Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Édesvíz: Remélem ezt a moderátort már kibaszták a picsába. Ott verje meg az isten, ahol orbánt még nem. (2024.04.18. 22:24) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2011.05.09. 21:52 :: A Tengerész

 

Gyors leszek, mert esek szét a fáradtságtól és ragad le a szemem, szóval kotrok aludni mindjárt. Nagyjából összeállt a motor és az irányváltó működtetés átalakítása. Holnap festem, ha hamar szárad tán fel is építem, bár esőkkel ijesztget a meteorológia, majd kiderül. Beszélgetünk egyesekkel mostanában a klinker bociról amit építenék, hát nem gyönyörű? (By Jan Sanders)

 Amúgy a szintugrások laminálására, amit a legproblémásabbnak érzek a dologban,  pillanatnyilag ezt eszeltem ki.

 

 

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr952891433

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halaloszto 2011.05.09. 23:12:40

Az ilyen tagolt feluletek laminalasara a profik vakuumzsakozast hasznalnak. nemtudom van-e kidolgozott modszer hazi hajo laminalasra, de nem tunik lehetetlennek. Amerikaiul vacuum bagging.

vajk

micz 2011.05.09. 23:41:18

Hát és az úgy nem jó ahogy a pirossapkás fószer csinálja a minapi videón? Egész hétvégén azt néztem, jó sokat tud dumálni.. Jó hogy túlságosan elmolyol a részletekkel, szerintem neked effektív 40 munkaórából kijönne. Persze lehet neki is, ha nem beszélne annyit. :)

abraxas 2011.05.10. 08:25:57

Ehhez a technikához szerintem kell szerelő keret. Anélkül az egyből ragasztás eléggé kockázatos. Szerintem.
Megfelelő előformálás mellett viszont járható útnak tűnik.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.05.10. 22:35:50

@halaloszto: Hááát....csónak méretben vákuumzsák....Még sose hallottam róla. De majd körbekérdezem azokat akik laminálásban profik.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.05.10. 22:38:40

@micz: Hehe.Persze, hogy jó lenne. De hát én egy ilyen retromániás örült vagyok. Szóval ha Amapola egy retro hajó, akkor igazán szépen egy retro klinker(nek kinéző) dinghi mutat jól a csónakdarun. Ezért akarom a gumicsónakot megszüntetni. Az pláne anakronisztikus ide.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.05.10. 22:41:42

@abraxas: Csak építőbordákra lehet megcsinálni. De az nem egy nagy ügy...mondjuk plusz költség egy tábla forgácslap, abból kifűrészelem az építőbordákat. Mindjárt mutatom a mai blogban a videot amit találtam.
süti beállítások módosítása