Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2011.01.10. 19:15 :: A Tengerész

Eszkalálódik a kisemlős veszedelem. Ma reggel mindenféle tervekkel keltem, hogy felvágom a tűzifát, hogy kiszivacsolom a gépházat, hogy behordom a deckről a megszáradt holmit. Ehhez képest az éjszakai ködszitálásban a padlódeszkák vizesebbek mint amikor kiraktuk száradni, az egér meg, amit örvendeztem, hogy kiköltözött a padládában vert tanyájából, nem a fenébe a partra, hanem a hálókabinba vackolta be magáta tartalékruházat közé, vagy a kipufogócső hőszigetelő burkolatába "J" ágy alá. Az úgy kezdődött, hogy "J" valamiért hátra ment és hoz egy reklámzacskót, amiben a száraztészta volt, hogy mi van a fenekén. Nos egérszar. Elkezdtük kipakolni a holmikat onnan, rágásnyomok, egérvizelet it-ott. "J" teljesen kibukott tőle, én valahogy sztoikus nyugalommal veszem tudomásul az újabb ellenség megjelenését. Hamarosan be kellett lássam, hogy reménytelen megtalálni. Tegyük fel, hogy megpillantjuk. Akkor azonnal bebújik valahova, ahova nem tudjuk követni. A kipufogócső mentén bejut a falburkolat alatti hőszigetelésbe, ahol elérhetetlen. Megoldás? Csapda. Irány a Szögker, ott van ilyesmi. Egy-egy "agyoncsapós" típusú egér és patkánycsapdával tértem vissza. Még ebéd előtt beélesítettem "J" ágya alatt sajt csalival a kisebbiket, délután már ki is hajítottam a behatoló véres hulláját a jégre. Most ismét állnak a  csapdák, egércsapda a hálókabinban sajttal, a ketreces és az agyoncsapós patkánycsapdák dióval a decken. A tegnapesti patkánykölyköt kivágtam a jégre a hajó mellé, ott nem tudott elszaladni gyorsan, mert csúszós volt az olvadó felület és a gumicsónak evezőjének végével a nyakszirtjénél eltörtem a gerincét. Egyből kinyúlt, semmi kínlódás, a második ütés áttörte a jeget és elsűlyedt a tetem. A harcsák majd hasznosítják. Háború van, megszűnt a teszefosza Chamberlaini politika rágcsálóűgyben.

21:46 No örömmel olvasom, hogy nagyjából egyetértetek a drasztikusra forduló megoldásaimmal. Nem merem elbízni magam, de egyelőre egy csapda csattanását se hallottam, pedig jócskán besötétedett. Végülis nem a vérszomj hajt, csak a területemet védelmezem. Juteszembe bár a gépházban még mindíg áll a víz, de a restanciából sikerült ledolgozni a favágást, sötétedésre láncfűrésszel felszecskáztam a deszkákat, "J" meg közben bevödrözött háromnapi adagot az immáron kiszáradt cockpitba, ezzel pótoltuk a tegnapi özönvízben eláztatott tüzelőt, ami továbbra is vizesen parkol az orrdecken. ( Eszembe jut az elmúlt kormány elmúlt hajó/vagyonadó törvénye. Érdekes lenne, ha a kiötlője úgy ránknézne, amikor a sárban caplatva vonszoljuk a fákat, vajh így képzelte el az unatkozó jachtos milliárdosokat?) A nedves padlódeszkákat is behordtuk a ponyva alá, hátha szárad valamit, mert baromira unom már, hogy a szerteszórt cuccokkal olyanok vagyunk mint egy hajléktaklanszállás.

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr552574860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ftm 2011.01.10. 19:26:58

Jól teszed Tengerész. Itt már nem lehet azt csinálni hogy jaj szegényke durr neki kinyírni...

Sün77 2011.01.10. 19:35:11

Csak keményen!
Sün

Kis ember 2011.01.10. 20:32:50

Nos revideálom az álláspontomat.
Ha tisztességtelen eszközökhöz folyamodnak (odaszarás, elbújás), akkor te se válogathatsz a módszerekben. Nem ígérhetek mást, csak vért (amikor agyoncsapja a csapda) és könnyeket (amikor a te ujjadra csapódik)

IQ_nuku 2011.01.10. 20:35:07

Jól csinálod, neked drukkolok! :)

temtom 2011.01.10. 21:23:50

@Kis ember: ...verítéket meg majd nyáron. :)
(vagy amikor teljes kapacitással dolgozik a vaskályha)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.10. 21:44:21

@Kis ember: A csapda az nem semmiség. Az egércsapda még hagyján, de a patkánycsapda az ujjat törhet, ha odavág. Gyerekkoromban volt szerencsém "összeszokni" az egércsapdával, akkor megtanultam, hogy vigyázzak, de ez a patkányfogó ez olyan mint egy felnagyított egérfogó és ennek megfelelően baromi erős rugó van benne. A széle is fűrészes, szóval ha "hivatalban" használná valaki, minimum munkavédelmi vizsga kellene hozzá. Amúgy a munkavédelemről. Egy barátomnak mesélte valamelyik kikötőmester. A darun van négy gomb, egy emel, egy sűllyeszt egy jobbra forgat, egy balra. Ehhez kellett tenni gépkezelői vizsgát, ami 3 hónap. A vitorlás hajón van egy rakás kötél, meg kormány, abból egy hét volt a tanfolyam. Hozzáteszem én 40 éve vitorlázom, de úgy gondolom még rengeteg tanulnivalóm lenne. Na ennyit a munkavédelem eszetlen szabályairól.

silvermoon 2011.01.10. 22:03:21

Tok jo ez az egesz!Igazan jol mulatok ezen a blogon. MAr Bocsi Tengeresz ez nem karorom csak a jo humoru meg jegyzesek es egyebek miatt. En is hajon elek bar neha haza is megyek par napra, de ha hiszitek ha nem, az en hajom 2 horgonyon log az apaly es dagaly miatt a parttol kb 50 meterre, megis van -volt patkany a hajon. CSapda stb... nem er semmit ! De 1 MACSKA az igen. Azota csak kakarucs az allando lako. Itt delen ez ki irthatatlan. Maximalis tuloje mindennek. Meg format is kepes valtoztatni. Szoval ha szbad ajanlanom: MACSKA. DE nem vasbol.

silvermoon 2011.01.10. 22:10:39

A macska egymas utan kapkodta el a dogoket. GYoztes fajta a neve Fleabag (bolhazsak) Amugy teljessen porias szarmazasu utcan talalt egyed. Melegen ajanlom ezt a megoldast! Es meg dorombol is.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.10. 22:12:08

@silvermoon: Hehe ismerős. Magyarul csótány, de a tengerészek bakulinak, a folyamászok zsandárnak hívták. Én egy módszert ismerek az irtásukra, le kell tenni kis tálkába sört. Imádják a szagát, odamennek és belefulladnak. Próbáld ki! Mindenesetre kellemes kocsmaszag lesz tőle a hajódon.

abraxas 2011.01.11. 09:01:48

@silvermoon: Ezen a kakarucs szón percekig röhögtem, miután nagy nehezen leesett honnan is jön :oD
Hol nevezik így ezt a jószágot?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.11. 10:51:30

@abraxas: Silvermoon Floridában él, gondolom a név valami spanyolos "ferdítés", tudod.. www.youtube.com/watch?v=q6zv8kiNmb4&feature=related

silvermoon 2011.01.11. 14:28:00

Igen hat ez florida, kb a kozepe az atlanti oceantol 20 merfoldre lakom, es a hajom az UN. Intercost waterwey-en horgonyoz, ez egy hosszu vizi ut az ocean melett amin key west tol new yorkig lehet boklaszni ha valakinek ehhez kedve van. En inkabb az oceant valasztom. Hogy csotany? Hat ez a dog mar nem is hasonlit az igazi csotanyhoz. Joval kisebb valami mutans es imadja a sort de nem fullad bele, egy 7 probas retrograd fenevad. HA le fujod a mereggel rad nez mintha rohogne es mondana- Ezt az ajert ! Holnap hozom az asszonyt is..Ujabban edes teava probalkozom abba meg biznak. De itt mindenki csak kakarucs-nak hivja oket es MINDENUTT van belolle.

ICSG 2011.01.11. 16:19:31

Mikor 64-ben még gyerekként Afrikában voltam szüleimmel, ott cockroach - nak neveztek csótány szerü szerkezeteket.

abraxas 2011.01.11. 16:34:40

@ICSG: Gyanítom, Tengerésznek lesz igazsága, és a kukarach és a cockroach összekombinálásából lett ez a helyi műszó ;o)

abraxas 2011.01.11. 16:39:22

@silvermoon: Én sajna még csak filmen láttam a Intercost waterwey-t :o(
A Distant Shores c. sorozatban volt, igaz, ők inkább a partvidékre koncentráltak. Viszont, az Erie tóról rajtoltak!!!!
Írigykedem, mitagadás :o/

temtom 2011.01.11. 16:39:22

Lásd még: "Lá kukárádzsá" ! - azt hiszem a rossz mexikóiak gúnyneve, talán pont csótányt jelent, aztán micsoda világsláger lett belőle. :)

temtom 2011.01.11. 16:40:24

Másodpercre egyeztünk abraxas-al. :)

beho 2011.01.11. 20:05:15

@silvermoon: kedves Silvermon! mi az a kakarucs?

silvermoon 2011.01.11. 20:10:48

Sajna mostanaban nem olyan mar az intercost.. Az izomagyu barmok 1200 loeros bazi hajokkal szaguldoznak olyan helyen is a hol ki van irva: idle speed ! (alapjarat) Ilyenkor szegeny 32 feet-es hajom masfel metereket ugrik a hullamokon, es aztan at csap rajta a kov. hullam. es igy megy pentek szombat vasarnap. A viz koszos es neha budos. Tele van meduzaval aminek a szurasat senkinek sem ajanlom. Aztan mostanaban itt is TEL van, Meg minuszok is vannak. A szel ezerrel fuj es cseppet sem baratsagos. Szoval nem az a szep palmafas csendes azurkek csoda aminek sokan gondoljatok.Bar tavasztol oszig valoban tok jo.

beho 2011.01.11. 20:13:35

@silvermoon: most már tudom, előbb kérdeztem, azután olvastam tovább.
süti beállítások módosítása