Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Vasárnap.

2012.02.26. 20:42 :: A Tengerész

Üvegszálas epoxival megerősítettem az evezők tollainak végeit, belamináltam a szárakat ott ahol majd az evezővillák koptatják és az árbocot is ahol a bummvilla koptatja majd. Délután konzultáció volt a majdani biztonsági gumihurka tervezése ügyében valamennyi szakértő bevonásával. ( abraxas, ICSG, "D F" és jómagam..ja ott volt még a Szutyok macska is). Itt az első változat.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr234211776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2012.02.26. 21:33:58

Szerintem Szutyokbol Deckmaster lesz... olyan a szeme allasa.

szlo 2012.02.26. 22:08:15

Azért Dezsőnek többrendbelileg is óriási szerencséje volt: egyrészt kifogott egy érző szívű kapitányt, másrészt elkerülte Szutyok macskát... :-)

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2012.02.26. 22:30:05

Szutyok macska mintha nőt volna... Meg lehet, hogy csak a megvilágítás teszi, de mintha kevésbé lenne "szutyok"!

Valamikor találtam a neten egy ilyen gumihurkás dolgot, de most nem találom a címet :( Viszont az se volt teljesen egyenes felület, úgyhogy biztos, hogy megcsinálható!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.26. 23:53:32

@sanyi65: Persze, hogy nőtt. Amikor elkezdtem a csónakot, elfért a tenyeremben. Girhes volt és koszos amilyen kosz csak lehet egy lakatosműhelyben a zugolyokban, ahol bujkált. Most, hogy szépen megnőtt és kezd ivarérett lenni, kimászkál a szabadba koslatni, rá is fázott, pár napra eltűnt (alighanem a szüzességét is elvesztette, szép dolog lesz ha egy rakás kölyköt is ideszül a koszba), tegnap jött meg lesoványodva, viszont alighanem a hóban tekereghetett, mert egész kitisztult a bundája. Olyan éhes volt, hogy még a szárazkaját is megette, pedig azt idáig megvetően otthagyta, mert bőven kapott finomabbat. Mára szépen kikerekedett a sok zabálástól, úgy, hogy amikor abraxast engedtem ki a műhelyből sutty, megint lelépett. Egyből átrohant a kerítésen, szerintem arra lakhat a lovagja, mert hiába hívtam rám se bagózott, pedig két napig el nem mozdult a lában mellől akárhányszor is ráléptem munka közben. De most hogy jóllakott (létfenntartás) ismét dominálni kezdett a másik alapvető ösztön(fajfenntartás), ez a kettő, amely minden élőlényt mozgat és valamennyi cselekedet gyökere. Csak az ember néha olyan elkanászodott, hogy pl csónakot épít amit nem tudok egyik alapvető ösztönnel se magyarázni.

abraxas 2012.02.27. 11:09:01

Észre sem vettem, hogy fotózott valaki :o)

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.02.27. 14:54:59

Szia, halottalak ma te voltál az első Fialánál. Én a kutyámmal sétáltam a Kis-Dunánál, amikor betelefonáltam neki, és azt mondtam: unalmas a műsor! Olyan jól esett, és nem hazudtam, ha nem tud olyan témát behozni a műsorába, ami megütné a Kelj Fel Jancsi színvonalát, akkor nem kell bemenni reggel a stúdióba! Ma kerékpároztam 20 kilométert a Hollandi-Szent István-Széchenyi utcákon, és nagyon hideg volt a levegő. A Hollandin olyan hideg ellenszelem volt, hogy szinte üvöltöttem. Ha nem is írok minden nap, figyellek a Fialában, meg a hídon, amikor odaérek, és átmegyek rajta!
Ilyen díjátadásról még a kutyát sem kergetik ki!
kepkezelo.com/viewer.php?file=goqo6p6b3ei23pyq1cg8.jpg
Nekik nem a Red Bull ad szárnyakat!
kepkezelo.com/viewer.php?file=yvby9ydmq9b661m0uvic.jpg
Az Oszkárnál nagyobb sikere volt, pedig most nem kapott Oscart!
kepkezelo.com/viewer.php?file=sn0x0lxd4r8bqtc0jvo.jpg
És egy kis Csepeli unikum:www.youtube.com/watch?v=_QeHllE_wB8&feature=player_embedded
További szép napot kíván Ernő!

tabulator 2012.02.27. 16:11:01

gondolom, hogy a a dinghit alulról emeli a hurka vagyis a kis hajó alatt lesznek a hurkákat összekötő "kötelek". Én mint laikus inkább valami katamarán adapterben gondolkodtam volna, ahol az úszótestek zárt cellás, áramvonalasan burkolt polifoamból vannak. Olcsó, kecses, mégse egy csónakra adott mentőmellény, ki nem lyukad, de összehajtogatni sem lehet, viszont a stabilitása a tartók hosszával arányosan nő. A tartók mondjuk csuklósak hogy könnyebben beférjenek a tárolóba. Az emelkedő oldali úszók a vízen maradnak, a dőlés oldaliak a vízbe nyomódnak. Bocsesz.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.27. 21:15:43

@tabulator: Nem. Ez tulajdonképpen egy általam továbbfejlesztett keményfenekű gumicsónak. Az egy szokásos típus, van egy fiberglas (a magyar nevét utálom, mert hosszú)kemény hajófenék, amit körülvesz egy gumihurka. Ám ez a hajófenék önmagában nem úszóképes. Én csináltam egy önmagában úszóképes, mind evezősnek, mind vitorlásnak használható csónakot, ami ugyancsak egy járatos megoldás. De miután ez a kis csónak legfeljebb ha 50 kiló, meglehetősen billenékeny lesz, ha mondjuk beszáll két 100 kilós ember és elkezd mocorogni, vagy túlságosan mélyre merül, ha az ennél a csónakméretnél biztonságos két embernél több száll bele. Ezért gondoltam úgy, hogy megnövelem szükség esetén a stabilitást és/vagy a hordképességet egy a peremre kívülről ráerősített 20cm átmérőjű felfújható gumihurkával. Ez a peremre lesz rákötözve úgy, hogy ne tudjon elmozdulni még abban az esetben se, ha az egyik (billenés), vagy mindkét oldalon (túlterhelés)vízbe merül. Szóval semmi extra mozgóalkatrész, mindössze a keményfenekű csónak feneke is úszóképes a hagyományos megoldással ellentétben. És amikor az esetek nagy többségében nem kell, leeresztve elfér kis helyen.A legjobb anyagból (Hypalon) lesz a leggondosabb technológiával elkészítve, eltart amíg élek.

Mészáros Katalin Mária 2012.02.28. 00:38:59

@jobbikbal: Tisztelt Jobbikbal, tehát a Lágymányosi hídról lehet A Tengerész hajóját látni? Honnan (melyik pontról) és hogyan lehet felismerni? Köszönöm a választ: Miviana

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.02.28. 07:21:54

Én a tengerész tudta nélkül nem adhatom meg a hajó helyezkedését, nem tudhatom, hogy ki akar neki jót, vagy rosszat? A két Duna közül az egyiknél van a hajó a Rákóczi hídról nem lehet látni!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.28. 08:43:06

@miviana: Nem titok. Ha visszalapozol a régi naplóbejegyzésekre még térkép is van ott "Hogy találsz Amapolára" címmel. De ha déli irányba letekintesz a Kvassay hídról, olyan 200m-re ott látod Amapolát a vízen orral keletnek.
@jobbikbal: Köszönöm a diszkréciót, de nem tartok a rosszakaróktól, az a szilárd meggyőződésem, hogy engem még az ellenségeim is szeretnek.
süti beállítások módosítása