Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2013.04.17. 07:46 :: A Tengerész

Gyors kérdés. Tud e valaki megbízható, korszerű CNC marógéppel felszerelt műhelyt, ahol kis/közepes sorozatban lehet műanyag alkatrészeket gyártatni? A kérdést hozzám intézték, de nem tudok rá válaszolni.

19:31 A szálingot készítem egyenes és  rétegelve hajlított körisfákból, alakul a forma, már jó ránézni. Egy olyan csomópontból fognak kiállni ahol az árboctörzs csatlakozik az árbocsudárhoz, pontosan mint elődje a "tereb" illetve annak elődje az "árbockosár". Imádom amikor leülök szemben az anyaggal és kitalálom, hogy milyen legyen, néha még beszélgetek is vele.

Már meséltem, hogy az ebéd akkor van amikor a Kossuth rádión az irodalmi műsor megy. Pár napja Márai Sándor "Napló"-jából olvas fel Bálint András. Minden negyedik, ötödik mondata szíven üt. Ennek a nemzetnek az a sorsa, hogy a legjobbjai távozni kényszerülnek, mert a "haza" elüldözi, kitaszítja, vagy csak megutáltatja magát velük.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr775230747

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akiga 2013.04.17. 10:57:14

flaar.eu/c5/index.php/homepage/

Foglalkoznak mindenféle vitorlázással kapcsolatos dologgal, (tervezen, építenek hajókat) műanyagtechnológiák, teljes körű kivitelezéssel.
Szinte csak egyedi darabokat készítenek.

blog.sancho.hu · http://blog.sancho.hu 2013.04.17. 22:32:45

Németh György barátom tudom ajánlani:
www.facebook.com/walton99?ref=ts&fref=ts
Műanyagokkal évek óta dolgozik, nekem is gyártott sátorfület, és jelenleg lézerrel is mar csokoládét akár.

bananarepublica 2013.04.21. 19:11:15

tengeresz figyelmebe!
Termeljen aramot csucstechnologiaval- origo cikk

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.04.21. 20:00:45

@bananarepublica: Hehe. Röhej amikor az újságírók akik már általánosban megbuktak fizikából és azóta is örök csoda számukra bármi ami egy szögnél bonyolultabb, megpróbálkoznak ilyen cikk írásával. A második világháborúban már nem repültek textil szárnyborítású gépek. Aztán "...a prototípus 1,3 méter átmérőjű csavarja 1,2 kilowattóra energiát termel. ..." csak azt nem írja mennyi idő alatt és mekkora szélsebességnél. Mondjuk saccperkábé ezzel a rotorátmérővel átlagos 10-20km/h-s szélben (ha egyáltalán beindul)mondjuk egy hét alatt. De a múltkor olvastam egy hasonlóan tudományos cikket, az 100km/h-s széllel számolt, mintha az olyan átlagos lenne. Ezek a cikkek arra jók, hogy a méregzöldekben azt a kényszerképzetet keltsék, mintha az atomerőműnek, a vízerőműnek és a szénhidrogén alapú energiatermelésnek reális alternatívái lehetnének. Még pártot is lehet alapítani a tömeghülyítésre, pl LMP.
süti beállítások módosítása