Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Szerda.

2011.04.20. 19:43 :: A Tengerész

 Lakkoztam a dolgokat. Ilyen a szalon bejárat. Délelőtt a gumicsónakos fiúk kísérleteztek egy vízimentő hajóval, hogy igazából milyen az a csiga amivel rendesen leadja a motor a teljesítményt, "J"-t is elvitték egy kis száguldozásra. Azért nem egy filléres dolog ez, nem mentek negyedóránál többet és a 20 literes teli tankban alig lötyögött valami amire végeztek.

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr502843218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nord47 2011.04.20. 20:11:48

Háááát!
Aki szétrúgta az országot, azzal nem volt bajod. Aki összerakja ,azzal van! Jópofa nép ez a magyar!

beho 2011.04.20. 21:27:06

@nord47: aki szétrúgta az országot az egy jelképes összeget kért a felsőoktatásban tandíj címen. Aki összerakja az "szociális népszavazással" ezt megakadályozta. Most a felére fogják csökkenteni az ingyenes felsőoktatást. Fizetni nem kell. Ugye milyen jó?!
Szóljatok rám, mert ez már politika, nem hajóépítés meg bográcsozás. Még jó, hogy Tengerész kezdte a millával.
Vagy mondjam a szárnyvonalakat? Megszüntetettek kb. 50-et. Visszaállítottak kb. 5-öt. Akkor kinek a javára kb. 45:5?
És ha még mérgesebb leszek, megkérdezem: miért kell magyarozni?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.20. 22:30:15

@nord47: Szétrúgta? Hüm. Az ország kettészakítását éppenhogy a mostani vezér kezdte. "A haza nem lehet ellenzékben", ő kezdte a hazaárulózást, a nemzeti színek kisajátítását, a puskaporszaggal kábítást, az ellenfél alázását, a kommunistázást. Sok bajom volt az előzőkkel, nem is szavaztam rájuk, teljes joggal buktak meg, mert tehetségtelenek voltak az országvezetésben és csak a zsebeik tömésében voltak ügyesek. De amit Orbán most csinál az ettől még vérlázító. Nem rak össze semmit, csak a saját uralmát próbálja bebetonozni ezzel az alkotmánnyal. Lételeme a harc, az átlagosnál alacsonyabb emberek közül sokakra jellemző agresszivitás. Igen a magyar egy jópofa nép. Nem nagyon akar se dolgozni, se gondolkodni. Arra vágyik, hogy feltámadjon Kádár János és belerakja a tányérjába a vasárnapi bundáshúst és hagyja lopni a gyárból. Most Orbántól reméli, előtte meg Horn Gyulától.

ICSG 2011.04.20. 22:31:13

Én meg elkéredszkedtem a melóból, hogy időben összerakhassam a hajó műszerfalát, aztán mire elkészültem vele, mehettem 6-ra lakógyűlésre. Hallgathattam a sok agyament szövegelőt ahelyett, hogy Feriékkel tartottam volna!

harpi4 2011.04.21. 10:38:14

temtom! Nem tudtam, hogy II. János-Pál pápa ezt mondta, de amúgy minden tiszteletem az övé volt, mivel ő a leghitelesebb források szerint is úgy élt és viselkedett, ahogyan a vallása előírta, illette ahogyan ő hirdette. Ő valóban gyakorolta a krisztusi megbocsátást, lásd az Agcsa ügyet. Bár protestáns hitben nevelkedtem, már nem vagyok vallásos, de azért nagyon érdekeltek a vallások, és elég sokat összeolvastam a nagy világvallásokról, illetve az ágaikról. A vallásos embereket, akik valóban azok csak tisztelni tudom, mindaddig, amíg nem próbálnak erőszakkal rávenni arra, hogy nekem is követnem kéne őket.

harpi4 2011.04.21. 17:43:14

beho! Köszi, hogy nekem is írnál egy kitűzőt, ha már nem lehettem ott az összejövetelen. Azért nagyon bízom benne, hogy lesz még valamiféle találkozó, na nem ilyen bográcsozás, hanem pl. egy vidám "Aloha oézás", amikor a Vili először kihajózik a Kvassay zsilipen a DUNÁRA! Kéne még néhány fűszoknyás, virágfüzéres tüzes táncot járó barna bőrű hableány. Remélem legalább ott találkozhatunk!

Isty66 2011.04.21. 21:21:37

Üdvözlök mindenkit!
Nagyon tetszik az oldala, és fura véletlen, de én is szeretnék egy hajót építeni.Annyi különbséggel, hogy én nem tervezek sajátot, hanem régebbi tervrajzok alapján.Csupán az az egy probléma, hogy én egy kicsit nagyobb hajót képzeltem el magamnak:
pl. egy USS Constitution féle hajót, némivel megnövelt vitorlafelülettel, és + egy fél fedélzettel.
Ön mit gondol erről?

Üdv: István

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.21. 21:59:05

@Isty66: Mármint hogy ezt??? m.wikitravel.org/en/Image:USS_Constitution_1997.jpg
Hogy csak egy kicsit (??) nagyobbat? Őszintén? Azt gondolom, hogy 1. Kell hozzá kb 30 komoly szakember, amennyi jelenleg nincs az országban, 2. kb 2-3 milliárd forint 3. baromi nagy szerencse, mert ha az első kettő még össze is jönne, még akkor is nagy az esélye, hogy nem sikerülne.
Szerintem ez valami vicc. Hacsak nem modellre gondol, de még az is beletelhet pár évbe.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.21. 22:03:44

@Isty66: Amúgy ez nem egy fura véletlen. Se szeri, se száma azoknak akik különféle hajókat szeretnének építeni. Ez egy olyan dolog, ami sok ember fantáziáját megmozgatja. Nagyjából az a helyzet, hogy minden tízezerből száz eljut a "komolyabb" tervezgetésig, tíz nekikezd és legfeljebb ha egy az aki meg is csinálja.

harpi4 2011.04.21. 22:13:15

@Isty66: Az alábbiakban bemásoltam a Constitution amerikai fregatt adatait. Ha a Tengerész 3 milliárd forintra becsülte a költséget, nos szerintem az inkább dollárban lenne annyi és nem forintban. Itthon meg sem lehetne építeni, csak valami tengeri kikötő közelében lévő hajógyárban, ráadásul a magyarok még régen sem építettek ilyen fregattot, mert ami a Monarchia Flottájában volt, azt is főként Trieste-ben építették, főként olasz szakemberek. Nagyon szép lenne, ha egy ilyen fregatton magyar lobogót lengetne a szél, csak hát hol van ennyi pénz?
Name: USS Constitution
Namesake: United States Constitution[1]
Ordered: 1 March 1794[2]
Builder: Edmund Hartt's Shipyard[2]
Cost: $302,718 (1797 dollars)[3]
Laid down: 1 November 1794[2]
Launched: 21 October 1797[2]
Christened: 21 October 1797[1]
Maiden voyage: 22 July 1798[4]
Renamed: Old Constitution 1917
Constitution 1925[2]
Reclassified: IX-21, 1941
No classification, 1 September 1975[2]
Homeport: Charlestown Navy Yard[3]
Nickname: "Old Ironsides"[1]
Status: in active service, as of 2011
General characteristics (typical)
Class and type: 44-gun frigate
Tonnage: 1,576[5]
Displacement: 2,200 tons[5]
Length: 204 ft (62 m) (length overall);
175 ft (53 m) at waterline[3]
Beam: 43 ft 6 in (13.26 m)[3]
Height: foremast: 198 ft (60 m)
mainmast: 220 ft (67 m)
mizzenmast:172.5 ft (52.6 m)[3]
Draft: 21 ft (6.4 m) forward
23 ft (7.0 m) aft[5]
Depth of hold: 14 ft 3 in (4.34 m)[1]
Decks: Orlop, Berth, Gun, Spar
Propulsion: Sail (three masts, ship rig)
Sail plan: 42,710 ft² (3,968 m²) on three masts[3]
Speed: 13 knots (24 km/h; 15 mph)[1]
Boats and landing
craft carried: 1 × 36 ft (11 m) longboat,
2 × 30 ft (9 m) cutters,
2 × 28 ft (9 m) whaleboats,
1 × 28 ft (9 m) gig,
1 × 22 ft (7 m) jolly boat,
1 × 14 ft (4 m) punt[3]
Complement: 450 officers and enlisted, including 55 Marines and 30 boys[3]
Armament: 30 × 24-pounder (11 kg) long gun,
20 × 32-pounder (15 kg) carronade,
2 × 24-pounder (11 kg) bow chasers[3]

sevylor 2011.04.22. 10:04:23

@harpi4:
Nem kell istinek (66 kg) beugrani!
Hetek óta fárasztja a zindex motorcsónakos topiklakókat az ötleteivel.

abraxas 2011.04.22. 12:33:04

@sevylor: Modellt épít a fiatalúr, kicsit félreértette a fórumot, asszem :o)

Isty66 2011.04.22. 16:15:15

Á nem, csak kíváncsiságból kérdem, max ha az általam tervezett mágnesmotor működik, annak a szabadalmából esetleg.
Jelenleg valóban egy modellen dolgozom.
Köszönöm a válaszokat!
($302,718 1797-ben az 2010-es árfolyamon olyan $5,350,000)

Üdv:István

abraxas 2011.04.23. 08:16:24

@Isty66: Kedves István!
Ha komolyan gondolod a modell építést, akkor javaslom, ne állj meg a makett szintnél. Azaz építs működő modellt, ne elégedj meg a hiteles külsővel. Az általad tervezett hajóosztályban sem kivitelezhetetlen feladat, bár elsőre talán valami egyszerűbb is megteszi :o)
kpmyc.wetpaint.com/page/RC+SCHOONER+-+Tall+Ship+RC+models+-+Anybody+Interested%3F
süti beállítások módosítása