Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2012.12.02. 22:08 :: A Tengerész

Nagyon megszerettem ez alatt a rövid idő alatt is a könyvolvasót. Ma egész délelőtt esett az eső és olyan sötét volt, hogy lámpát kellett gyújtani az olvasáshoz. Merthogy beleragadtam a Rejtő könyvekbe. Akik rendszeresen olvassák ezt a naplót többször találkozhattak általam idézett mondatokkal, a poénokat nagyjából fejből tudom idézni (hogy miért olvasok sokadszorra olyan könyveket amiket kívülről tudok az magam előtt is rejtély), tegnap este-éjjel ki is olvastam az Előretolt helyőrség-et, ma délelőtt meg a Texas Bill a fenegyerek-et, ez utóbbit szerintem kevesebben ismerik, mert tudomásom szerint a '60-as évek beli Albatros sorozatban nem jelent meg, nekem még pengősben van meg valahol, a különlegessége, hogy nem P Howard, hanem G Lawery néven írta Rejtő Jenő. Amúgy élesben használtam a Rákóczy féle LED spot fényforrást olvasáshoz a nappali sötétség miatt. A gond csak az volt, hogy már régóta beégett a foglalat az olvasólámpában (hiába ezek a halogén spotlámpa fglalatok a primitív érintkezőkkel állandó kontakthiba források, látszik, hogy belsőépítészek tervezték, nem szakemberek) és nem világított. Egyelőre bekötöttem a tűlábakat sorozatkapcsokba, majd holnap utánajárok foglalatoknak ( a hálóban is sz@r az olvasólámpám, látszik, hogy sokat használom ). A lényeg, hogy pompásan megvilágítja az olvasnivalót, csak ajánlani tudom mindenkinek, ezekről, illetve ilyenekről van szó.  http://www.ledcenter.hu/228-led-szpotok/543-mr16/12v-4*1w-edison-led-szpot-melegfeher-270-lumen.html 

Más. Korábban említettem, hogy gyalázatnak tartom a parlamentben a némi megkésettséggel nagy port kavart (ha lehet ebben az esős időben ezt a szófordulatot használni) Gyöngyösi Márton féle megszólalást, mert a csibész pontosan tudta mit akar mondani és azt is mondta, listázni kell a zsidókat, csak később kezdte a szerecsenmosdatást, hogy nem is úgy, meg nem is azt. Amúgyis tele a tökököm a  nap mint nap újászülető neonyilasokkal, suttyó tahókkal, akik hobbimagyar hevületükben elkezdik azt amivel nagyapáik már 70 éve szégyent és gyalázatot hoztak az országra. Nos pontosan Rejtő Jenőt olvasva gondolkodtam el azon, hogy ez már tényleg sok, ugye ha valaki nem tudná őt is a nyilasok ölték meg, ahogy az egyik legnagyobb magyar költőt Radnóti Miklóst, vagy Szerb Antalt és még sok sok rendkívül értékes MAGYAR embert, mert történetesen egyetlen "bűnük" az, volt, hogy zsidónak születtek. Ezek az idióták kezdik túlfeszíteni a húrt, ezért rossz idő ide, rossz idő oda felkerekedtem és elmentem ellenük tüntetni a Kossuth térre. Kétségtelen, hogy az arcokat nézve több volt a kampós orr mint a fitos, ami azért szégyen, mert a zsidóüldözés, ami mindig a listázással kezdődik nem zsidó ügy. Ez magyar ügy és én nemzsidó létemre azért tartottam fontosnak jelenlétemmel demonstrálni, mert személy szerint kikérem magamnak az antiszemitizmus egyre szemtelenebb módon való elharapódzását. Szóval ott voltam Rejtő Jenő, Kabos László, Salamon Béla, Kellér Dezső, Karinthy Frigyes vagy ha úgy tetszik Ganz Ábrahám,  Kner Izidor, Weiss Manfréd és a többiek okán. Meglepett, hogy mennyien voltunk. Ha  Fidesz rendezvény lett volna legalább kétszázezres tömegről szólna az MTI beszámoló, én  körbejártam a helyszínt, ami nem volt könnyű a tömegben és 40000 körül saccolom a megjelenők számát. A Károlyi Mihály szobornál volt egy azaz egy darab dacos tekintetű árpádsávos lobogót emelő ifjú zászlótartó, körötte nem tisztázott hovatartozással még vagy egy-két tucat lézengő, de egyéb ellentüntetés semmi. 

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr804943823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spray 2012.12.02. 23:08:44

Szia Tengerész hol találom az elektrikus könyvtárat a netten vagy valahol meg kell venni Itt két napja esik a hó
Még két hétig dolgozok aztán megyek Pestre
Üdv Pali

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.12.03. 08:13:15

@spray: Tudomásom szerint ezek így nincsenek fenn a neten, de mindjárt küldöm neked Emailben, becsomagolva egy ZIP fileban ahogy én is kaptam.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.12.03. 08:22:40

@spray: Ajaj. Sehol nem lelem az Email címedet. Légyszíves küldj egy Emailt a vilmosbartyikkukachotmailpontcom-ra és küldöm válaszban.

Mihalik Péter 2012.12.03. 19:22:44

Szerintem a könyv, maradjon könyv: gyűrhető, ágyban is olvasható, WC-n is, bárhol...Illata van, bejegyzések benne, régi könyvjelzők, egyszóval, varázsa van szerintem. (Nyilván való, hogy egy hajón nem lehet könyvtárat tartani). Én szeretem a régi dolgokat, amik a mai napig működnek, függetlenül attól, hogy előbb-utóbb úgy is kiszorítja az elektronika. Kíváncsi leszek a Nagyi-féle vasárnapi rántott csirke ipodos változatára...(hehe).

Ami a tüntetést illeti:-Ideje volt már, de megjegyzem, hogy senkit sem a születése miatt kritizálnak...

temtom 2012.12.03. 20:17:25

Én is szeretem az új könyvek jellegzetes finom szagát. Vagy inkább illatnak mondanám. Meg a visszalapozást -ha úgy gondolom éppen. E-book viszont még sosem volt kezemben, lehet, hogy az is tetszene. Nem tudom.

A tüntetéshez meg:
Vigyázz, Vilmos, nagyon vigyázz!!! Ha ilyeneket írsz és valaki észreveszi -mondjuk- a HVG.hu szerkesztői közül, akkor máris készülhetsz a tüntetésre Amapola előtt. Jönnek majd a mértékadó balliberálisok:
"A nyugdíjas hajóépítő kampós-orrúakat emleget a blogjában, ezt nem tűrhetjük"

(Nehogy bárki komolyan vegye! Ezt viccnek szántam, nem lesz tüntetés.)

djz 2012.12.03. 20:32:54

@Mihalik Péter: Hát én ágyban, WC-n is olvasom az e-könyveimet... gyűrni meg a papírkönyveket sem szoktam. Beleírni, hacsak nem Einstein vagy Kirkegaard az ember, barbárság.
Elektronika nélkül meg A Tengerész életét sem követhetném napról-napra - már amikor nem sztrájkol, és nem ír napokig :)
Szagolgatni meg - hát arra tényleg nem ez való, bár lehet kapni könyvillatú sprayt - ezt most nem is ragozgatnám tovább.

Mihalik Péter 2012.12.04. 09:26:02

@djz: Nyilván való nem teljesen szó szerint kell érteni azt amit írtam: a gyűrni, nem azt jelenti, hogy csővé formálom, mint egy légycsapásra is alkalmas kiolvasott újságot, vagy szagolgatom, mint egy csokor rózsát. Itt maga a papír a főszereplő és a rajta közölt élmény, vagy tudás, esetleg fikció, talán történet, esetleg vers. Ha valakinek meg van olyan szerencséje, hogy egy eredeti művet tarthat a kezében, hát azt a pillanatot átjárja a történelem , a szerző szelleme, egyszerűen varázsa van. Ezt egy elektronikus készülékkel nehéz elérni. Minden esetre az tény, hogy egy ilyen készülék csodákra képes, szinte az egész világ az ember kezében van. Nem kell kutatni a könyvtárban, a poros könyvek között.(bár annak is van varázsa szerintem)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.12.04. 09:58:33

@Mihalik Péter: @temtom: @djz: Tökéletesen egyetértek. A könyv legyen papír, sőt nem büdös újrapapír (bár Peti ahogy mondod, lehet, hogy klotyóban olvasáshoz az is jó), sőt nem sz@r, első olvasásnál széthulló paperback, hanem keményfedelű. Újság legyen olyan hogy be lehessen vele gyújtani ha már kiolvastam, 3,14na legyen szőrös, szóval minden retro és klasszikus! DE ha az ember kényszerhelyzeteben van, mert nincs helye hajón párezer könyvnek (ha csak színes éghetetlen újság van és éppen kopasz amivel összeakadsz stb)akkor az ember beéri a szükségmegoldással. És bizony megszeret(het)i. Mint én ezt a varázslatos kis kütyüt. Mert ez nem "pótlék", hanem MÁS. Egy kicsi, jól kézbentartható könyv, amiben van akár ezer "könyv", amelyik mindig "ott nyílik ki" ahol abbahagytam az olvasást, amelyiken akkorára állítom a betűket amekkorára akarom és még van egy rakás funkciója amiről egyelőre fogalmam sincs. Szóval ezt nem a hagyományos papírkönyvvel kell összehasonlítani, hanem a "van könyvem-nincs semmim" az összevetés alapja. Van még egy nem elhanyagolható jótulajdonsága, miközben a papírkönyvek ára egyre magasabb, ez és a rajta lévő irodalom ingyen van. (Bár én már jóideje csak turkakönyveket olvasok, azok ugye kedvezőbbek ár szempontjából, viszont azok már nem illatoznak, némelyikük kifejezetten büdös.)

djz 2012.12.04. 18:41:08

@Mihalik Péter: Nem nagyon akarok vitatkozni, de... Mózes idejében kőbe vésték. Később volt papirusz, aztán pergamen, másolás. Gutenberg óta nyomtatás, de melyiket is preferálod? Az ólombetűkkel szedettet, vagy belefér a rotációs offszet is? És ha az is, akkor a nyomólemezt hagyományos úton kellene-e előállítani, vagy lehet CTP? Hogy az író a művet lúdtollal, mechanikus írógéppel, esetleg szövegszerkesztővel alkotta, az számít?
És hidd el, nem kötekedni akarok. Nekem is van rengeteg papírkönyvem, szeretem is ezeket. Vannak kategóriák, amik e-book readeren egyszerűen élvezhetetlenek. (művészeti, stb., sőt sajnos a műszaki kiadványok egy része is.)
Az előnye viszont vitathatatlan (mármint az e-booknak). A Tengerésznek nyilván nincs helye tárolni ezeket, másnak meg ha utazik, kéznél van az olvasnivalója, hosszú távon is.
Szóval, csak arra lennék kíváncsi, miért is ragaszkodsz egy technológia - kőbevéséstől az elektronikus könyvolvasókig átívelő történetében - egy közbenső fázishoz?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.12.04. 22:44:58

@djz: Ez a kindleteka nekem nem működik.

Mihalik Péter 2012.12.05. 08:59:11

@djz: Egyáltalán nem ragaszkodom egy közbenső fázishoz. Nekem a könyv, nem más, mint papírlapokra nyomtatott, összefűzött közlésfolyamat. Van borítója, van hátlapja.Mindösszesen arra szerettem volna rávilágítani, hogy a világon vannak jól bevált dolgok, amiket úgy kellene élvezni, ahogyan vannak, vagy kialakultak az évszázadok során...egyszóval (saját szó): Humanicumok, azaz jól bevált világszerte használt dolgok. Nyilván való, hogy amit a technika le tud képezni elektronikus felületre, azt meg is fogja tenni. Biztos, hogy régi módi vagyok, de ez van. Szeretek szemtől szembe ismerkedni és nem interneten. Sakkozni fatáblán, figurákkal és nem számítógépen. Motorozni és hajózni az úton és a vizen , kirándulni a természetben és nem a Travel Chanelen. Ismételten írom, hogy nem vonom kétségbe az e-book hasznosságát, de ha a gulyásleves is virtuális lesz, azt hiszem kardomba dőlök.

djz 2012.12.13. 22:49:45

@A Tengerész: Szia! Amikor küldtem a linket, működött. Amikor Te nézted, akkor nem... nyomoztam, mi történhetett a _ma_ működő link:
www.e-teka.hu/kindlevarazs/kindle-teka/
Esetleg ez is érdekes lehet:
hu-hu.facebook.com/Kindlevarazs
süti beállítások módosítása