Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2012.01.26. 20:48 :: A Tengerész

 No. Fent van a kormányrúd a helyén. A kis jollékon a kormányrúd fix szokott lenni, de én azt szeretem, ha fel lehet emelni forduláskor, mert a fejem felett szeretem átemelni a rudat legalábbis gyengeszeles  menetben, amikor csak átgördülök a fenekemen leebe az új slágon. Szóval itt is a komplikáltabb megoldást választottam. Az a kis bika amire felakasztottam a kormányt fotózáshoz arra való, hogy a lehúzómadzagot lekössem rá, hiszen ezt a kormánylapot nem leengedni, hanem lehúzni kell, merthogy könnyebb a víznél. A madzag másik vége abba a lemezkébe köt majd be ami a kormánylapon a kormányszekrény alsó zsanérja alatt van. Fent a bika alatt, meg a túloldalon ugyanott egy-egy gumi ütköző van, hogy ha teljesen kimegy oldalra a kormány, ne verjen bele a fartükörbe. 

 

 

 

 

 

 

Továbbra is súlyos bajom van a"Q" kódokkal. Egész nap tekintgettem a cédulákra amiket a csónak hátsó ülésére raktam és próbáltam megjegyezni....nem megy. Nem fog a fejem ilyesmire már. Attól tartok nem lesz a rádióamatőr vizsgából semmi. Eljárt felettem az idő, egyszerűen nem alkalmas már az agyam ilyen svédtornákra.

 

 

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr33870616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tabulator 2012.01.27. 10:09:05

Tengerész, ilyen könnyem ne add fel. A mi fejünkben már jó sok minden elraktározódott és ahol annyi minden van, ott sok más egyéb is elfér. Az utóbbi időben észleltem, hogy egyre pocsékabb a rövidtávú memóriám. Bevállaltam egy komoly szellemi munkát, amely azon felül, hogy anyagilag kényeztetett, sokat javított a memóriámon. Eleinte sokat szenvedtem, de egy idő után már kezdtem élvezni.
A cédulás módszert én régebben a nyelvtanulásban használtam és nekem bevált.
www.kepfeltoltes.hu/120127/DSCF0001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A kisebbik csomag a rendhagyó igék :-)
A kártya egyik oldalán a megtanulandó szó, kifejezés, a másikon annak jelentése.
Módszer: mindenhova viszed a kártyacsomagokat. Ahol várni kell már veszed is elő. Nézed a magyar kártya feliratot, és ha eszedbe jut, kimondod (lehetőleg jó hangosan) az angol jelentését. Külön kupacokba rakod, amit tudtál, és amit nem. A következő körben csak azokat nézegeted, amiket nem tudtál. Újra szortírozol, mert már lesz olyan kártya, amit az előző körben megtanultál.
Aztán az angol jelentéssel felfelé fordított lapokkal ugyanígy teszel.
Minden egyes alkalommal egyre több kártya lesz a "tudtam" kupacban. Innentől szórakozás.
tabu lator

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.27. 20:13:04

@tabulator: Hát tudod munka közben ma is nézegettem a kártyákat. Nem mondom, hogy állandóan, de néha. A nyolc kódból este hármat "találtam el". De most, addigra amire bejöttem a hajóra már csak a QRB-t (földrajzi távolság két állomás közt)tudom. Eléggé pesszimista vagyok ez ügyben. Kétségtelen, hogy munka közben nem a tanulásra koncentrálok, csak úgy rápislantgatok a papírokra. De megfogadom a tanácsodat (még) nem adom fel.

Kis ember 2012.01.27. 23:49:10

@A Tengerész:
Majd rakattan az agyad, ne izgulj
süti beállítások módosítása