Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2013.08.27. 22:34 :: A Tengerész

Ma délelőtt elmentem a Tomos motor üzemanyagtankjáért a régi tulajékhoz. Délután pakoltam a hajót. Megmozgattam az olvasói fantáziát cölöpölés dolgában. Most azt gondolom, hogy a következőt fogom tenni. A hajóról és a stégről megpróbálom a kívánt helyre állítani a 7 m hosszú csövet. Beledugok fenékig egy slaugot, amit csatlakoztatok a szivattyúhoz (Honda 2000 liter/perc csak elég lesz). Igyekszem függőlegesre beállítani. A súlyánál fogva minden erőszak nélkül be fog csúszni az iszapos fenékbe legalább 1-1,5 métert. A víz kb 1,5 m, azaz kiáll kb 4m. A deck a víz felett van ugyancsak 1,5 m-el, innen a cső teteje már csak 2,5 m. Rányitom a vizet és remélem, hogy megindul lefelé a cső. Ha elérem a munkasíkot a többit leverem nagykalapáccsal.

Én lettem minden macskák patrónusa. Született egy rakás kiscica a műhelyben. Én mondtam mindenkinek, hogy miután kiköltöztem onnan, ez már az ő dolguk, egyet befogadtunk, három kölykének gazdát kerestem, tovább nem vállalok macskanagypapaságot. De ma jön az egyik közmunkás, hogy hát rakjam fel már őket a netre, hátha jelentkezik  valaki, gazdának. Szóval itt vannak, ha netán valaki kedvet érezne hozzá. http://kiscica.hu/elviheto/hazi-csepel-eszaki-csucsok-15261 Amúgy megértem, hogy az etológusok milyen élvezettel foglalkozhatnak az egyes állatfajok tanulmányozásával. Tényleg izgalmas dolog. Kormi cica nem szereti ha megy a hajó. Bizonyára zavarja a motor hangja, a mozgás, rezgés, meg az, hogy körbe víz van. Induláskor mindig bezárjuk az utazóketrecbe  (kivéve amikor elfelejtjük, ilyenkor kiugrik a hajóról és vissza kell érte menni), aztán menetben már kiengedjük. Ilyenkor idegesen mászkál körbe-körbe, kinézegetve  a vízre, aztán egy idő után megnyugszik és lefekszik aludni. De időről időre felmászik hozzám ahogy kormányozok,  elhelyezkedik a tetőn, rámnéz, keresi a szemkontaktust és egészen komolyan elpanaszolja, hogy neki ez nem igazán tetszik. Ilyenkor egy kis simogatás után visszamegy  aludni, hogy 5-10 perc múlva megismételje ugyanezt. Mindez nem akadályozta meg abban, hogy amikor a Németh Sanyiék mellénk álltak a retro szovjet "Kazánka" motorcsónakkal és annak a deckjén egy kutyával, hogy ne akarja megtámadni a kutyát, J az utolsó pillanatban kapta el, mert képes lett volna átugrani az idegen hajóra csatázni.Na felértünk öt óra kocogás után a régi kikötőhelyre, kikötöttünk és a jószág bizalmatlanul tekintgetett a partra. Aztán amikor kiugrott, nem tudok mást mondani, de látszott az arcán a boldogság. Hogy "Hát én ezt a helyet ismerem!!" Kiugrott, beugrott, nyávogva hívott, hogy menjünk vele a partra sétálni, hempergett a fűben, előreszaladt, visszarohant, vége a viszontagságoknak, otthon édes otthon.

Tegnap reggel ugrik be a partról a cockpitba és valami nagy izét hoz a szájában. Jézusom elkapta a guvatot! (http://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Rallus_aquaticus_1_(Marek_Szczepanek).jpg) És pofozza kínozza szegény madarat. Na gyorsan lefogtam a macskát J meg kesztyűt húzott, hogy a hegyes csőrével védekező madarat megvizsgálja. Hát elég szerencsétlenül nézett ki, nyakán harapás, végtagjai kifordulva. Beraktuk a macskaketrecbe és felhívtam az állatkertet, tudnak e valamit kezdeni vele. Mondták vigyem be. Robogó csomagtartón beszállítottam, ott átraktuk az állatkerti ketrecbe, addigra egészen összeszedte magát, felvette a szokásos mozdulatlan rejtőzködő pózt ( ül a fenekén, nyaka, csőre  függőlegesen  kinyújtva) talán túléli a dolgot.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr15481130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter2 2013.08.28. 08:08:08

Hát Vilikém, szerintem a 2 m3 percenként a Duna vízszintjét is rendbe rakja... szerintem be kéne felül fenekelni a csövet, vagy a tömlő és a cső közé valami nyomás álló dugót rakni, mert a létre jövő vízoszlop magassága ( súlya) szerintem kevés lesz.

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2013.08.29. 09:29:42

Kedves J. és Vili bá',
Kormi állapotát nyomon követtük a blogon, örültünk, hogy rendbejött és jól van. Szerintem jó helyet találtatok Ráckevén, és a blog így is izgalmas lesz.
Misi cica szépen cseperedik, egy kis zabagép (a halat imádja) de nem lesz nagytestű, ellenben hiper-aktív, örökmozgó, játékos, csupa kedvesség kis jósztág. Koranyártól kiköltözött az udvarba/kertbe, a kis kerti tavat megvédi a szomszéd macskáktól. A madarakat ő is igen szereti, eddig öt rigónak és két galambnak segített a nagy nyári hőségben tollazatától megszabadulni.
Köszönjük, nektek minden jót!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.08.29. 18:54:56

@hzizi: Tiszta anyja a természete. A Kormi ma reggel egy félig megrágott patkánnyal lepett meg a cockpit padlóján, rettenetesen megsértődött amikor kihajítottam a vízbe, szomorúan bámult a zsákmánya után. Én nem ébredtem fel rá, de J mesélte, hogy éjjel rettenetes nyávogást csinált és addig nem hagyta abba amíg ki nem ment megnézni a zsákmányt és meg nem simogatta, megdicsérve, hogy milyen ügyes, hogy ekkora patkányt fogott. Akkor aztán csöndben maradt és reggelre megette a felét.
süti beállítások módosítása