Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @akiga: Jó volt olvasni Krisztián. Örülök, hogy ezek szerint jófelé ment az életed. Mert veled is ... (2025.02.11. 09:54) Vasárnap.
  • A Tengerész: @starace: Köszönöm. (2025.02.07. 21:07) Péntek.
  • A Tengerész: @Ormándlaki János: Most épp rosszabbul vagyok. Flector tapasz és fekvés. A CT nem mutatott semmi k... (2025.02.05. 16:33) Hétfő.
  • hzizi: Kedves Tengerész, továbbra is nagy öröm téged olvasni! Írj sokat, J-nek gyógyulást! (2025.02.03. 13:53) Szerda.
  • táncoslábú laces: Nem egészen értem mit akar a névtelenséggel,mások életébe való beavatkozás stb,itt valaki nagyon f... (2025.02.02. 13:00) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2025.02.08. 00:03 :: A Tengerész

Emlékezetblog Intermezzo.

Nehéz dolog az emlékezés így fél évszázad távlatából. Persze ha az ember szűk körben mesél azt "hazudik" amit csak akar,...na ide beszúrok egy történetet. A tengerész hazaérkezik szabadságra a falujába és a kocsmában meséli  a csodálatosnál csodálatosabb történeteket, az ismerősök meg szájtátva hallgatják. Persze a fele se igaz, de hát ki tudja ellenőrizni? Aztán egyszercsak megemlíti a repülőhalakat (https://www.youtube.com/watch?v=bk7McNUjWgw ). Mire felcsattan  a hallgatóság " Elmész te a πcsába! Amit idáig meséltél, még csak elhittük, de hogy A HAL REPÜL, az azért már mégiscsak túlzás!" Na szóval én viszont olyan mesélésbe kezdtem amit sokan olvasnak, köztük olyanok akik ott voltak és kritikus szemmel és esetleg az enyémnél jobb memóriával rendelkeznek. Na egyikük rámírt és néhány tévedésemet helyesbítette. Nem érzem a mesefolyam szempontjából jelentősnek az eltérést az igazságtól, ezért utólag nem írom át a korábbi bejegyzéseimet, de ahogy Rejtő egyik regényhőse mondja "a vasútnál első a pontosság" itt teszek néhány kiegészítést. 

1.Tévesen állítottam, hogy "...Magyar építésűek voltak az említett hazajárók és az úgynevezett "norvégok", ezek úgy kerültek a céghez, hogy a hajógyár norvég exportra gyártott hajókat, de hat darab a nyakán maradt valami okból, ezért azokat a MAHART kapta meg használatra. Ezek voltak a TATA, HEREND, HÉVÍZ, DEBRECEN, HAJDÚSZOBOSZLÓ, és a SOMOGY.", ezzel szemben csak négy darab volt "igazi" norvég exportból maradt, a HAJDUSZOBOSZLÓ szovjet, a SOMOGY meg finn exportból maradt a magyar állam nyakán és kapta meg a MAHART. Továbbá ugyanezen fejezetben abban is tévedtem, hogy a DUNA TISZA és a RÁBA, azaz az öreg német hajóknak nem volt kettős feneke, és vízmentes válaszfalai, csak a válaszfalak nem mentek fel e felső fedélzetig (pont mint a Titanicnak") és a kettős fenék nem volt információim szerint mindenütt vízmentesen szekcionálva.

2 Bár úgy írtam, az M/S BUDAPEST nevű hajómról,  hogy  "...ha jól emlékszem - 8500 tonna hasznos hordképességével..." , de ezek szerint rosszul emlékeztem, mert bár a Hajóregiszter 7000 tonnásnak közli, az K P kollégám szerint (aki nálam sokkal többet hajózott és neki mint gépésznek a szakterülete, tehát igaznak kell elfogadjam), csak 6260 tonnás volt. Továbbá azt is tévesen állítottam, hogy a hajón volt a tengervízből desztillálás útján édesvíz előállító és a főgépe menetben  nehézolajjal üzemelt, alighanem a PETŐFI-n (amiről később fogok írni) szerzett élményeimet kevertem ide, mert ott volt "sóevő" és nehézolajüzem. Ezért az ott említett kazánrobbanás is nem a BUDAPEST-en, hanem a PETŐFI-n történhetett.

Továbbra is fenntartom a tévedés jogát, de ha valaki pontosítani akar, akkor majd javítok. 

MÁS.  Miután egy hetet hevertem mint egy darab fa ( és erre még rátett, hogy közben kétszer is Pestre kellett vonatozzak), még a PC elé kiülni is fájt, kínomban TV-t néztem, mert még az olvasáshoz feltámaszkodni is fájt. Na én olyan vagyok, hogy nézem a "Magyar filmek mozija" csatornát is. Valamikor a maga idején láttam a "Nyár  a hegyen" című filmet és emlékeztem rá, hogy benne volt  a "Kishamis", ezért most is megnéztem. Hát mára a film, BÁR az "újszülötteknek" érdekes lehet, de azon túl, hogy mai érzékszerveknek vontatott, mondhatnám unalmas, de  egy teljesen felfoghatatlan ellentétet boncolgat. A bolsevizmusnak a "létező szocializmusba" való átmenetének akkori folyamatát elemezni olyan értelmetlen ma már, mint a hulla boncolása során elemezni, hogy melyik szerve okozta a halált (tudom, tudom, a tanulás szempontjából fontos az orvostudománynak, de miután az ember legalapvetőbb tulajdonsága, hogy SEMMIBŐL se tanul, ez a politikára nem vonatkozik). KÜLÖNÖSEN annak a fényében, hogy a való élet eme pillanataiban is a többség demokratikus jóvoltából a régiekhez hasonló kártékony kontárok dirigálják az országot, azaz azon kívül hogy a proletárdiktatúrát felváltotta a bugrisdiktatúra, az égvilágon semmi nem változott, ugyanúgy rohan az ország a semmibe mint 1951-ben, azzal  a különbséggel, hogy immáron nem külső nyomásra, hanem a saját NEMZETI többségi akaratunk szerint. Csináltam is ehhez egy mémet.

mem_belap.png

 Ami nem jó, szegény J-nek fájnak a térdei ahol ráesett, szóval dupla okból fexik, én ugrálok amikor nagyon kell, szerencsére (lekopogom) úgy tűnik a derekam rendbe jött. ISMÉT bebizonyosodott, hogy az számít a legtöbbet, hogy az embernek vannak e barátai, második napja azt esszük amit Icuka főzött ránk, és még holnap is azt fogjuk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr7218791384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása