Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2012.06.20. 09:30 :: A Tengerész

Elkészültek a szemüvegeink, most várom amíg "J" összekészül és megyünk érte Budára. Akárhogy próbálom, nem tudom rábeszélni az én drágámat, hogy menjünk bringával, fél. Fél a melegtől, fél  forgalomtól, fél az öregségtől. Pedig szerintem jobb a kellemes menetszélben hűsölve gurulni, mint izzadni a villamoson utastársaink kipárolgásában. Na jó, a hídra fel kell tekerni, pár lépcsőn cipelni a gépeket, de hát kell a szívnek a tréning. De ebbe most beletört a bicskám, olyan kemény az ellenállása, hogy feladom. Amíg várok rá (egy ilyen felkelés, reggeli pipere, étkezés az nála minimum kér óra) blogolok. Napok óta dél-délkelet a szélirány. Ez azért kellemetlen nekünk, mert a szerencsétlen kényszermunkások a burjánzó zöldeket ezen a kiirtandó (amúgy reménytelen) parti sávon folyamatosan égetik, ezért a két nap hétvégét  kivéve keserű fojtogató füst terít be egy hete  bennünket. Ma eddig szerencsénk volt, vagy abbahagyták, vagy elfogyott az anyag, de még tudunk lélegezni. Ez a zseniális közmunkaprogram úton útfélen elgondolkodtat, tegnap ugye kibringáztam a csepeli piacra, az innen olyan 3km. A Weiss Manfréd út és a Kisduna közt korábban eperföldek voltak, pár éve még rengeteg epret szedtünk ott "szeddmagad" akcióban, de azóta megszűnt a földek művelése, most ott a tulajdonos (csepeli önkormányzat?) parlagfűültetvényt működtet. No a bicikliút menti félméteres sávot motoros kaszával tisztítják a közmunkások. Odafelé menet látom ülnek az árnyékban. Kitekertem a piacra, bevásároltam, visszafelé jövet még mindig ott ücsörögnek. Eltekintve attól az elvileg elképzelhető megfejtésétől a szituációnak, hogy  éppen pihentek amikor mentem és ahogy elhagytam őket azonnal lázas munkába kezdtek és amikor úgy egy óra múlva visszafelé jöttem pont akkor ültek le jól megérdemelt pihenőjükre...mi az értelme ennek az egésznek? Hogy embereket kizavarnak a hőségbe értelmetlen, szervezetlen, látszattevékenységet végezni? Vagy ebben is az éledező Horthykultusz a követendő példa? Amikor a háborúba kivittek munkaszolgálatra utat kaparni zsidó orvosokat, miközben a fronton cipőfelsőrészkészítőkből átképzett szanitécek látták el a sebesülteket.

19:42 Hát szégyenszemre délután csak henyéltem a cockpitban a ponyvák árnyékában, semmi kedvem nem volt kimenni a napra matatni. A délelőtt ráment a szemüvegezésre, majdnem ugyanolyan jól látok vele mint a régivel, csak ez (még) nincs összefestékezve karcolva.

20:36 Amikor végeztünk a szemüvegesnél elsétáltunk a Kende utcába a csavarboltba, mert fogytán az a fajta csavarom ami a tetőhöz kell. Ez a bolt korábban a Gárdonyi szobor tövében volt a Bartók Béla úton, de elköltöztek. Pont szembe vannak a Sztakival. (Magyar tudományos Akadémia Számítástechnikai Kutató Intézet) A Sztakiról Mindig  a Rákóczy Pisti jut az eszembe, egykori VSC-s klubtársam és kalóz kormányosom , aki valaha itt dolgozott és a szomszédban lakott a Lágymányosi úton. "P" -re azt kell mondjam, hogy zseni volt. Miközben a többiek uvkkel küzdötték át magukat a műszaki egyetemen, ő végig ösztöndíjas volt, a szüleinek egy fillérébe nem került a taníttatása. A legtöbb előadó kerülte a vele való vitát, mert akik csak úgy "leadták" a tananyagot azokat hamar összezavarta, mert miután megértette a témát mindjárt mindenféle kérdései lettek. Kevés volt köztük olyan, mint az , aki később, amikor "P" családostul kivándorolt Ausztráliába saját szabadalmát hivatalosan menedzselni, a Magony tanyán tartott búcsúbulin olyan iszonyatosan berúgott, aki minden esetben azt mondta a feltett fogós kérdésre, hogy "nagyon örülök a kérdésnek", szóval talán kicsit tartottak tőle az előadók. Egyszer egy, a Szatkitól érkezett vendégelőadót is elkezdett szekírozni az anyagával és az ahelyett hogy megsértődött volna,  felkínált neki egy állást a Sztakiban, ahol ezután az egyetem mellett dolgozott. Tette ezt olyan sikeresen, hogy miután megszerezte a diplomáját egyből osztályvezetői beosztást kapott. De hamar be kellett látnia, hogy Magyarország nem az a hely ahol a tehetség zavartalanul kibontakozhat. Ahhoz, hogy jól végezhesse a munkáját, például leginkább csempészett alkatrészekre volt szükség, hamar elkezdtek beválni a dolgai és elkezdett sok pénzt keresni, amit akkor Magyarországon tilos volt. Azt akarta, hogy a gyerekei ne ilyen körülmények közt nőjenek fel és azt mondta: "Na húzzunk el innen!" És megtette. Komoly karriert ért el egy olyan országban, ahol mint bevándorlót, nyilván nem terített asztallal és vörös szőnyeggel várták. Hogy miért mondom el mindezt? Mert egy ország fiataljainak jelentős része fontolgatja éppen ebben a pillanatban, hogy "Na húzzunk el innen!!". Ide jutottunk a "létező szocializmus" bukása után 22 évvel,  a végyvavágyott kapitalizmus építésének kiteljesedése során! Hogy ott tartunk, hogy elmennek innen a legjobbak, ahogy korábban is elmentek, elmentek "békében" (ahogy apám hívta az első világháború előtti időket), elmentek a két háború közt, elmentek Rákosi elől és alatt, elmentek 56-ban, elmentek, "kidisszidáltak" Kádár alatt és most megint és mindig. Melyik az az ország amelyik ezt képes elviselni? 

Csavarvásárlás után beültünk egy kis cukrászdába a Budafoki úton, ahol egy nagy kehely fagyi mellett elmélkedtem ezeken a gyötrő dolgokon...Kell nekem csavart venni a Kende utcában? A fagyi finom volt. Miért nem elég nekem CSAK A FAGYI??

Utóirat. "J" felháborodott, hogy azt írtam, hogy fél az öregségtől. Merthogy ő nem fél tőle, csak attól fél, hogy azért mert öreg, nem bír már hőségben 10km-t bringázni. Én is így értettem, de ő másképp értelmezte a bejegyzést. Na most megmagyaráztam, hogy más is így értse.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr94599799

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihalik Péter 2012.06.21. 12:27:21

Vasárnap Ráckevén a Maritime hajósbolt és a Trinexus hajósbolt közös halradar és csónakmotor bemutatót tart, ingyenes próbákkal, free sörrel és bográcsos kajával.Helye a piac tér, ideje 10.00-15.00 óráig.Bővebb információ a Maritime hajósbolt weblapján, vagy hírlevelében, természetesen regisztráció után.(remélem ez nem reklám...csak információ)

bonnie · http://bonnie.freeblog.hu 2012.06.21. 12:43:55

Ha már információ átadás ;) jómúltkorjában volt itt szó a leifheit 03066-os biztonsági konzervnyitójáról. Lehet most a tchiboban (Mom, Árkád, Westend, Aréna, Köki) kapni egy ehhez hasonlót, 3000ft-ért. Kipróbált, bevált cucc.

Gáz Géza 2012.06.21. 17:20:48

Nagyon nagy örömmel olvastam, R.G.P. szóló melegséget árasztó szavaidat. A.:)
süti beállítások módosítása