Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2012.03.29. 10:27 :: A Tengerész

Napok óta viharos szél fúj, ma reggelre különösen beerősödött. Ez azért rossz nekem, mert túl azon, hogy tép, szaggat mindent, rángatja a hajót, szóval idegesítő, a decken való munkavégzést nagyon megnehezíti. Egyszerűen nem tudok a munkára koncentrálni, amikor belefúj a szél a fülembe, ráfagy a kezem a szerszámra, valahogy a gondolatokat is kifújja a fejemből. Pedig miután kifogytam a parti műhelylehetőségekből a hajón kell dolgozzak és ezzel a kerekes projekttel nem férek be a fuxban lévő hajóműhelybe. A szikrázó napsütésben amúgy remekül lehetne dolgozni, erre is számítottam amikor a műhelybérletem lejártát odakint időzítettem, de ez a makacs szélvihar keresztebe tesz mostanság. Azért próbálkoztam, eljutottam az eszköz  csóakgörgető funkciójának majdnem teljes befejezéséig, műhelyben működik, terepen se lesz gond vele, már csak felületkezelni kell. Jön a bicikliutánfutó funkció kialakítása, na ebben hátráltat az időjárás.

Tegnapelőtt tartoztam az ördögnek egy úttal. Már anno megmondtam, hogy nem kellene elmenni a tüdőszűrésre, a vízen élünk jó levegőn, fertőzésmentes környezetben, nem dohányzunk, stb. de "J" addig erősködött amíg csak elmentem vele. No nemrég kaptam egy levelet, hogy menjek felülvizsgálásra, de előtte egyeztessek telefonon időpontot. Megintcsak ellenkeztem volna, de "J" rámparancsolt, szóval telefonáltam, egyeztettem, elmentem, a megadott időpont előtt fél órával ott voltam...12-en voltak előttem. Leültem, majd később felálltam sorbaállni, mert a magyar ember márcsak olyan, hogy hiába jött 23.-iknak akkor is odaáll az ablakhoz elsőnek, mert feltételezi, hogy akik ott ücsörögnek a padokon csak pihenni tértek be a rendelőbe. Vártam egy órát, akkor kijön a nő, hogy már csak hármat(!!!) tud bejegyezni, mert a doktornőnek hatkor el kell mennie. Előttem egy ember elkezdett dühöngeni, hogy most van itt negyedszer megbeszélt időpontra, más azért sírt, hogy neki csak oxigént kellene receptre felírni, mert otthon döglődik a hozzátartozója, na őt még fogadták, én csak annyit kérdeztem, hogy ha ez így van, akkor miért nem szóltak egy órával ezelőtt, nem vártam volna feleslegesen (arról nem is beszéltem, hogy a telefonban is mondhatták volna, mert akkor nem jövök ide), a válasz az volt, hogy "nem lehetett tudni, hogy a doktornőnek el kell mennie" (gondolom épp állásinterjúra megy Angliába). A lényeg, sarkonfordultam és az életbe nem megyek többet se tüdőszűrésre, se kontrollra. Tudom az összes ellenvéleményt, az én érdekem, meg hát erre telik az egésszégügynek, de nem megy ki a fejemből, hogy a politikai elitnek van már külön kórháza, rendelőintézete, fogászata, mi meg le vagyunk sz@rva. Ez a rendszer ugyanúgy nem működik mint a demokrácia, a jogállam. Papíron van, gyakorlatban nulla.

Szóval átmeneti javulás után a rossz hangulatom visszatért amit különösen erősít az, hogy a jobb combforgóm tegnap elkezdett fájni, szokás szerint nem foglalkoztam vele, de mára annyira beerősödött, hogy a lágyékomba is beleszurkál, nehezemre esik lépni is, biztos a tüdőrák lekúszott a seggembe, amúgyis holtfáradt vagyok lefekszem aludni, szép napot mindenkinek!

20:37 Megvan mitől vagyok fáradt. Egyből elaludtam amint elheveredtem, de felébredve  olyan koradélután, érzem, hogy több ez sima fáradtságnál. Bedugok egy lázmérőt 37,5. Szóval úgy tűnik a tüdőgyógyászaton az egy órás egymás nyakába lihegésben sikerült elcsípnem egy kis influenzát. Mégse mentem teljesen eredmény nélkül orvoshoz. Ráadásul "J" mondja, hogy a parti vasláda (amiből nemrég ellopták a kukta fazekat meg a rozsdamentes tálcát) tetejéről már megint lelökték az asztalt. Felöltöztem és kieveztem a partra (majd elvitt a viharos szél amikor keresztbe kapott), szerencsére a lakatpántba belehajtott és meghúzott 10-es imbuszcsavarról kézzel nem bírta lehajtani az anyát a tolvaj, de begyűjtötte a bográcsozás, parti sütésfőzés ott lévő többi kellékét a 2-es vaslemez platnit, meg az alátámasztó vasakat. Az se kérdés többé hogy viszik ki a portán a nemzetközi könyökméretnél (fiatalok számára a Kádár rendszerben ez volt a gyárbóllopás mértékegysége) nagyobb darabokat, jelen esetben a vaslemezt, azt mondja a portás, hogy autóval is szabad volt bejönniük vasat gyűjteni, valami különös okból a hátrányos helyzetűek megsegítési programja keretében. Ez a vasláda úgy vonzza őket mint a mágnes, alighanem rejtett kincseket sejtenek még benne, bár csak az van benne amit a korábbi tolvaj bent hagyott, de ezt az újabb kényszermunkára idevezényeltek nem tudhatják. Felmentem az irodába, hogy jelentsem a dolgot az illetékesnek, de már nem volt bent, így a szakaszmérnökség vezetőjének "K"-nak panaszkodtam el a dolgot, de az az igazság, hogy nem akartam még az én nyavalyámmal is szomorítani, elég neki az ő keresztje. Elmondta, hogy a közmunkaprogram keretében 800 embert kell foglalkoztasson az I.-es szakasz. Ebből jelenleg 500 van még csak munkában, itt a telepen úgy 30-an lehetnek. A Vízügy nem válogathat, a munkaügyi központ azt küldi ide aki már senkinek nem kell. Ezek az emberek néhány üdítő kivételtől eltekintve semmihez nem értenek, a munka az egésznapos lapátra támaszkodásból, napon sütkérezésből áll, arra nincs ember, hogy jelentős létszámmal ellenőrizze is, hogy mit végeznek, de amúgy se nagyon van mit csinálniuk, a felszerszámozottságuk és szakértelmük az egyiptomi piramisépítőknek a töredéke lehet. Egyszer megfigyeltem többszöri arrajártamban egy embert aki egy nap olyan 5 négyzetméternyi gazt húzogatott ki kézzel. Az egy olyan irodai asztal mellett kitalált dolog, hogy majd dologra lehet szoktatni olyanokat akik semmihez se értenek, semmit csinálni nem akarnak és semmi szerszámot nem lehet a kezükbe adni mert tönkreteszik. Még ha értelmes feladattal el lehetne látni őket. De az hogy egy nap alatt kiásnak egy gödröt és  elültetnek egy vadon talált diófa magoncot (gondolom arra nincs pénz, hogy nemes oltványt vásároljon a Vízügy), szóval eddig itt volt, most meg már amott...én nem látom értelmét. De hát én már öreg vagyok, a zseniális fiatalok akik most irányítják az országot biztos jobban tudják. Szóval elnézést kértem "K"-tól, hogy háborgattam, az én gondom az övéhez képest semmi. De ha elkapom valamelyiket amelyik a ládámat kerülgeti el fogom verni.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr654347513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tabulator 2012.03.29. 16:18:39

Vili pihenj, biztos kicsit túlhajtottad magad.

stüszi 2012.03.29. 18:57:35

"biztos a tüdőrák lekúszott a seggembe, amúgyis holtfáradt vagyok lefekszem aludni, szép napot mindenkinek!"
Nagyon jó! :)))))))))))))))

elizal 2012.03.29. 19:56:26

Szép napokat Tengerész! A fene tudja mi van mostanában, de sok rosszkedvet fúj a szél szanaszét. Én azért megmosolyogtam ezt a régi kabarét, amint fogászatról tartottam hazafelé, talán csal egy kis mosolyt dél-budapestre is!
http://hangtar.radio.hu/kossuth#!#2012-03-27 (Prémium Kabarématiné, 15:17 körül, Major Tamással)

Üdv.,
Elizal

apiesze 2012.03.29. 20:28:55

Na látod! Ez a szépnapozás tehet mindenről! Most gondold el, hogy három havonta a belgyógyászaton (van saját édességem :)) átélem mindezt. Oda rendelnek 15 órára (behívásos rendszer van, aztán "közbe vetődnek" az orvoslátogatók, akikről már nem tudom megmondani, hogy az aki) és 18-ra be is jutok a saját "cukorkám" karbantartására, ugyan ez a "házi orvosomnál" megspékelve néhány "én az egészségügyben dolgozom" nagyságával, akiket el szoktam "irányítani" melegebb éghajlatra. No, good day!

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2012.03.29. 23:25:18

A Kötivizig ártéri növényzet ritkítására úgy alkalmaz közmunkásokat, hogy otthonról kell munkaeszközt vinniük.
Szerencsétlen flótás (aki 30 éves, de bejelentett munkahelye még nem volt)a tescoban vett áttételes bozótvágót. Miután második nap tönkrement, belehajította a vízbe és hazaballagott...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.30. 09:56:44

@Paduc: Úgy tűnik az Orbán kormány példaképe Horthy Miklós (miközben folyamatosan Kádárt kopyzza)rendje visszaköszön. Akkor volt szokásban, hogy a kubikosoknak, részesaratóknak szerszámmal kellett munkára jelentkezniük. Egy nagy különbség volt csak, az akkoriak tudtak és akartak is dolgozni. Szerencsétlen melósok gyalogmenetben keltek át az ország egyik végéből a másikba talicskát tolva, benne ásó, kapa, csákány, lapát, hogy a gátépítéseknél, vasúti töltés magasításnál dolgozhassanak éhbérért. Az aratókat, meg a gyerek marokszedőket bandagazdák toborozták és vasúton szállították idénymunkára, birkahodályban aludtak a földre vetett szalmán és a szezon végével mehettek csak haza kevéske pénzzel. Mai ember el nem tudja képzelni azt a nyomort ami annak a kornak a mindennapjaihoz hozzátartozott. És ezt a rendszert sztárolja az ifjúság!

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2012.03.30. 10:34:51

Szerencsére én is csak Tömörkény, Veres és Szabó Pál könyveiből ismerem ezt az életformát, bár inkább nevezném sorsnak.
Nem gondolom, hogy a mai ifjúság a Horthy rendszert sztárolná, de tény, hogy van egy olyan szűk (inkább szűklátókörű) vidéki réteg -aki a szakmunkásképzőből is kibukott- akinek ez az etalon.

apiesze 2012.03.30. 11:14:59

@A Tengerész: Nemcsak nekik, hanem az építőipari szakembereknek is. Apám kőműves és betonozó volt (két külön szakma!). Máig megvan a kőművesládája, amiben a legkisebb acél simítótól (ilyet még sehol nem láttam) a nagy kalapácsig minden volt. Ő mesélte, hogy a felvételre jelentkező szerszámait a pallér (akkori munkavezető) megnézte és ha nem voltak rendesen letisztítva a delikvens már mehetett is. (Maga nem rendes ember ...). Persze "az én időmben" is külön szakma volt a gyalus, fúrós, esztergályos, marós, köszörűs és nem egyen gépiforgácsoló.

akiga 2012.03.30. 12:02:43

Fiatalként, nem sztárolom a Horty rendszert, de azt bizony tudomásul kell venni, hogy fúrásban, esztergálásban, és marásban a nemzetközi verseny miatt bizony csak akkor tud valaki évényesülni, ha cnc maró, gép programozó, vagy stb. A hajdani kézi egyedi gyártás ma képtelen ennyi embert foglalkoztatni. Ha mégis nagy tömegben van szükség ilyen emberekre, akkor mennek távolkeletre a cégek, és Afrikába, ahol csak napi 1 dollárt kell fizetni.
Van ismerősöm, aki cnc marót programoz, két éves tanfolyam után havi 200 nettóért. De az a gyerek aki a körülötte lévő mélyszegénységben lévőktől a naplopást látja pélaképként, a szüleitől is, azt gyakorlatilag képtelenség helyzetébők kimozdítani. Minél több gyerek nő fel ebben a közegben, annál nehezebb lesz. Akárhogyis, de ebből egyetlen kiút a kényszermunkaszerű, foglalkoztatás. Hátha előbb utóbb magukért is tesznek valamit, és nem csak a szociális hálón kapszkodnak. Persze lehet, hogy van más kiút is, ezt jobban tudnák a szakterület ismerői.

akiga 2012.03.30. 12:04:32

@akiga: Csúnya hiba javítása: HortHy

apiesze 2012.03.30. 18:10:12

@akiga: Nos, a ránk rothadó szocializmus sem tudta megoldani a "teljes foglalkoztatás mellett" a majd' 45 év alatt ezt a kérdést (ugye soha nem volt itt kommunista rendszer, csak most alakul a "gengszter váltásunk" után 20 évvel) 1976-ban már CNC köszörűgépen dolgoztam, '79-ben már volt 3 dimenziós gépünk is. Egyre kevesebben egyre több gépet "hajtottunk". Amikor az új műszaki vezér (később egyetemi tanár, dr.) meglátta először a gépeket: "Itt csak gombot kell nyomni!" Valóban, csak azt kellett, de el is kellett jutni a gombnyomásig. :)

apiesze 2012.03.30. 18:33:25

@akiga: Még egy dolog. Aki mindenben jó az vagy polihisztor (az utolsó magyar nekem Herman Ottó), vagy a Tengerész. :) Nagyon kevesen képesek minden szakmát magas szinten művelni. Emlékeztek még a dunai expressz hajókra? Csökkentett személyzet (német, osztrák minta)

silvermoon 2012.03.30. 19:28:12

Ugy latszik ma senkinek sincs jo kedve. Hat nekem sem. MA kozoltek velem, hogy eljek meg amibol tudok, mert egy penny-sem kapok meg ha mindjart 200 eves leszek is. So matol, mivel ma megszunt az egyetlen munkalehetosegem, mehetek szajharmonikazni Daytona Beach-re ha jon a turista szezon.Amugy szerszamkeszito a szakmam. De kell ez ma meg valahol? Meg jo, h a nagyapamtol anno ugy ahogy megtanultam szajharmonikazni.Igy 63 evesen talan meg hasznat veszm itt a napfenyes floridaban.

abraxas 2012.03.30. 20:13:45

@silvermoon: Remélem előbb utóbb javulnak a dolgok.

silvermoon 2012.03.30. 20:31:31

@abraxas: Koszi ! A remeny hal meg utoljara...!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.30. 20:46:14

@silvermoon: Ez elég aggasztó. Miből fogod finanszírozni a puertoricoi lányokat? Főleg ezért irigyeltelek, nem is a napfényes Floridáért.

silvermoon 2012.03.30. 20:51:21

@A Tengerész: NAgyon olcsok....CSak mire oda erek..az eleg huzos.Az embernek csupa megalkuvas az elete..! Immar nem lessz mit el herdalni, vege a borfotelos pali vilagnak, nincs tobb sor es sonkas szendvics...BAr egy baratom vigasztalt, hogy a harmonikazas egeszen jol hoz..MAjd beszamolok..

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.04.05. 07:42:39

@silvermoon: Gondolom valami marinában, vagy a környékén állsz a hajóddal. Én azt láttam amikor ilyen helyeken jártam, hogy piszok drágán (és gyakran szarul) végeztek a hajókon javításokat, karbantartást. Te abból ami idáig kiderült rólad elég sok mindenhez értesz és jó erőben vagy még (már csak ha a puertricoi lányokra gondolok). Nem tudsz ilyesfajta munkát vállalni? Ezekre talán akad megrendelő. Mert ez a szájharmonika....nekem a koldulás szinonimájának tűnik.

silvermoon 2012.04.05. 14:30:45

NA igen. HAt ezt csak mergemben irtam. Amugy dolgoztam uj zelandon is ilyen hajo javito helyen es eleg jol fizettek.bar igen egeszsegtelen munka es nehez is. Itt vitorlasok diesel motorjaira specializaltam magam, de sajnos egyre kevesebb itt a penze az embereknek. A hajom most szabad vizen all de nem az oceanon. Nyugodtabb helyet talaltam es ez is ingyen van.CSak az oda jarkalas... A marinakban min. 5-600 nehol 800 dollart is kell fizetni plussz kell hogy legyen biztositas a hajora ami ujabb 100-200 dolcsi. Szoval felejtos.Most kicsit konyebben vagyok mivel sikerult szereznem egy merci dieselt amire ra krehaltam egy yanmar marine valtot, igy sikerult jol eladnom. Neha bejon egy ilyen lehetoseg.De egy elekro mernok baratom valoban harmonikazik key west-en.(mindenet el vesztette csaladjat hazat stb.) mar nincs mit vesztenie. Azt mondja napi 2-300 dollart is meg keres( koldulasbol) meg csinalja ezen a nyaron es osze kap 1 kis penzt. HAbar jovorol nem igen beszelhet mivel 72 eves.Innen jott az otlet. De meg gondolkodom rajta//////. A csonak mestermunka !!! GArtulalok hozza !!
süti beállítások módosítása