Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Hétfő.

2012.10.15. 22:51 :: A Tengerész

A nap reggel úgy tűnt végképp elmúlt az égről, olyan idő volt mint a ködös Albionban, mindenről csorgott a víz, így hát bevettem magam a gépházba és kiszereltem   Lada Hardy tárcsát amit Ráckevén raktam be. Ki kell cseréljem újakra az akkor csak kiegyenesített csavarokat és be kell rakjak biztonság okából egy ilyet http://racing-bazar.hu/alkatresz/egyeb/hardy_menesztotarcsa_ladara_elado, amit valamelyik kommentelő javasolt. Ez arra szolgáll, hogy ha teljesen szétszakadna a tárcsa akkor "sántaüzemben" el tudok vánszorogni mondjuk egy horgonyzóhelyig, ami fontos lehet mondjuk egy zsúfolt hajózóútban. Amit beraktam Hardy tárcsát, amúgy hibátlan, most két lehetőséget kell mérlegeljek 1. Marad a Lada tárcsa. Hátránya, hogy nagyobb erő hatására elszakad. Előnye, hogy nagyobb erő hatására elszakad és mint a lánc leggyengébb szeme, 2000Ft-os beszerzési áron és három órás szerelés árán védi a hajtás többi alkatrészét, melynek pótlása ennél sokkal jelentősebb költség, netán meg se oldható ha olyan alkatrész károsodik amit már nem gyártanak. 2. Kicserélem  egy BMW tárcsára, ez soha nem fog elszakadni az autóversenyző szerint, viszont nincs olyan lánc aminek ne lenne leggyengébb szeme. Namármost ahogy fent említém ha ez netán egy fogaskerék a váltóban? Merthogy az, hogy korábban a nagyszilárdságú átm. 12-escsavarok (méghozzá 6 db), elgörbültek, miközben a tárcsa elszakadt az azt mutatja, hogy korántsem a rezgés, vagy az egytengelyűtlenség okozta a hibát, hanem egy egyszeri nagy erőhatás, amit magamra vállalok, valószínűleg valamely ügyetlen menőverezésem során történhetett. Ha ügyesebb leszek, ahogy már vagyok is némi gyakorlások után, akkor ez többet nem fog előfordulni, tehát pontosan erre a Lada tárcsára van szükségem, mert ez védi meg a propulzió egyéb értékesebb részeit egy bármilyen okból bekövetkező túlterhelés okozta meghibásodástól. Alighanem bespejzolok ilyenből http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/eroatviteli_alkatresz/valto/lada_hardy_kardan_osszekoto_1654110299.html pár darabot és egyet a BMW-ből is. Ha mégis kiderülne, hogy óvatos használat ellenére is rendszeresen szakadnak, még mindig ráérek berakni az erősebbet.

Mai ajánlatom. http://w.blog.hu/2011/08/12/a_komcsi_orok#more3147473

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr804850971

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2012.10.16. 11:28:30

Én azt javaslom, hogy a BMW-ből is legalább kettőt vegyél, ha ugyanis arra kerül a sor, tartalék nélkül maradsz. Kettő Lada, kettő BMW talán még nem finanszírozhatatlan pazarlás...

Mihalik Péter 2012.10.16. 14:15:10

Vili, kezdek rájönni, hogy a tárcsákat azért tartod, hogy a hajócsavarban lévő nyírócsapszeget kíméljed...viszont, ha a nyírócsapszeget kíméled (az esetlegesen túlméretezett BMW Hardyval), akkor nem kíméled a hajócsavart, ami feltételezem bronzból van és nem olcsó!Hát nem tudom, melyik az ésszerűbb döntés, pontosabban melyik a költség hatékonyabb, de egy biztos: Télen egyszerűbb a meleg gépházban tárcsát cserélni, mint a hideg vízbe merülve nyírócsapszeget.

Mihalik Péter 2012.10.16. 14:19:17

@Mihalik Péter: lehet, hogy hülyeséget írtam..de valahogy így van, max. a sorrend nem jó...
süti beállítások módosítása