Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2010.12.19. 22:44 :: A Tengerész

Ott hagytam abba, hogy családi tanács.. Mit mondjak, akár jól is hangozhatna, de nem véletlen, hogy se tegnap este, se mostanáig még naplót írni se volt kedvem. Pedig szeretem ezt az esti összefoglalót. Magam fejében is rendberalja a napot. Ha valami nem sikerült jól az életemben az a…

2 komment

Szombat.

2010.12.18. 09:18 :: A Tengerész

Kinézek reggel az ablakon, vízszintesen esik a hó, odakint mínusz egy fok, idebent 9, de amikor e sorokat írom, mostmár  12 fokos "hőség" van egy órával a begyújtás után. Amíg a tűz kicsit magához tért megreggeliztem, közben kétszer is kialudt, újra kellett…

11 komment

Péntek.

2010.12.17. 10:48 :: A Tengerész

Juhééé, ittatél! Reggel 8 után nem sokkal ébredtem, 8 fok idebent (begyújtás után is kellett vagy egy óra amire elérte a húszat), odakint mínusz hat a ponyva alatt, ahova az árbocbölcső csőtartójának belsejébe beépítettem a külső hőmérő érzékelőjét. Ez azt…

Szólj hozzá!

Csütörtök.

2010.12.16. 18:41 :: A Tengerész

Befagytunk. Na nem vastag jégpáncél, ami fojtogatja Amapolát, csak egy vékony, még kásás hártya, ami ráadásul a hajó közepe táján, ahol a belső fűtött rész, meg a mosogató, mosdó és a WC kifolyó van nem is folytonos, de jelzi, hogy mostmár igazán itt a  tél. Délelőtt…

5 komment

Szerda.

2010.12.15. 18:03 :: A Tengerész

Ma a deckre se léptem ki. Nézem az ablakon át a szárcsákat, tőkésrécéket és az alig öklömnyi apró kisvöcsköket, szorgalmasan bukdácsolnak a víz alá élelem után kutatva, hogy nem fagy be a fenekük? Azt megfigyeltem, hogy nagyobb csapatokba tömörülnek mint melegebb…

3 komment

Kedd.

2010.12.14. 23:22 :: A Tengerész

Reggel eltakarítottam a havat a deckről, meg a pontonról. Hólapáttal kezdtem, de olyan kristálytiszta porhó volt, ami a kemény hidegben cseppet se olvadt még a napsütötte és alulról fűtött decken se (jó a hőszigetelésem), hogy a seprő bizonyult a megfelelő szerszámnak. Óvatosan…

51 komment

Hétfő.

2010.12.13. 11:29 :: A Tengerész

Reggel kihasználtam a csapadéktalanságot és meghordtam a cockpitot puhafával. Volt idebent már egy csomó bükkfa tuskó, de az nem gyullad meg direktben a fenyő gyújtósról, kell mégegy frakció, (mint a betonnál a meghatározott méretű kavicsösszetétel) nagyobbacska…

5 komment

süti beállítások módosítása