Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2012.04.01. 19:39 :: A Tengerész

 Nagyon szomorú, hogy a pártpolitika, a pártfegyelem, a hatalomért való küzdelem, a hatalom mindenáron való megtartása minden mást, többek közt tisztességet, becsületet, igazságot, szabadságot felülír. Hogy az, hogy valaki a feketére rámondja hogy fehér, az nem hazugság, hanem " kommunikációs technika". Hogy a lopás az simán tisztességnek kommunikálható, amennyiben a nyáj érdeke úgy kívánja. Most éppen egy ritka tisztességes embert fognak pártfegyelmi elé állítani, mert nem állt be a főnöke mögé sumákolni. http://kdnp.hu/news/budapesti-elnok-nyilatkozatai-nem-tukrozik-part-egeszenek-velemenyet Nem tudom mi lesz az eljárás vége, de a módszer ismerős. Rákosi Mátyás idejében követte el néhány becsületes kommunista, hogy szót emelt a "baloldali elhajlások" (később amikor már "kiegyenesítették" a rendszert így nevezték a személyi kultuszt) ellen. Pártfegyelmi indult ellenük.  Akinek szerencséje volt megúszta azzal, hogy"önkritika gyakorlására" kényszerítették. Esetleg kizárták a pártból. Esetleg bebörtönözték. Esetleg kivégezték. Most még puha a diktatúra (ez a neobolsevik rendszer most pont fordítva van mint az előző, az kemény diktatúrával kezdődött és fokozatosan puhult fel, a mostani egész lágy még, de keményedik mint a mellékelt példa igazolja, aztán ahogy minden pozícióban bent lesznek a káderek jön az, hogy kinek milyen a származása, kinek a gyereke nem mehet egyetemre és ki lesz kitelepítve) Szalma Botond még legfeljebb kizárást kockáztat. Mert amennyit én tudok róla az alapján "megköpködni magát" (anyám nevezte így azokat akik az akkori rendszeres újsághírek szerint "önkritikát gyakoroltak") nem lesz hajlandó. 

Amiben nem vagyok jó az úgy tűnik a festékszórás. Ecsettel jó vagyok, de nagyon szépre akartam csinálni a Mákvirág fenekét, ezért hangyaszorgalommal kitakartam amit kellett és lefújtam feketére, hogy olyan legyen mint Amapola. Hát....megfolyt jópár helyen, akárhogy is próbálkoztam elkerülni, szakaszosan fújni, sok rétegben, egyszerre csak vékonyan...szóval ez is egy szakma. Nem tudom az autófényezők hogy csinálják, hát én még messze vagyok attól a színvonaltól. Holnap megpróbálom némi vízbecsiszolással javítani. Viszont belül szépen megszáradt a szürke. Azt ecseteltem, az szép lett. Hogy is van? Járt utat járatlanért el ne hagyj! De mi lesz akkor a fejlődéssel?

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr884354558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2012.04.02. 06:27:54

Pedig én is vaciláltam, beruházzak-e egy festékszóróba. Pár korrekció kellene a fenekén, és az szórva vagyon. Igaz, nem én csináltam. Ez az egy, amit nem mertem beválalni :-\

egeresz 2012.04.02. 09:51:36

Valami autos blogon láttam, hogy festékszórás helyett hengerezett és száradás után polírozott az illető.
Az eredmény teljesen kultúrált lett. Várhatóan lassabban, több festékkel történt, mint egy jó szórás, de nem kellett hozzá spéci tudás.

silvermoon 2012.04.02. 13:09:16

En minden esetben hengert hasznalok. 12 eve minden evben le kell festenem a hajo aljat es ha mar festek hat az oldalat is meg ahol kell.A hengerezes gyors es eleg szep is,ha a hengerezes utan azonnal egy nagyobb ecsettel ujra at kell "huzni" mert kisse narancsos lessz. DE az ecseteles utan viszont szep sima fenyes feluletet ad.Nem folyik meg. Persze eleg munkas..!
süti beállítások módosítása