Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2012.02.12. 19:49 :: A Tengerész

 Lehet, hogy nem mindenki hiszi, de én azt mondom vége a télnek. Reggelre csak olyan 1-2 centiméternyire hízott a jég a lékben, igaz este 11-kor kitakarítottam, de már este is éreztem, ez már nem az a hideg, mint ami az elmúlt napokban volt. Szóval ásóval, gereblyével gyorsan végeztem reggel a jéggel. Előtte visszaraktam a szivattyút a helyére, hogy legyen vizünk a reggeli piperéhez. Még nem tudom, hogy sikerült e végre eltömíteni, mert vannak vizek alatta, ami több mint gyanús, de maradhatott korábbról, bár elég alaposan kitörölgettem a környéket és az edényt amit aláraktam. Most azzal nyugtatgatom magam, hogy valamelyik cső mentén jött be az a pár csepp amit az edényben találtam, akár kondenzvíz is lehet.

Délelőtt autóindítás volt a feladat, a hidegben a három hónapja mozdulatlan autó akkumulátorát reggel elkezdtem tölteni, de pár óra kevés volt neki, végülis "bebikáztuk". Merthogy hamarosan vizsgázni kell a 31 éves járgánynak, de én már nem akarok vele vacakolni, nekem azért nem kell autó, hogy két-háromhavonta egyszer üljek bele, amikor valamit szállítani kell. Kata lányom viszont imádja ezt a vén jószágot, úgy, hogy nekiadtam. Geri a barátja többek közt autószerelő és úgy tűnik nagy kedvet érez hozzá, hogy megmentse az enyészettől az öreg VW-t, így elvitték, mostantól övék a gond. Idáig ha kellett valamit szállítania a lánykámnak elkérte az autót, mostantól ha nekem kell, majd én kérem kölcsön tőle.

Korábban említettem, hogy keresek valami iránymutatást a telelésre jégben a Kádár féle "Hajósmesterség" könyvben, nos találtam egy s mást, többek közt azt, hogy a Szovjetúnióban (a könyv írása idején még volt ilyen ország) ahol kicsit keményebbek a telek, azt csinálják, hogy ahol felvágják a jeget, a léket rőzsenyalábokkal töltik ki, mely belefagy ugyan a vízbe, de rugalmasságával felveszi az erőket. Hárt errefelé rőzse nem nagyon van, igazából nem akadtam meg a dolgon, de ma délelőtt volt egy telefonhívásom. Ismeretlen blogolvasó hívott, bevallom a nevét elfelejtettem és azt tanácsolta próbálkozzak nádkévékkel. Ez már jobban tetszett, mert ha nem is sok, de valamennyi hitvány nád van itt a parton. Nem olyan minőségű, hogy rendesen kévébe lehessen kötözni, de délután lapáttal learattam amennyi elérhető közelségben volt és összegereblyézve kitömtük vele a hajó mellett a rést. Megismétlem jön a meleg, sőt már meg is tört a hideg ereje, délután a napos hajófar alatt a kormány mellett már nem is volt olyan acélos a frissen fagyott jég mint ezidáig, amikor az ásóval vagdaltam már olyan "szotyós" volt, alig mutatott ellenállást. Most az kellene, hogy gyors legyen az olvadás, így is tartok tőle, hogy lesz pár nap amikor el leszünk zárva a külvilágtól, mert a jégen gyalogolva már-, a csónakkal meg még nem tudunk kijárni. Mindenesetre ma kivágtunk egy sablont a hajó lajstromszámával, holnap azt is felfestem, így a jégen állva egyszerűbb lesz mint csónakból lenne a vízen billegve.

Szóval kedves Grigoríij köszönjük az aggódást, idáig remekül bírtuk a hidegeket, még bőven van tüzelőnk cseppet sem fázunk, igazából még el se kezdtük a "valódi" tüzelőnket fogyasztani, csak a himihumi raklapaprítékokat tüzeltük, van belőle még vagy egy bő hétre való. "J" süt, főz, ma pl. ez a rakott káposzta került ki a sütőből. Van benne másfél kiló hús, 2,5 kiló savanyú káposzta, bő fél liter tejföl és a tetején egy fél kiló reszelt sajt. Úgy élünk mint a cárok.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr704097960

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2012.02.12. 20:46:02

Kedves Vilmos! Inycsiklandozo ez a kis etek, amit kedves 'J' varazsol a tüzhelyböl! Csak erdeklödnek, hogy ez eleg vacsorara, vagy kiegeszititek meg valamivel? :D

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.12. 22:16:27

@Jonathan: Kiegészítettük egy rizskochhal. Az még tegnap készült, ugyanilyen méretben. De az igazsághoz hozzá tartozik, hogy most pár napig ezt esszük.

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.02.13. 08:07:29

Hallottalak ma reggel, szépen felkavartad az állóvizet. Valaki demagógnak bélyegzett meg, ez kicsapta a biztosítékot több hallgatónál. Egyébként P ZS írása korrekt, jól sikerült gondolatmenet. Én a mai valóságot, nagyon sötéten látom, és kiútnak még a halvány reményét sem! Mert ha Orbán újra ellenzékbe kerül, akkor ugyanazt a mocskos ellenzéki rombolást fognak végezni, úgy hogy az összes közméltósági poszton az ő emberei vannak. Az új kormánynak meg lesz kötve a keze, plusz az Európa Unió, IMF mondja majd meg, hogy mit tehet. Vége Magyarország önállóságának, Orbán is csak játssza a forradalmárt, holott már rég nem ő csinálja a Passzát szelet!

tabulator 2012.02.13. 15:26:21

Kedves Vili! Meggondolandó az öreg autóra OT rendszám igénylése. Vannak előnyei.
wiki.bigblock.hu/Veter%C3%A1n_min%C5%91s%C3%ADt%C3%A9s#Muze.C3.A1lis_jelleg

MaKata 2012.02.13. 16:28:24

Vili, derekasan álltátok a hideget + törted a jeget (szerencsére nem is volt túl hosszú), remélem igazad lesz és vége a télnek. Többször utalt rá kommentelő, hogy "hallottalak reggel", hol lehet téged hallani?

halaloszto 2012.02.13. 16:34:43

@tabulator: elkerulte a figyelmed az szukseges iratok resz, 5. pont:

5. Veterán vizsgán kapott adatlap a 4 sz. melléklettel

van egy bizottsag, ahol vizsgaznia kell az autonak abbol, hogy eredeti-e, es megfelelo allapotu e. nem mennek bele legendakba, de maradjunk annyiban, hogy nemkicsit sotet a tortenet.

vajk

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.13. 20:54:47

@MaKata: Időnként betelefonálok a Fialának a Rádió Q, hétköznapokon reggel 7-9:30 közti "Keljfeljancsi" műsorába.
süti beállítások módosítása