Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2012.01.06. 18:31 :: A Tengerész

 Reggel valami kiáltásfélére lettem figyelmes, ami ritkaság, mert részben nagyot hallok, részben olyan jó a hajó hőszigetelése, hogy alig hallatszanak be a külső hangok. De jó torka van a Ferinek a sólyáról, hogy akkorát "VILIBÁCSÍÍÍÍ"-zott a parton, hogy idebent meghallottam. Amikor kimentem azt kiabálta, hogy lerakják a nagy Mahart pontont a vízre. Mondjuk nekünk jó lenne, mert rákötve nem kéne csolnakázva közlekedni ki-be (bár ha holnap elviszik és nem hoznak helyette másikat, sokat nem érünk vele), de pont mára rendesen bebőgött a szél. Lett olyan Beaufort 6-os, legalább, erősebbebb ráfújásokkal. Mondtam "F"-nek, hogy nem akarok beleszólni a dolgukba, de én nem tudok ezzel a begipszelt kezemmel segíteni a kötélmanőverben, maradnak ketten a Pityuval, ha ez a szél elindítja azt az 50 tonnás vasat, összeveri a Rácz Józsi idekötött uszadékait, aztán Amapolát, aztán majd valaki kifogja a Gubacsi hídnál beleállva a kikötött hajók közé. Szóval lebeszélném erről a dologról. "F" okos ember az már többször bebizonyosodott (az okos embereket arról lehet többek közt megismerni, hogy hajlandók megváltoztatni a téves elképzeléseiket, hallgatva a jó tanácsra, nem olyanok mint egyes miniszterelnökök, akiket a legkutya3,14csázósabb stílusban lehet csak rádöbbenteni a hülyeségükre), ahogy ezeket a komoly acélszerkezeti munkákat gyakorlatilag másodmagával megszervezi, megoldja komoly technikai tudásról, érzékről tanúskodik. Kicsit gondolkodott, aztán bólintott, körözött egyet a karjával a levegőben, jelezve, hogy meggyőztem és búcsút intett.

Kezelésbe vettem, a már korábban kiszabott dörzsléceit a kis csónaknak. Korábban úgy gondoltam, hogy ahogy a Warren tette a RedBarn oktatófilmen ráragasztom a felső palánksor szélére, de átgondolva a dolgot a ragasztással szemben a csavarozást határoztam el. Az a tapasztalatom, hogy a dörzslécet néha cserélni kell, ebben az esetben ha oda van ragasztva, nem egy öröm lefeszegetni, a hajó is sérül, ráadásul ezzel a másfél kezemmel a ragasztás szinte megoldhatatlan annyi helyen kellene egyszerre fogni a csuparagacs, szorítók alatt elcsúszkáló mindent epoxigyantával összekenő anyagot. Szépen szárazon összeszorítózom lépésenként, összefúrom a facsavaroknak a lyukakat a mestersori palánkon át a koszorúléccel és amikor a csónak már le lesz festve akkor felcsavarozom. Egy réteg erősen meghigított gyantával lekentem a dörzsléceket, gyakorlatilag lelakkoztam őket, aztán a belső részek kézi csiszolásába kezdtem. Ez el fog tartani egy darabig, mert ilyenkor szembesül az ember azzal, hogy... "a fenébe itt alaposabban elsimíthattam volna"... (a sarkokban az epoxiba kevert faporos masszával  történt kikenéseket). A kormányveret készítést továbbra is halogatom. 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr293524899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

whale 2012.01.06. 21:15:46

Miért, szerinted rádöbbent?!?!? LÓFAUSZT!!! Egyszerűen elfogyott a zabrált pénz, a piac pedig már nem hajlandó tovább finanszírozni az elmebeteget, mint ahogy te sem adsz pénzt az idült alkesznak piára, ha normális vagy....
ELQRTA ezt az országot, minimum 10-20 évre, de lehet, hogy többre, pedig a KEZÉBEN VOLT A TÖRTÉNELMI LEHETŐSÉG, hogy végre CSINÁLJON VALAMI JÓT. Ennyire futotta. A király meztelen...

abraxas 2012.01.07. 07:45:16

Méghogy kutya3,14csája :o) Elsőre nem is esett le, mondom Vilmos nyilván elpötyögte, aztán lepottyant. Tetszik :oD

Egyébként szerintem még nem jött rá, különben már elbujdosott volna, vagy..... :o(
süti beállítások módosítása