Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2011.08.16. 21:54 :: A Tengerész

Elrobogóztam a http://www.h-itb.hu/osszekotoelem.aspx -hez horgonyseklikért meg összekötőelemekért. Arról van szó, hogy a 10-es horgonylánc végére rakok egy  KTG 10-es szemet amibe be lehet seklizni bármiféle horgonyt amit éppen használni akarok. A gond csak az, hogy a 10-es lánc terhelhetősége  3,15 tonna, de a sekli aminek a csavarja befér a 20 kilós Bruce horgonyomba az csak 2 tonnát bír. Ugye "minden lánc olyan erős mint a leggyengébb szeme", tehát a sekli gyengébb mint a lánc. De a horgony furatát nem akarom bővíteni, mert az a szárat gyengítené, marad a 2 tonnás sekli, pedig már megvettem a 3,25 tonnásat, de annak 19mm vastag a stiftje, a furat meg csak 18-as, így kénytelen voltam visszavinni és kicserélni. A hajót 4 db 3,25 tonnás seklivel emeltük, van egy pár darabom belőle, a nagy Rocna horgonyon majd ilyen lesz, ehhez a Bruce-hoz meg csak elég lesz a 2 tonnás. 

Ma vettem egy görögdinnyét, mert nem tudtam ellenállni a vágynak, hogy telezabáljam magam még egyszer az idén vele, pedig már egy "Lőrinces" volt a múlt héten amit vettem és megfogadtuk, hogy nem eszünk idén már többet, de hát "csak az ökör következetes". Elvileg holnap jönnek a fiúk és megbeszéljük hogy legyen ez a döntéspróba ami az utolsó (??) követelmény a hajóvizsgához...majd kiderül.

Kis mai életkép. Kutyasétáltatok a parton. Öreg horgász ül a botja mellett. Ugye velünk szemben a túlparton a lepukkant egykori nagyvásártelep körben a dzsumbuj, szeméthegyek, rekettyés. Szóba elegyedünk,az öreg anyázza Demszkyt, hogy megszüntette a nagyvásártelepet;

-De hát bátyám, a nagyvásártelep valamikor a '60-as években szűnt meg, amikor a Demszky még iskolába járt...

- Igen...igen... A marhahúst meg vidékről hozzák amikor itt voltak a vágóhidak.. Az a hülye Demszky, mindent tönkretettek...

Mondjam, hogy egy fülkeforradalmárral beszélgettem?

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr823158943

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2011.08.17. 08:44:55

Horgász spori feltehetően hentesként dolgozott a megszüntetett vágóhídon, vagy rakodó volt a nagyvásártelepen. A mai egyszerű ember politikai hovatartozását a saját bőrén érezhető, közvetlen hatások igazítják. Ilyen okok miatt sírják sokan vissza Kádár elvtársat is.
Így lett apám is 10 éve nagyon narancspárti, mert az akkori kormányváltáskor vesztett el egy-két zsíros (állami vagyont herdáló) munkát, mert vörösesre cserélték az általa addig megfizethető tisztségviselőt.

Döntéspróbát kishajók esetén nem csak a vitorlásoknál tart a hatóság? Vagy mégsem kisgéphajónak vizsgáztatod Amapolát?

Szép napot!
Sün

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.08.17. 17:07:00

@Sün77: Megpróbálom a vitorlást. Ha nem megy akkor motoros lesz.
Kössz, szép! Nektek is!

abraxas 2011.08.17. 19:48:15

Ez már derék! Majd szólj, mikor kezdjünk szorítani!

harpi4 2011.08.17. 21:26:34

Kicsit megkésve, de tegnapi hárosi témához szeretnék hozzáfűzni pár dolgot. A Háros-sziget már a Ferenc Jóska alatt is katonai terület volt, a műszakiak (akkori nevükön pionírok) tanyáztak ott. Az I. vh. alatt az egyik nagyapám is megfordult ezen a helyen a műszaki szertárban és kiképzőbázison. Azután egészen a gengszterváltásig a katonaságé maradt, és a szigetből félsziget lett. 1966. április 5-től június 25-ig sorkatonaként ott dolgoztam pontosan század magammal, és kicseréltük a teljes iparvágányt. Azóta becsülöm a krampácsoló gépet, mert mi még kézzel (csákánnyal) vertük a követ a talpfák alá. A katonai terület a félsziget északi felét foglalta el, és a déli fele teljesen le volt zárva a II. vh. óta. Ez volt a szerencse, mert ott valóban szabadon "tombolhatott" a természet, senki és semmi nem zavarhatta. 1992-ben, amikor a körkörös védelemről elhíresült fürj miniszter alatt kitalálták, hogy a Honvédségnek vállalkoznia kell (micsoda marhaság), született valakinek egy bizarr ötlete, hogy a hárosi szertár Nagy-Duna felőli oldalánál, ahol nyomokban meg voltak a régi uszályrakodó partfalak, fakirakót kéne létesíteni. A térképről kinézték, hogy milyen jó lesz. Akkoriban a Katonai Szállításnál "dolgoztam" és egy főnök mellé beosztottak kísérőnek, mint "vizest" egy előzetes felmérésre. Nos, azt senki sem tudta, hogy pontosan az adott helyen két keresztgátat épített a vízügy, (az M-0-ás híd miatti folyás eltereléshez. Mondanom se kell a rakodó a két gát közé esett. (Ott van az ma is.) Azt nem kell mondanom ezen a blogon, hogy egy keresztgát mögött a limány szép lassan feltölti a területet, sőt ha két gát van, akkor azok között még gyorsabb a lerakódás és abszolúte alkalmatlan kikötőnek. Nos ez volt a szerencse, mert pár év múlva megszűnt a hárosi katonai szertár, és annak a területe is átment természetvédelmibe. A déli rész pedig azóta is ősdzsungel (hála a katonaság általi lezárásának), hacsak nem randalíroznak ott titokban bizonyos felelőtlen elemek. Jó lenne ha így maradna érintetlenül.
ELNÉZÉST a hosszú bejegyzésért.
süti beállítások módosítása