Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2011.11.28. 21:50 :: A Tengerész

 Hát hiába reménykedtem, a megismételt röntgenfelvétel igazolta a gyanút, letört a bal kezem középcsontjai közül a sajkacsont tatja. Ami a mázli a szerencsétlenségben, hogy nincs elmozdulás. Tehát eltört, de maradt a helyén. Mellettem gipszeltek egy 80 körüli asszonyt, szegény üvöltött fájdalmában, merthogy neki helyre kellett húzni a kezét, ugyanez a törés, de erős csontritkulással, tetézve elmozdulással. Nagyon rövid gondolkodás után úgy döntöttem, hogy bár fizetős szolgáltatás, de a "műanyag gipszet" választom. Még színválaszték is volt. Igaz, hogy ma megkaptam az internetes kereskedő cég ajánlatát, miszerint 880+ ÁFA egy tekercs ebből az anyagból, nekem meg 4000-be volt, de hát valakinek meg kell fizetni az egészségügyet ugyebár. Amúgy ez egy feltekercselhető epoxigyantával átitatott műanyag szövet, ami akkor polimerizálódik amikor helyére kerül, éreztem a hőhatást ahogy 15 perc alatt keményre kötött. Alatta van egy puha filcszerű anyag, nem tör sehol, könnyű és, bár "J" nagyon tiltakozik ellene, hogy folytassam a csónaképítést ezzel a kézzel (de azért bejött velem az OBI-ba venni olyan kesztyűt, ami megvédi a kezem és a "gipszet" a szennyeződés ellen, szóval tudja ő, hogy nem bír velem), de egyelőre úgy döntöttem, hogy nem állok le a projekttel. Fájdalmam amióta ezt a rögzítést felrakták nincs. Persze nem lesz könnyű, nyilván sok kínlódás lesz vele, de hogy meg se próbáljam arról szó sem lehet.  A rögzítést még 11 hét és máris levehetem. Csak úgy megfordult a fejemben, hogy ha ez a masszív rögzítést két oldalt kiglettelem, aztán felragasztok rá tépőzárat széles csíkban, majd sikítóval elvágom, akkor szépen szétnyílik kétfelé, tehát mondjuk két hónap múlva levehetem, ellenőrizhetem mennyit gyógyult, majd összebogáncsolva ismét fixálhatom a kezem. Szóval ha a remélt gyógyulás nem tartana 11 hétig, hanem korábban is elmúlik a fájdalom, azaz összeforrt a csont, akkor hamarabb megszabadulhatnék ettől a macerás izétől a karomon. Persze nem merném ezt tenni, ha elmozdultak volna a csontvégek, de miután se a pénteki gipszelő szorításában, se a mai röntgenes csavargatás során nem mozdultak el a csontvégek, nem hiszem, hogy nagyot hibáznék egy ilyen próbával. Az ujjaimat meg egyrészt állandóan használni fogom, másrészt kitaláltam egy külön gyógytornát, egy diót fogok az ujjaim közt billegtetni, ahogy a bűvészek dolgoznak a "chichagoi golyókkal" ( https://www.youtube.com/watch?v=tiaG5Iz2rHc ). Ettől azt remélem, hogy a mozgás egyrészt csökkenti a kezem izmainak elsorvadását, másrészt a torna növeli a csont alacsony vérellátását, ami az oka a hosszú gyógyulásnak. Mindenesetre elgondoltam, hogy a bűvész fiú mennyivel szomorúbb lenne egy ilyen gipsszel a kezén mint én. Vagy mondjuk a kisember, aki jövő héten behajózik Disneyék dreamshipjére zongorázni.  De mindenki vigyázzon a kezére jobban mint én, mert akinek a napi kenyerét kell megkeresni a kezével, az nálamnál sokkal nagyobb szarban lenne. 

Ma nagy tisztesség ért Levelet kaptam a Nyugdíjbiztosítótól. Felbontva Orbán Viktor uram és parancsolóm fotoshoppal kedvesre és tokátlanra ( hogy örültek volna ennek a technikának a 25 évvel ezelőtti, Orbán által másfél éve remixelt pártállam kötényhasú duplatokás hivatásos forradalmárainak fotóit ecsettel retusáló rabszolgák ) kitatarozott képe néz rám.(Mindenesetre fejlődött a fiú, korábban amikor Fideszként levelezett és sáros maradt a postaköltséggel, nagy balhé volt, mostmár a nyugdíjamból levelezik.)És szól hozzám az Úr. Azt mondja, hogy a korábban hozzá érkezett válaszaink nekünk nyuggereknek arról győzték meg őt, hogy a kormány egyik legsürgetőbb feladata a nyugdíjak vásárlóerejének megőrzése. Tényleg. Azért fontos volt ezt megkérdezni. Mert ha nem válaszonak neki ilyesmit, még azt gondolhatta volna, hogy mi leszarjuk az inflációt. A pármillió nyugdíjast netán egyáltalán nem izgatja, hogy napról napra kevesebbet ér a pénze. De ő mostmár tudja mi a fontos nekünk. A következő mondatban azt mondja, hogy a vásárlóérték megőrzése  neki sikerült. Persze nehéz volt, mert ugye az előző kormány hibás döntései miatt kishíjján összeomlott a rendszer. Aztán alább az áll vastagon szedve:" 2012-ben garantálni tudjuk Önöknek a nyugdíjak értékállóságát." Majd "A nehéz gazdasági helyzet ellenére azért van erre mód, mert a korábbiakkal ellentétben a nyugdíjkasszába befizetett pénzt teljes egészébe a nyugdíjakra fordítjuk." Na itt kezdek beszarni. Merthogy valóban, korábban a beszedett nyugdíjjárulékokat valóban nem teljes egészében, hanem az államkasszából kipótolva fizették ki nekünk. Szóval többet mint ami befolyt. Ha most csak azt kapjuk ami a csökkenő létszámú dolgozók (Hol van már az évi százezer plusz munkahely ígérete? Még a Szíjjártó se meri már említeni, pedig annak aztán minden ráfér a képére!)  csökkentett fizetéseiből csökkenő befizetései nyomán folyik be akkor itt hamarosan a nyugdíjak is csökkenni fognak. Arról meg, hogy a nyugdíjam értékállóságáról biztosít a  felcsúti öcsi (bocsánat én okosnak vélt emberektől hallottam őt "nagyformátumú" politikusnak titulálni, hát ha a nagy formátum mondjuk A0-s, hát ő legfeljebb levelezőlap, de inkább csak a bélyeg rajta) csak annyit, hogy amikor átvette a kormányzást azzal a szöveggel nyerve meg magának az ország kétharmadát, hogy nem lesznek megszorítások és mostantól beindul valami, az jut abba csökött nyugger eszembe, hogy akkor 260 Ft volt egy Euro, most meg 315. Ez akárhogy is nézem 21%  értékcsökkenés a nyugdíjamból. De ha valaki úgy gondolja, hogy csak a forint érdekli, nos a benzin 25 %-al ment fel azóta. Szóval a fiú aki soha nem hazudott alaposan elveti a sulykot. Kár, hogy az ország kétharmada még mindig hisz a Fidesznek és még annál is nagyobb kár, hogy nincs egy párt se amiből kinézném, hogy alkalmas lenne leváltani a következő választáson ezt a tehetségtelen, hibát hibára halmozó úrhatnám pökhendi hazug szélhámos társaságot. Bár ahogy nézem ha lenne is, kevés a remény rá, mert éppen most szabják át a választási törvényt úgy, hogy soha többé itt más ne nyerhessen csak ők. Hajrá Magyarország hajrá magyarok!

Ja, ma délután visszaszögeltem a másfél kezemmel "J" szüleinél a múlt héten lebontott lambériát( egér azóta sehol), szóval fog ez menni!

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr183419953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2011.11.28. 23:58:45

Tengerész, becsülöm a kitartásodat, az önfegyelmedet és a jókedved! Mielőbbi gyógyulást kívánok!

akiga 2011.11.29. 00:11:15

Nekem is volt szép zöld műanyaggipsz a lábamon. 4 nappal az adriai kéthetes vitorlás túra előtt törtem el a kislábujjam, egészen a csont töve körül. Anyukámék örültek. Ez 2003-ban volt. Akkor 6000 volt a műanyaggipsz, és a TB semmennyit sem térített belőle. Szerintem most sem.
Nem szenvedtem hátrányt semmiben miatta. Cipő nem jött rám de a szandál igen. Időjárás kegyes volt, így nem is kellett más lábbeli. Jókat lehetett benne búvárkodni is, bár uszonyt csak a másik lábamra tudtam húzni. Csak arra kellett figyelni, hogy még naplemente előtt kijöjjek a vízből, mert kellett 1,5 óra mire megszáradt. Műanyag vatta volt alatta, ami vizesen is pont olyan mint szárazon. Puha és rugalmas.
Kiemelkedően ócska lett volna hagyományos gipszel, egy eféle 600 mérföldes kalandtúra.
Mikor leszedték rólam itthon, négybe kellett vágni, mert a sok víz-száradás folyamat után olyan kemény lett, hogy a nővérek ilyen erős "gipszet" még sosem láttak (ahogy mondták).

temtom 2011.11.29. 07:35:30

Laikus vélemény következik:
(Nem akarom az ördögöt a falra festeni.)

Tegyük fel, hogy valóban leszeded a műgipszedet három héttel korábban, mint kellene. Esetleg azt tapasztalod, hogy meggyógyult a kezed teljesen. Két nap múlva -véletlenül- leversz egy szerszámot az asztalról, kiesik a kezedből egy darab tüzifa, vagy bármi... Önkéntelenül utána nyúlsz...
beütöd az asztal sarkába, csónak szélébe, akármibe...
Ott fog újra eltörni, ahol még gyengébb az összeforrás !

Szerintem ezzel ne partizánkodj! Ha az orvos azt mondta, hogy 11 hét, akkor az legyen 11 hét ! Ha három hetet lecsalsz belőle, lehet, hogy több kárt okozol saját magadnak, mint hasznot!

Ezt nem okoskodásból, hanem inkább féltésből írtam. :)

sevylor 2011.11.29. 08:16:41

Milyen szerencse, hogy a bal karod és hogy komolyabb bajod nem esett!
Csatlakozom temtomhoz.

Kis ember 2011.11.29. 10:23:56

A kezedet meglátva - érthető okokból - levert a víz.
Csak csatlakozni tudok temtomhoz, NE vedd le előbb, mint az előírás, mert lehet, hogy meggyógyul, de nem "köt meg" annyi idő alatt. Mintha a látszólag szilárd csónakodat csiszolni kezdenéd, mielőtt lejárna a száradási idő.

Gáz Géza 2011.11.29. 17:58:21

A napsütésben kipróbáltam Fácsli nélkül a sétát. Kellemes volt, kicsit bizserget a tőrés körül. A bizsergés másnap is időnként bejelentkezett. Tehát ki kell várni a gyógyulást. Ez NEM Játék. Andris

egeresz 2011.11.29. 20:20:18

Én megcsinálnám a bontást.
Minden nap reggel levenném, egy nedves szivaccsal lemosnám, két golyóval (ilyen kínai izé, görgetni lehet tenyérben, csilingel, ha túl gyorsan csinálom) maximum (!) 10 percig/az első fájdalomig edzeném, majd vissszaraknám a boritást, és úgy mennék napi dolgomra.
A 3 hónap nem vicc, az izom eltunyulása miatti kockázat összevethető a minden napi edzés miatti kockázattal.

de én 38 éves vagyok.

2012.03.29. 12:49:31

Megszűnt a több évtizede fennálló munkahelyem. Kénytelen voltam valami jövedelemforrást keresni. Ekkor találtam rá a KMD holding által kínált lehetőségre, amelyet szívesen ajánlok mindenkinek a következő honlapon:

kmdholding.com/hub3p3a

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.03.29. 21:27:14

@Rexike007: Én senkit se moderálok ki innen ha csak nem ír valami olyat amivel nagyon nem értek egyet. A jópár év alatt mindössze gy ilyen akadt. De te nagyon karistolod a lécet. Szeretnélek megóvni egy ilyen piramisjátékba való belemenéstől, ezek az átverések egyidősek az emberiség történetével. Tehát NE HIGGY AZ ILYEN KÖNNYŰ (??) PÉNZKERESETBEN! És ne reklámozd légyszíves az én blogomban!
süti beállítások módosítása