Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Advocatus Diaboli: Micsoda veszélyes szörnyetegeket tartasz.... 8-) (2024.11.22. 11:26) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Péntek.

2012.08.03. 20:55 :: A Tengerész

Ma is hőségrekord, vagy aközeli idő volt (estére az egésznapos izzadástól a saját szagomat nehéz volt elviselni és zuhanyozáskor olyan lé jött le rólam, hogy virágot lehetett volna ültetni bele) , de azért oda kellett figyeljek, mert volt egy zivatar is. Szerencsére időben sikerült leponyvázni. Helyén a szalon lejárati tető, egy részét már le is műanyagoztam, most már olyan nagyon nem tud velünk kiszúrni az idő, bár persze megnehezíti a munkát amikor időnként villámgyorsan el kell pakolni és mindent letakarni. Rengeteget számít a gyakorlat, a hálókabin tetejével több mint egy hétig tartott az a munka amit most a szalonnál két nap alatt lezavartam.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr34694703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Antymix 2012.08.04. 08:07:13

Na igen. És ebben az országban nincs gyakorlati képzés 15 éve.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.08.04. 08:13:46

@Antymix: Valami rejtőzködő talán, mert ez a fiú azt mondja magáról, hogy bútorasztalos és szaktanár. index.indavideo.hu/video/Jo_amikor_az_MTA-n_landol_a_sarkany Mindenesetre szerintem jó tanár lehet.

huomate 2012.08.04. 12:41:00

@Antymix: De van. Mi folyamatosan oktatjuk a szakmát a fogászatunkon.(fogtechnikus és fogorvosi asszisztens képzés)
Igaz nem a régi állami módon, hanem igazi mester-inas-tanonc beosztásban és merem állítani jól csináljuk.Aki nálunk szerzett fogtechnikus oklevelet (már így hívják nem fogmíves szakmunkáslevélnek bár az nekem jobban tetszett) mindegyikük el tudott helyezkedni.
Nem csak mi csináljuk a gyakorlati képzést hanem sok-sok kollegám, tehát nem teljesen állja meg a helyét hogy nincs gyakorlati képzés ,sőt én úgy látom a mi szakmánkban ez eredményesebb mint a régi rendszer tanlaboratóriumos gyakorlati képzése.
Bocs tengerész az OFF ért. Már alig várom hogy útra keljetek Amapolával....
süti beállítások módosítása