és a harkály, hogy ennyit régen láttam és természetesen majd minden ház itt dryvittal szigetelve van, de a sok fa miatt eszük ágába sem jut hungarocellt enni. Sokkal kedveltebb számukra a többnyire hamar öregedő fűz és nyár, na meg a nyír, melyek itt és szerintem Nálatok is mindenhol megtalálhatóak...úgy hogy a helyedben nem aggódnék emiatt, mert ez a jelenség főleg városi
lakótelepeken ismert és többnyire a városokba húzódó szarkák műve az egész.Itt inkább a rágcsálók veszélyesek a szigetelésre...Egyébként örülök, hogy tetszik a város, csak így tovább...

ILLIIR 2013.10.18. 19:32:27

T. Tengerész!

Lehet, hogy már hallotta, de Fiala úr e héten többször is emlegette, hiányolta. Azt mondta, hogy kapott valamilyen üzeneteket Öntől, de nem tudta megnyitni.
Röviden, csak ennyit akartam megosztani. Ha esetleg már értesült a dologról, akkor bocs a fontoskodásért.
Illír

abraxas 2013.10.18. 20:55:19

"a tejfehér páradunyhából a távolban kimeredeztek a város templomtornyai, magasabb háztetői."
Kösz a nap költeményéért:-)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.10.18. 21:25:12

@Mihalik Péter2: Szia, Peti. Épp ma gondoltam rá, hogy milyen nemszép tőlem, hogy immár "földik" vagyunk, oszt mióta nem voltam nálad megnézni, hogy állsz a hajóddal, pedig nagyonis kíváncsi vagyok mit haladtál, vagy másfél hónapja néztem. De ha végzek a gipszkartonozással, engedélyezek magamnak egy nap lifegést és pihenésképpen meglátogatunk.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.10.18. 21:32:34

@ILLIIR: Igen, "kémeim jelentették", hogy F emleget. Az a helyzet, hogy csak a hajón van olyan rádióm ami fogja a Q-t, de amire ő elkezdi az adást én már többnyire kint melózok a házon, így nem tudom hallgatni. Az üzenet meg ez a hülye "barátja e önnek XY, akarja e követni..." quasispamvírusmiaszar lehet, amit már korábban emlegettem, mert tán van annak két éve is, hogy utoljára írtam neki.

Mihalik Péter2 2013.10.19. 08:55:33

@A Tengerész: Ez a beszéd!!! A hajó egyébként célegyenesben van: takarólécezés készen, várom a megrendelt Dometic hűtőt,kormány és váltó, valamint gázbowdent ( ha valakinek lenne 26 Lábas bowdenje, nagyon vevő lennék rá, 2 db. kellene)és csak a lakkozás, valamint a szerelvényezés van hátra, na meg a motor felszerelése és bekábelezése... nem lesz egyszerű mutatvány, mert a motor pontosan 173 kg és meglehetősen amorf, azaz nincsen rajta fogás sehol.Egy zsiráf emelővel tán megoldom... Itt vár Titeket egy kis dió, meg az első almatermésünkből is egy szép adag, de lehet, hogy megelőzlek és beugrok valamikor, mert én is kíváncsi vagyok, hogy halad Nálatok a felújítás...
süti beállítások módosítása