Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Szombat.

2012.02.25. 21:13 :: A Tengerész


 Reggel nagynehezen a víz felé fordítottuk, kötéllel húzva, csáklyával tolva a hajó bal oldala mellett a jégen heverő csónakot. Könnyebben ment volna, ha rá merek menni a jégre (és feltéve, hogy nem szakad be alattam), de annyira közel, a hajó orránál tartott már az olvadás, hogy nem mertem megkockáztatni. Végül valahogy csak elküzdöttük a hajó elejére, ott beszállva megroppant alatta a jégtábla, néhány taszítás és a szabad víztükrön voltam. Viharos szél volt ("J" akinek a figyelmét semmi nem kerüli el ami a környező állatvilágban történik nevetve mesélte, hogy amikor az egyik kacsa hátszélbe fordult, a tollait felborzolva a szél egyszerűen átbukfenceztette a fején), de ülve evezve szemben a széllel kis felületet mutatva aránylag könnyen feleveztem a "Bajcs"-ig (a búvárok kikötött hajója) ami mellett már nem volt jég és arról gond nélkül partra szálltam. Visszamentem Amapola magasságáig és kihúztam a partra a Claudia "pontonhidat". Nem volt szükség rá sokáig, de ezalatt remek szolgálatot tett nekünk, nélküle nem tartott volna mindössze egy délutánt a fogságunk.

Kész a második evező. Ezzel gyorsabban, nagyjából fele annyi idő alatt végeztem mint az elsővel, már begyakoroltam magam. Elkezdtem letakarítani és összepakolni a szerszámaimat, gépeimet, a hónap végén lejár a műhelybérletem, le kell bontsam a sátrat és ki kell költözzek a csarnoképületből. Este az összes rudakat, svertet lekentem egy erősen hígított  epoxgyanta réteggel, ez kihozza majd a fa szőreit, holnap átcsiszolom majd 120-as papírral és lekenem mégegyszer, ezután még lakkrétegeket kapnak majd, ha elég meleg lesz a festéshez lakkozáshoz. A dinghihez már csak vitorlát kell szabjak varrjak, még nem igazán tudom hol fogom csinálni, de vannak elképzeléseim, láttam kósza pingpongasztalokat abban  a csarnokrészben ahol annakidején Amapola árbocait csináltam, majd megpróbálok egy hétvégére bekéredzkedni. A másik lehetőség a gumicsónakműhely nagy szabászasztala, ha vasárnap nem dolgozik rajta a Feri.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr504204545

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2012.02.26. 00:08:05

CSak gratulalni tudok ehhez a gyonyoru munkahoz. CSodas ez a kis dinghy !! Ambar amikor a fel allitott arbocos kepet meg lattam ugy ereztem ha ebbe teli vitorlaval bele kap egy rendes szello hat ez ugy borul fel ahogy elo van irva. BAr en biztos vagyok benne hogy ez alaposan ki van szamolva megis- valahogy ez jott le elso latasra-. Megegyszer, GRATULA !!!!!

foko 2012.02.26. 16:59:41

Gratulálok immáron fából készült hajódhoz is. Körülbelül költségek terén menyibe van? (ha ez publikus) Nagyon tetszenek amiket csinálsz és mindig feltalálod magad. :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.26. 19:29:07

@foko: Kb. 40000 a faanyag, másik 40000 az epoxi. Szóval nem olcsó. És egy rakás dolgot (pl a rudazatok teljes anyagát)felhasználtam hozzá ami csak "úgy volt a ház körül".

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2012.02.26. 22:20:56

80000(+ a munkád ára) nagyon kevés is egy ilyen gyönyörű csónakért! Persze, ha el akarnád adni (mint ahogy - gondolom - nem :)) ezért a szépségért jócskán 200000 feletti árat lehetne kérni! Akinek tetszenek a szép régies hajók/csónakok, valószínűleg gondolkodás nélkül megadnának érte ennyit! (Pláne, hogy összecsapott, "profi" csónakokat láttam már 150-180ezerért... Ennek fényében még nagyobb ár se lenne sok érte!)
Gratulálok ezért az újabb szép munkádért!
süti beállítások módosítása