Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2012.06.21. 19:34 :: A Tengerész

Kőkemény nap volt. Ilyenkor a nap végével érzem, hogy "van még bennem valami". Reggel korán keltem, egy gyors reggeli után elbicikliztem "haza" a Hernád utcába, rácsot szerelni. Mit mondjak, kegyetlen meló volt. A 110 éves körfolyosós házba besütött a nap, naná, hogy pont oda ahol dolgoztam, vágtam, fúrtam, hegesztettem azokat a tartókat amikkel az ajtórács keretét a falba rögzítettem. Légmozgás semmi. Délután háromig bírtam, aztán, miután a szerkezet biztonságosan a helyén volt, elpakoltam a szerszámokat, bezártam az ajtót, beleértve a rácsosat is, folyt. köv. holnap. Visszafelé Csepelre a hetedik kerületből, a kerékpárúton még megpróbáltam tartani a tempót a fiatalokkal, de a 30 évesek, pláne a versenybringások  lenyomtak, egyedül egy 20 év körüli kislányt sikerült tartósan megelőzni, ami azért is volt hasznos, mert amikor a menetszél lekapta a sapkámat udvariasan felvette és átnyújtotta. Mindenesetre azok után, hogy a rádió óva intett mindenkit a tűző napon való aktivitástól (38 fok volt állítólag árnyékban), amit én pont nem fogadtam meg, még csak nem is vagyok különösebben elfáradva, szóval alighanem rendben a kondícióm, a vérnyomásom 114/76 , igaz a pulzusom ugyancsak 114 volt az érkezés után még fél órával is.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr164603332

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

harpi4 2012.06.21. 20:36:53

Nana Tengerész!!! Csak óvatosan a testtel! Éppen ma hallottam, hogy az új eü-i törvény szerint a szívinfarktussal beszállított betegeket VÁRÓLISTÁRA kell venni.Értem én! Had hulljon a nyugger férgese, így legalább kevesebb nyögdijat kell kifizetni, és kevesebben maradnak azok, aki az idegbajos retardált törpe és rablóbandája ellen szavaznának.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2012.06.21. 23:31:10

Én megtanultam a sorok közt olvasni.

"...a versenybringások lenyomtak, egyedül egy 20 év körüli kislányt sikerült tartósan megelőzni..."

No Comment... :)

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2012.06.21. 23:36:58

Ja, szerettem volna feltenni egy képet a bográcsos-világvevő kézi készülékemről (T-izé modem stick), de ez blogrencccerszopver az esélyt sem ad vagy én vagyok vidéki libapásztor?

Advocatus Diaboli 2012.06.22. 12:19:57

apiesze:
Ha hiszed, ha nem, én _örülök_ ennek az intézkedésnek, annak ellenére, hogy az autóm most szeptemberben fog műszakizni, és annak ellenére, hogy idén nyárra terveztem a meglevő motoros mellé a vitorlás kishajóvezetői vizsgát letenni. Méghozzá azért örülök neki, mert ennek a TETŰ bandának minden ilyen lehúzós intézkedése egy újabb szög a koporsójába! Sok kicsi sokra megy! 2014-ig majd csak megjön mindenkinek az esze, és rájönnek, hogy ennek az elvtelen rablóbandának a történelem süllyesztőjében a helye!

apiesze 2012.06.22. 13:30:15

@Advocatus Diaboli: Igen, csak odáig élni is kellene és ezek a szögek a mi koporsóinkat is kezdik lezárni. :o(

abraxas 2012.06.22. 13:55:04

@Advocatus Diaboli: Hofi mondott valami olyasmit a kapitalizmussal kapcsolatban, hogy ha annak rossz lesz, mi (értsd: szocialisták) éhendöglünk.
Tartok tőle, ide is áll a párhuzam :o(

Mihalik Péter 2012.06.22. 14:10:37

@abraxas: " Azoknál most rossz és nálunk azért nem jó" (Hofi Géza) ..ha erre gondoltatok..

apiesze 2012.06.22. 14:41:57

A kapitalizmus a gödör szélén áll. Minket néz a gödör alján. :o(

Advocatus Diaboli 2012.06.22. 17:23:27

Ennek, ami nálunk van, semmi köze a _működő kapitalizmushoz_. Mi most az eredeti tőkefelhalmozódás, a kapitalista tulajdonviszonyok kialakulásának időszakát éljük a gengszterváltás óta. Ez a folyamat a fejlett tőkés világban lejátszódott 1640 (angol polgári forradalom) kezdettel. Ha így nézzük, csekély 350 év a lemaradásunk a fejlett kapitalizmushoz képest.

huomate 2012.06.22. 18:19:32

@harpi4: Kérlek ezt olvasd el :

www.oep.hu/portal/page?_pageid=34,35312,34_35624549,34_44102946:34_44552067,34_44102946:34_45099018&_dad=portal&_schema=PORTAL

Ez az OEP hivatalos közlése tehát szó sincs róla hogy az infarktusosok várólistára kerülnének.

Bocs Tengerész az OFF-ért szép napot és JÓ SZELET!

Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal 2012.06.22. 18:25:38

Én ma vizsgáztattam a z autóm. csodálatos élmény. a haverommal rendbe raktuk a fékeket, a fél futóművet lecseréltük, padon beállítattam a kerék összetartást, több mint 1 kilóba fájt a manőver. ezek után mit néznek a vizsgán? a nyúzó pad eredményei a kutyát nem érdeklik, /gömbfejek,szílentek állapota/-nem rögzíti a gép- viszont körbe kell fényképezni az autót, alváz szám, ülések száma és megléte -az enyém7 személyes,be kellett tennem az összes ülést,ablakok fóliázottsága,stb. nekem az első ajtókba be van építve egy "lefánt fül" ablak,ami ugyan nem nyitható, azon kinézve max. az utat láthatom de az előző tulaj lefóliázta, ami szabad szemmel nem látható,de a fényképen rögtön szembe tűnt. csak a haveron,és a vizsgabiztos lojalitásán múlt, hogy nem vágtak vissza. bónusz kérdés: a zöld kártyához egy szondát kell a kipufogóba dugni, járó motornál,amit szintén fényképpel kell dokumentálni . szerintetek be kellett indítani a motort? /nyereményt nem tudok felajánlani,max. a tapasztalat/. amúgy kurva jó vizsgahely,csak ajánlani tudom...!

Mihalik Péter 2012.06.22. 18:45:11

@Advocatus Diaboli: Szerintem pont fordítva van: Volt itt kapitalizmus, csak egyes menetelő egyenruhások rákényszerítették a magyarokra (természetesen a felszabadító nyomása miatt és Trianonnak is köszönhetően) a már ismert " közös minden" című sztorit, hála a nagy 3 bölcsnek Marx, Engels és Leninnek! Erőszakkal beadadták az addigi magántulajdont a közösbe, majd akik (terrorral, gyilkolással, gulággal stb.) kikényszerítették ezt, vezetői hatalmuk és a terror segítségével jól ellopták azt az ún. közösből. Most itt állunk tőke (működő tőke) nélkül és nézünk bután. Hitel nincsen, volt, de átvertek azzal is mindenkit. Ez az EU sem más, mint a KGST..meg vannak számlálva a napjai. Szegény görögök azt hitték, hogy csak buzukizunk meg tzatziki és turisták? Komoly kapitalista soha sem alapoz turizmusra, mert ha válságban az egész Unio ,ki megy el turistának, fizetve a költségeit esetleg úgy, hogy a munkahelye is megszűnt. ( CCCP sem működött sokáig, csak kőkemény terrorral)

harpi4 2012.06.22. 20:03:35

@huomate: Köszi. Így azért már más! Az utólagos regisztráció! Tudod csak az bajom, hogy ennek világosnak és érhetőnek kellett volna lenni az eredeti szövegben is, mert ha egy "amaflabéta" mozdony-szőke etnikum félreérti (ha egyáltalán megérti) az oké, na de egy főorvos? Ez a világtalan impotens banda, még az Alkotmányt (bocsi: Alaptörvény vagy mi a szösz) is egy Ipadon írta a vonaton (Szájer pajtás, ezt a rendeletet az írója pedig valószínűleg a 37-es villamoson, a mobilján, a teleki-téri megálló és a Népszínház utca között. Ráadásul sajnos egyáltalán nem egyedi eset, hogy hoznak mindenféle törvényt, és utólag kell belemagyarázni, változtatgatni, azaz "etnikumkodni". Amióta betiltották a "cigány" szót, tudod-e hogy hívják a "cigánykereket". "Etnikumi pördületnek"!!!

harpi4 2012.06.22. 20:12:09

@Mihalik Péter: Azért abban nincs igazad, hogy a KGST = EU. Emlékezz vissza a régi viccre: Szovjet régészek kiásnak egy üreget, melyben életben találnak egy lovat és egy ezeréves mongolt. A kérdésre, hogy hogyan éltek el ennyi ideig bezárva, minden készlet nélkül, a mongol azt felelte: amit én tojtam megette a ló, amit ő, azt pedig én! - Szent Lenin! - kiáltott fel a vezető szovjet régész. Ezek már ezer éve feltalálták a KGST-t.
Nos, ennek az EU-s változata: Amit a ló tojik, azt megeszi az ember, de ő már nem tud semmit produkálni, mert annyira le van gyengülve. Nem is fognak ezer évig elélni!

apiesze 2012.06.22. 20:51:37

KGST címer: zöld mezőben 7 sovány tehén egymást szopja.
@Mihalik Péter: Péter! Most nem zavar az off? :o)))

Mihalik Péter 2012.06.23. 09:19:06

@harpi4: Persze, nem is állítom, hogy a KGST=EU, csak azt, hogy meg vannak számlálva a napjai, mivel a rendszere kísértetiesen hasonlít a KGST-re, csak nyilván való más alapokon nyugszik. Itt van például a görög eset: Görögországról nem tudjuk elmondani, hogy az EU gazdaságában olyan iszonyatosan nagy szelet lenne, még is majd minden hírben szerepel, hogy a tőzsdék és az árfolyamok erősen reagálnak az ország belpolitikai változásaira.@apiesze: Egyébként zavar az off, mert ez egy hajós blog lenne igazság szerint, de ha már mindenki politizál kicsit, akkor én sem akarok kimaradni belőle.( itt említem meg, hogy közben építettem egy kishajót, de nem is írtam róla szinte semmit,mert itt Viliék hajójáról van szó és nem máséról, bár megemlíteni szerintem nem gond senkinek)

apiesze 2012.06.23. 11:27:52

@Mihalik Péter: Ne zavarjon az off, hiszen én is rendre lettem utasítva (jogosan, bár így utólag :o)) Látod, szerintem pont ez a lénye: hiába hajósblog, - mint már írtam is -, a politika akár tetszik - akár nem - (inkább nem) bepofátlankodik az életünkbe, bármennyire is utáljuk és nem szeretjük. Úgy emlékszem , azt is írtam már, mily jó lenne, ha azt sem tudnánk ki az aktuális miniszterelnök, vagy illetékes miniszter. Persze a helyi kiskirályokról is lemondanék! :o))
süti beállítások módosítása