Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2012.09.27. 19:03 :: A Tengerész

'12 szept.27. 003.jpgVan hogy az ember amikor megcsinál valamit, már akkor érzi, hogy...hááát... ez nem biztos, hogy jó lesz így, de aztán meggyőzi magát, hogy : "Jó lesz ez!" Na így voltam azokkal a csörlőkkel amiket a darukarokra raktam. Hát...nem lettek jók. Elől még csak hagyján, mert ott csak a horgonyokat teszem-veszem vele helyre, meg ki -be , végülis  20-30 kilók lógnak. De hátul a  csónakot felkurblizni kicsit nagyobb erő, meg nem igazán esik jól kézre, szóval oldalt is húzom amikor tekerem, így aztán az történt, hogy oldalt kigörbülgetett a 2,5-es lemez kar, majd  az egyikről le is tört a fogantyú a legutóbbi felhúzáskor. Na ma nekiláttam, leszedtem és egy-egy félbevágott csődarabbal megerősítettem a karokat és a vékony tengelyű fa fogantyúkat csövekre cseréltem. Így néznek ki. Ezek már biztos nem fognak kihajlani akármekkora és akármilyen irányú erővel tekerem is őket. Ezzel elment a délelőtt, délután ki is próbáltam, az éjszakára vízen hagyott csónakot felemeltem és leponyváztam, mert mondja a rádió az esőt viharral éjszakára. Aztán sietve elbicikliztünk a Tescoba a tömegáruért (tej, ásványvíz, kefír ) ezek ott a legolcsóbbak és a Mihalik Péter Által kedvelt boltba a Dömsödi útra, mert ott meg jó a kolbász. (Péter csókoltat a boltosnéni). Sietni azért siettem, mert az égen már gyülekeztek a felhők és szerettem volna bringaelrakás, leponyvázás, rendcsinálás a decken és egyéb zéfesztekkel végezni mielőtt elkezd esni. J persze megrótt, hogy miért tekertem olyan gyorsan, neki a bringázás lassú nézelődés, amiben én általában benne vagyok, de nem akkor ha "sötét felhők gyülekeznek hazánk egén". Aztán egyszerűen nem volt kedvünk bemenni a deckről, mert elállt minden légmozgás (teljes "vihar előtti szélcsend"), a levegő bársonyos meleg volt az égbolt meg egyszerűen csodálatos. Szóval megintcsak...EHHEZ így kell élni.'12 szept.27. 002.jpg'12 szept.27. 004.jpg'12 szept.27. 008.jpg'12 szept.27. 001.jpg

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr24806881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2012.09.27. 19:33:13

Valoban irigylesre melto eletmod. A kepek egyebkent nagyon szepek csak valahogy hianyzik aloluk a tenger(nekem legalabbis).HA bele gondolok, h en meg nindig a "kabelozok" es olyasmit kell csinalnom amit szivbol uuutalok, akkor valoban irigyellek Benneteket.Nade aki megcsinalta maganak, h mindezt megteheti azt nem irigyelni kell annak gratula jar!!

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.09.27. 20:47:32

Hun vagy, merre jársz? Ma nem láttalak a szokott helyeden! Nálam a Fiala elbújhat utánad, nekem te vagy a király!
[URL=http://kepkezelo.com/][IMG]http://kepkezelo.com/images/sygukfnzpjdo38h6cor.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://kepkezelo.com/][IMG]http://kepkezelo.com/images/b3righ64y08k0r6jvedg.jpg[/IMG][/URL]

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.09.27. 21:17:00

@jobbikbal: Pedig ott vagyunk a szokott helyünkön, legalábbis napok óta egyhelyben Ráckevén.

Jonathan 2012.09.27. 22:36:03

Nagyon szep kepek a felhökröl (is) Tengeresz! Milyen gepet hasznalsz hozza? (Add Uram, hogy ne telefonos kep legyen...)
J.

halaloszto 2012.09.27. 23:17:42

@Jonathan:
ImageDescription - KONICA MINOLTA DIGITAL CAMERA
Make - KONICA MINOLTA
Model - DiMAGE Z10
DateTime - 2012:09:27 19:12:10
ExposureTime - 1/40 seconds
FNumber - 3.20
ExposureProgram - Portrait mode
ISOSpeedRatings - 100
FocalLength - 6.00 mm
ExposureMode - Auto
White Balance - Auto
FocalLengthIn35mmFilm - 36 mm

:-)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.09.28. 08:35:16

@Jonathan: Hehe. Azt amit halalosztó írt. És köpjetek le "Aut" üzemmódban. Régi rutinból aggódtam, hogy színszűrő nélkül nem fognak kijönni a felhők, de úgy tűnik erre nem igaz az ami a régi filmes gépekre igaz volt.

Mihalik Péter 2012.09.28. 08:46:40

@A Tengerész: Klassz fotók!!! Köszi a jókívánságokat, ma megyek be én is kolbászért,mert fogytán a készlet, főleg így lecsószezon közepén. Magyar ember kolbász nélkül élhet, de nem érdemes.

Jonathan 2012.09.28. 13:01:06

@halaloszto: persze, de gondoltam hatha akar beszelgetini rola :)
süti beállítások módosítása