Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2011.03.03. 10:45 :: A Tengerész

 Figyelem! Akit érdekel. Holnap reggel 9 órától a Tilos Rádióban stúdióvita a Duna duzzasztás, a Bős-Nagymaros néven elhíresült téma ügyben az ellenkező véleményt képviselő felek közt. Tehát  FM 90,3 MHz Tilos Rádió. Ezt a műsort én kezdeményeztem, mert nagyon régen szeretnék egy ilyen tárgyilagos, szakszerű, indulatoktól, demagógiától mentes tisztességes vitát. Ígéretet kaptam, hogy ez ilyen lesz és a műsorvezető, Papó személye erre reményt ad.

13:10 Pernahajder kérdezte, hogy lehet e tudni, kik lesznek a résztvevők. Papó elmondta a mai műsorban, de számomra nem ismerősek a nevek. Én ezeket az előzetes kérdéseket küldtem el a műsornak:

A vízlépcsőt megvalósítását elsöprő tömegtiltakozás az alábbi érveken alapult:

1. Ez egy sztálinista terv, a Szovjetunió és a kommunisták akarják, tehát le vele! Ezt Mosonyi Emil megcáfolta azzal, hogy az 1930-as években készítette az első terveket. Képes e bevallani  az ellenzők oldala, hogy hazudtak?
2. A Duna elterelés, azaz a "C" variáns az ellenzők, Vargha János, Hajós Adrienn (aki látott már vízvezeték szerelőt, tehát szakember) szerint "papírtigris", nem fog megvalósulni. Nos megvalósult. Képes e bevallani az ellenzők oldala, hogy tévedtek és ezzel félrevezették a közvéleményt?
3. Arról győzték meg a tömegeket, akik ezért az utcára vonultak, hogy a duzzasztás  egy kibetonozott sivár magas csatornát csinálna a Dunából, amiben időről időre magas és alacsony vizek felváltva hömpölyögnének. Hajós Adrienn vízvezetékspecialista egyenesen WC tartályhoz hasonlította a duzzasztást, amit naponta kétszer lehúznak.  Mi igaz ebből a projekt támogatói szerint?
4. Lelkes ifjú emberek ezrei vonultak az utcára és azt skandálták, hogy "Lakást építs ne gátat!" Nos gát ne lett. Eltelt azóta 20 év, a lelkes fiatal emberek különféle pártok színeiben bejutottak a hatalomba. Hány lakás épült a gát helyett?
5. Ha nem duzzasztjuk a Dunát, mi az ellenzők javaslata a mellékágak kiszáradásának, a medermélyülésnek, az elkerülésére, a hajózás biztosítására, mert Mosonyi prof a sarkantyúzást nevetségesnek ítélte, ennyi sarkantyút, meg ennyi szemetet ami azokon fennakadna és kisvíznél ott gusztustalankodna a környezetvédők se tarthatnak elfogadhatónak.
6. Előszeretettel hangoztatják, hogy a hajózást "sekély merülésű" hajókkal kell megoldani. Nos Európa értelmesebbik felén kialakítottak egy bárka méretet, ráadásul olyan nemzetközi megállapodások alapján, melyet mi is aláírtunk. Ehhez 25 dm víz kell állandóan, az év 365 napjában. Hogy lesz versenyképes a magyar gabonaexport az orosz, ukrán gabonával, melyet a duzzasztott Dnyeperen, Dnyeszteren Volgán szállítanak a Fekete Tengerre, ha mi ugyanezt félig töltött uszályokkal akarjuk szállítani, azaz nagyjából a duplája fajlagos  üzemi költséggel, vagy gumikeréken közúton a sokszoroséért? Az ezzel kapcsolatos  megnövekedett levegőszennyezés elkerülése nem szívügye az ökofundamentalistáknak?
7. Az, hogy a hajózás erősítése nem csak hajós munkahelyeket,  hanem vízépítési, kikötői, vasúti, logisztikai munkahelyeket teremtene,  Európa országai közt  presztizs emelő  jelentőségű, miért fontosabb szempont, mint az, hogy esetleg...hangsúlyozom esetleg sokan lennének akinek a visegrádi várból letekintve nem tetszene egy a Dunán keresztben megjelenő hajózsilip és híd látványa? Merthogy az általam többször emlegetett Hajós Adriennek az volt az egyik legnagyobb kifogása, hogy itt magyar királyok laktak, azért nem lehet itt erőművet építeni. A csöturbinákat amiket mi szerencsésen kifizettünk, végülis Hainburgban építették be. Tessék megnézni a Google Eartön! Olyan elviselhetetlen a látvány?
8. Hogy lesz öntözés, vízgazdálkodás, vízmegtartás az országban, ha a duzzasztás marad rémületes szitokszó, amit senki nem mer említeni, ha meg akarja tartani az állását? Hogy lehet, hogy a közmédiában mindig ellenvélemény képviselője nélkül mennek a Dunakörösökkel a riportok? Mitől van ekkora hatalma a semmiféle műszaki végzettséggel nem rendelkező zömmel a filozófus-művészkörbe tartozó humánértelmiségnek, hogy MINDENT ők döntsenek el? Csak azért mert övék a média? 
A Tengerész
 
13:22 Ez az irkálás felborította a napomat. Az a helyzet, hogy ahhoz, hogy legyen ebédünk, ki kellett volna menjek a gumicsónakműhelybe, mert a Feri mélyhűtőjében van még két doboz töltöttkáposzta. De hát itt firkálok, ahelyett, hogy a kaját intézném. Na "J" egyszercsak  kivonult, majd 10 perc múlva visszatért a kajával. Kérdeztem milyen volt odakint, szemlesütve duzzogva közölte, hogy szégyelljem magam, "kiűztem a paradicsomból".
 
20:51 Keményen szorongatják az ökoterroristák a médiát. Az imént nézem a királyi TV-ben a "Jelfogó" c. műsort, a műsor vendége Illés Zoltán államtitkár, a Dunafilozófusok erős vára. Az államtitkár úr az interjút egy ilyesféle bővített mondattal zárta: "A síkvidéki erőmű gazdaságtalan, mert az áramtermelésből 1000 év alatt se térül meg a költsége és környezetszennyező". Én meg ezt a mailt írtam a műsor címére, persze nem vagyok olyan naiv hogy azt higgyem, bárkit is érdekelni fog, de én ilyen donkihóte vagyok.
 
Illés úr élő műsorban, szakértő beszélőpartner nélkül félretájékoztatja a közszolgálati TV nézőit.  Hogy a síkvidéki vízerőmű gazdaságtalan lenne, Mosonyi professzor sok évvel ezelőtt megcáfolta. Azonkívül azért sem gazdaságtalan, mert nemcsak az áramtermelés a szempont, hanem a vízgazdálkodás, a viziközlekedés, olcsó viziszállítással az exportképesség növelése és a munkahely teremtés. Nem ártana ha egy államtitkár nemcsak az  ökofundamentalistáknál, hanem szakembereknél is tájékozódna.
A Tengerész 
 
Ma nem lesz mese mert felhúztam magam, nem vagyok anekdótázós kedvemben.
 

 

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr552706601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pernahajder Campbell 2011.03.03. 12:23:28

Azt lehet tudni, kik lesznek a résztvevők?

pernahajder Campbell 2011.03.03. 13:58:00

Bocsánat, az Freudenau, nem Hainburg. Viszont teljesen igazad van, az osztrákok tudtak a melki apátság, meg a persenbeugi Habsburg-kastély mellé vízlépcsőt építeni, és köszönik, jól vannak.
Tessék megnézni: www.panoramio.com/photo/26744167
Ez olyan szörnyű?

temtom 2011.03.03. 16:36:15

@falusisom: Jobb, ha nem megy be. :) Jobb ha nem mész be, Tengerész. A felvezetés: "...szeretnék egy ilyen tárgyilagos, szakszerű, indulatoktól, demagógiától mentes tisztességes vitát."
Indulatoktól mentes ???
Ha csak a kérdéseidet olvasom, attól tartok veszélyesen magas a vérnyomásod. :)
Szóval, ha mégis bemész, akkor sokkal nyugodtabb stílusban, udvariasan és szelíden ! Rádióban pláne fontos: Nem csak az számít, hogy mit mondasz, hanem az is, hogy hogyan. Még ha mindenben neked is lenne igazad, akkor is.
Ezt a "látott már vízvezeték-szerelőt" kitételt például nem kellene alkalmazni. Mi jót nevetünk rajta itt a blog-olvasás közben, de a rádióban nagyon rosszul sülne el. Szerintem.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.03. 18:19:56

@falusisom: @temtom: Még ma a műsor közben felhívtam a Papót, (aki külön nekem címezte, hogy mi lesz a holnapi adás tárgya), hogy az volt az első reflexem, hogy be kellene mennem a műsorba, de pillanatok alatt meggyőztem magam, hogy nekem a műsor másik végén, a rádió előtt van a helyem. Mert pont olyasmiket gondoltam, mint temtom, sőt még olyanabbakat. Amúgy pár évtized vítázógyakorlat van mögöttem, szóval vissza tudom magam fogni, de most valóban nem lenne igazán kedvem hozzá. Többek közt ezt hozta a felelőtlen nyugdíjas lét,folyamatosan kopik rólam a civilizációs máz.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.03. 21:05:10

@falusisom: Hehe. Miután egy óra alatt letöltöttem merthogy túlléptem a havi kvótát (3GB 6-ától 6-ikáig)ami után tetűlassúvá válik a net, kiderült, hogy ez nem az a műsorrészlet.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.03. 21:26:03

@pernahajder Campbell: Látod már hígul az agyam. Ezek a labanc városok....De majd ha arra megyünk Amapolával! Persze fogunk szörnyülködni, hogy hogy tönkretették a duzzasztással a folyót.... Csupa negatívum. Nem kell majd annyi gázolaj a lassú folyást legyőzni.... Meg ha ezek ilyen igénytelenek a környezettel szemben biztos sokkal koszosabbak, romosabbak, mint a patyolat Budapest.

vetojo 2011.03.03. 22:04:27

A sok "szakembernek", ha egy folyó lelassúl, saját magát akarja gyorsítani. Mit csinál? Szigetet képez. Na "zöldek" ilyen qrva egyszerű!

silvermoon 2011.03.04. 00:54:17

BAr lenne meg vagy 10-20 ezer ilyen "tengeresze" ennek a szegeny "eliranyitott" hazanak ! Talan meg elheto is lenne..!

falusisom 2011.03.04. 08:44:01

1.nem számonkértem, csak érdeklődtem.2. a tilos archívum new.tilos.hu/index.php?form=archivum fél órás bontásokban van elmentve. Papó műsorába bele lóg az előző műsor vége, ahogy az Ő műsora is a következő elejébe.ha tudod hogy kb. mikor hangzott el, amit keresel, akkor elég azt a keveset letölteni.én csak félfüllel hallgattam tegnap, ezért küldtem az egész műsor linkjét.
kíváncsi vagyok mi lesz ma, nagyon kíváncsi.
üdv Gyuri

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.04. 08:52:45

@falusisom: "nem számonkértem". Jajaj mondtam én ilyet? Amit írtál arra kattintva a Papó műsora előtti műsor vége, meg az ő műsorának az eleje jött be. A második fele sajnos nincs rajta. Amikor meg a Tilos honlapján megpróbáltam az archivum következő részét letölteni, azt mondta a gépem, hogy nem tudja megnyitni. Nem tudod ezt a php típusú filet hogy lehet letölteni? Meg hogy ebben a hosszú folyamból hogy lehet csak egy darabot letölteni?

ICSG 2011.03.04. 09:12:20

Most mi van? Nem vitatkoznak, hanem csak zenélnek a 90.3-on.
Várok...

falusisom 2011.03.04. 09:20:39

@A Tengerész: én ráállok az egérrel arra, amit hallgatni akarok aztán katt.alapértelmezett winamp felugrik, leokézom. letölt, megnyit, hallgat. nem vagyok nagy ász, remélem segítettem. amúgy szokott rakoncátlankodni az oldal, akkor később kell próbálkozni.
de most kezdenek a fiuk...
süti beállítások módosítása