Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

csütörtök.

2011.11.24. 23:30 :: A Tengerész

bocs de nem lesznek nagybetűk, meg más komplikált karakterek, egy kézzel pötyögök, gipszben a bal kezem könyöktől ujjhegyig. de csak sorjában. hiányoltátok a tegnapi képet, így néz ki az élére  állított csónak ahogy ragad belefelé a koszorúléc.

ma délelőtt vártuk marácz sanyit a gázszerelőt. előtte, hogy könnyű legyen bejönnie a hajóra a rácz józsi itt telelő kicsiny pontonjaiból pontonhidat vertem amapoláig, így a menet a következő a hajóra. partról a józsi parthoz kötött kompjára, onnan a komphoz kötött hajójára, onnan a rá (sorba)kötött pontonokra, onnan beugrani amapolára. egyszerű nem? (később ebből lett a baj) na kiemeltük a gáztűzhelyt a szalon közepére, elejét oldalát lekaptam, aztán jött sanyi és kicserélte némi trükközéssel a sütő csapját, merthogy pont az a típusú gázcsap ami oda való lett volna naná, hogy nem kapható, aztán mindent visszaraktunk a helyére, ezzel a nap nagyrésze el is telt. de én a késő délután dacára nagyon meg akartam csinálni a csónakba az árboctalpat, ezért megindultam kifelé a műhelybe....immáron jócskán sötétben. és mit szépítsem jól belebotlottam a kompot a parthoz rögzító drótkötelek egyikébe, pedig tudtam, hogy ott van, csak nem figyeltem. miután mindkét lábam sípcsontnál elakadt, mellkasra és a bal tenyeremre estem át a kötélen, baromira fájt,  nemhogy megszólalni, de levegőt venni se tudtam egy darabig, ezzel kétségbe ejtve juditot, aki a hajóról csak a nagy csattanást hallotta és hiába kiabált, hogy mi van velem. aztán áthengeredtem a hátamra és lassan kezdtem pihegni, akkor már tudtam valamiféle életjelet nyávogni, miközben frászban voltam, hogy judit amikor kiszalad utánam, nehogy még rosszabbul járjon. na aránylag hamar enyhült a fájdalom, a mellkasom már egyáltalán nem fájt, a bal kézfejem még eléggé, de hát megindultam dolgozni. a csarnoképületben még könnyedén lejattoltam a lakatosokkal, naná, a jobb kezemet rázták, de amikor nekiálltam a fartükörről leszedni a szorítókat, éreztem, hogy a bal kezemet egyáltalán nem tudom használni, annyira fáj, sőt a mellkasom is kezd fájni, volt már bordatörésem, na ez nagyon arra hajazott. még a fényképezőgépet se tudtam előszedni a tokjából, szóval kép továbbra se lesz több a csónakról. szégyenszemre visszakullogtam a hajóra, a csuklóm már szépen kezdett dagadni, irány a fiumei úti baleseti. nem is voltak sokan és egy nagyon szimpatikus fiatal doki vizsgált meg, röntgen  az, ahol majd megfagytam félpucéran (amúgy szuper a technika, nincs már a szarakodás a filmekkel, mindenki marad a fenekén és nem a beteg szaladgál össze-vissza a felvétellel, hanem a kilobájtok monitorról monitorra). kiértékeltük a röntgenfelvételt (mielőtt megindultam itthonról meggogliztam a sajkacsont törést és eléggé elszomorodtam a 12 hét várható gipsztől), de úgy tűnt bordatörésem tutira nincs, a kézfejben meg minden csont ép, kell persze fásli, meg borogatás, de semmi más. de aztán megjött a röntgenorvosi szakvélemény, mely szerint repedés sejthető, így gipsz és újabb röntgen a jövő héten, amikor is ha tényleg megrepedt a csontom az jobban fog már látszani. irány a gipszelő. 

- könyököljön ide és tartsa a kezét felfelé!

-szkanderozni fogunk? nem igazán vagyok abban a hangulatban

-....

tudom, hogy nem egy fergeteges vicc, de pillanatnyilag ez jutott az eszembe. a gipszelő ember nem veszi a lapot, az orvossal ellentétben úgy tűnik nem az a tréfálkozós fajta. felrakja a gipszes párnát, majd elkezdi össze és lefelé nyomni a kezemet, mit mondjak, majd beszarok annyira fáj. ösztönösen odakapok a másik kezemmel.

-ne kapkodjon!

-de qrvára fáj, nem lehetne...?

-azért fáj, mert ellenáll!

-frászt, azért fáj, mert eltört a csuklóm. az volt kiírva, hogy gipszelő, nem az, hogy kínzókamra!

-...

eljátszom a gondolattal, hogy miután mindkét keze foglalt és nem számít ilyesmire, jobb kézzel megüthetném pont állcsúcson , de ezt csak úgy futólag...biztos jó fiú, csak most kicsit morcos. úgy egy perc szenvedés után elenged, teker, bandázsol, ragaszt.

-készen van.

-köszönöm, viszlát hóhér úr

-a hóhér az...

de ezt már nem hallom.

szóval így állunk, hétfőn kontroll aztán majd elválik hogyan tovább. holnap ráadásul juditka szüleihez kell menni, mert úgy tűnik a patkány felrágta magát náluk a pincéből, vagy a hátsó udvarból a padló alá. lehet, hogy az én sorsom a hajóépítés mellett a patkányirtás?

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr363409732

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PAlcso 2011.11.25. 08:11:31

Jobbulást!
És aztán nem túlerőltetni a gipszes kezet, meg összegyantázni :)

Gáz Géza 2011.11.25. 08:27:38

Vilike Pihenned ahogy Nekem is a gipszelés lassan gyógyul. Október közepe Óta most engedtek lábra állni. Pedig csak a lábfej közép csontom tört el. A trombózis elleni önbökéseket nem szabad elhagyni. Pláne ott a hajón Jutka titokban sokat fog fohászkodni. Nagyon -nagyon vigyázz magadra Magatokra. Tessék mondani -Napról-napra jobban VAGYOK, MEGGYÓGYULOK!! Andris

Sün77 2011.11.25. 08:52:28

Szia Juditka!

Milyen abszurd kép, hogy a Tengerész a parton éri baleset.
Ne is engedd ki a hajóról vagy két-három hétig a Vilit, mert úgyse tudná megállni, hogy ne dolgozzon tovább Mákvirágon. Most a szellemi alkotás, tervezés hetei jönnek. Meg a tehetetlen tökölésé.

Egy tüzifa behordási szolgálatra jelentkezem. Szóljatok, mielőtt kmifogy a készlet!

Vigyázzatok a deresedő-jeges decken is magatokra.

Hajrá! Szép napot!
Sün

devton 2011.11.25. 09:21:36

Mielőbbi gyógyulást kívánok!

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.11.25. 11:03:51

Ez a helyes hozzáállás: viccet kell csinálni minden balesetből! Mert ha nevet rajta az ember, hamarabb is gyógyul! Ha meg a gipszelő "hóhér" nem érti a viccet, az ő baja, savanyodjon csak meg nyugodtan!

akiga 2011.11.25. 20:12:02

Jobbulást! Nem érdemes erőltetni magad, inkább segítünk, amiben tudunk!
Ja és ne lógassad a kezed, mert attól is jól bedagad.

IQ_nuku 2011.11.25. 21:48:37

Mihamarabbi gyógyulástkívánok ... és persze sok türelmet is hozzá.
süti beállítások módosítása