Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2011.11.05. 18:53 :: A Tengerész

Miután az összes palánkot összedrótoztam végignéztem az eredményt és megállapítottam, hogy több helyen tökéletlen az illeszkedés, hézagok vannak, tehát utána kell húzni a drótoknak. A fárasztó kötélen, csigán való emelgetés helyett igénybe vettem a technikát. max terhelés 5 

tonna...talán elbírja a csónakomat. Így, hogy gépesítettem a mozgatást egyszerű bedugni a drótokat, majd a másik oldalról meghúzni, összecsavarni, mert alá-fölé könnyű kerülnöm, csak emelni süllyeszteni kell a munkadarabot. A vékony drótok (1-es lágy vashuzal) gyakran elszakadtak az utántekerésnél, ezeket vastagabb dróttal pótoltam. Sötétedésre végeztem a javításokkal (délelőtt nem dolgoztam sokat, Balázs jött látogatóba, Denivel tettünk  emléksétát a telepen) és nekiálltam az októfilm szerint https://www.youtube.com/watch?v=JHy6G3vEsZo&feature=BFa&list=PLE338CDC6A0EE0B62&lf=results_videov=JHy6G3vEsZo&feature=BFa&list=PLE338CDC6A0EE0B62&lf=results_videobeállítani a héj geometriáját. Vízmérce, függőón, derékszögek, mérőszalag, drót az eszközök. Szépen szimmetrikus a test, gyakorlatilag semmit nem kellett rajta csavarni, tekerni, igaz volt egy segítségem is, ott látható a karikában a bal alsó sarokban. Továbbra is rendkívül érdekesnek találja  a csónaképítést, semmiféleképpen nem volt hajlandó lemondani arról, hogy bemásszon a testbe és rávesse magát egyik másik drót kötésre, valamint bolond módon rohangásszon a csónakban, időnként megtámadva a matató kezeinket ("J" is sikerült végre kicsalnom a hajóról és eljött megnézni mit is csinálok immáron több mint egy hete, de leginkább a macska érdekelte), mondom, hogy született tengerész a Szutyok.

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr713356576

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2011.11.05. 20:35:24

Szia Tengerész!

Gratulálok a testépítéshez!

Ezen a hajó-macska dolgon gondolkozom egy ideje.
Szerintem Vas névre kell a macskuszt keresztelni, hogy biztos helye legyen Amapolán. Mert vasmacska az biztosan kell.

Tényleg! Olvasótársak! Tudtok Ti valamit a vasmacska szó eredetéről?

Szép napot!
Sün

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.11.05. 20:41:25

@Sün77: Gondolom az a lényege, hogy kapaszkodik (a tengerfenékbe), mint egy macska 2 karommal...:) Meg, ugye vasból van...:) De kíváncsi vagyok, hátha valaki az igazi történetet is tudja, nem csak agyalog...

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.11.05. 20:43:36

Tengerész! Utána gondoltam: a klinker palánkozás miatt nálad tényleg nem lehet hézag a lapok között!:( Szóval az általam követett egyszerű "tunkoljunk még bele egy kis lisztes műgyantát" módszer nem jönne be, hiszen a külső "ív" nem alakulna szépen ki!:(

abraxas 2011.11.05. 21:25:26

Én ezt találtam:
a szerb-horvát mầčka’macska' jelentése: görbe fa mint az eke alkatrésze, vaskapocs, horgony, vasmacska’

IQ_nuku 2011.11.06. 06:26:10

Szerintem jó lenne az a macska a hajóra patkány ellen.

Kis ember 2011.11.06. 13:58:44

"Gratulálok a testépítéshez!"

Nahát, Tengerész, nem is tudtam, hogy body buildernek készülsz. :)

Vasmacskának pedig szerintem is azért hívják, mert karma van.
süti beállítások módosítása