Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2010.12.17. 10:48 :: A Tengerész

Juhééé, ittatél! Reggel 8 után nem sokkal ébredtem, 8 fok idebent (begyújtás után is kellett vagy egy óra amire elérte a húszat), odakint mínusz hat a ponyva alatt, ahova az árbocbölcső csőtartójának belsejébe beépítettem a külső hőmérő érzékelőjét. Ez azt jelenti, hogy a hajótól kissé távolabb kebvesebb is lehet valamivel, főleg amikor idebent teljes erővel fűtök. A hó esik rendesen, mi meg kezdünk rendesen befagyni, nem csak úgy mint tegnap, amikor még símán keresztülpisáltam a deckről a jeget. A hajót időnként meg szoktam kicsit lengetni, hogy megtudjam, a folyamatosan szintjét vesztő Duna nem tett e teljesen le bennünket a fenékre, na ez ma nem ment, megfogta a hajót a jég. Csak úgy legényesen kilibbentem a deckre, na jó azért pufajka ilyesmi volt rajtam, de a kezemen csak egy vékony kötött kesztyű volt, aminek ráadásul az ujjai korábbi hegesztések folytán már eléggé hiányosak voltak. Csáklyát ragadva elkezdtem törni körben a jeget, na ezt így nem teszem többé. Bár megpróbáltam erőltetni a dolgot, hátha enged a szervezet, de hamarosan be kellett lássam, hogy ez így, ezekkel a kezekkel, ezekben a kesztyűkben nem fog menni. A ponyvát már alig volt kezem feltekerni visszarohantamban a cockpitba, lerúgtam a cipőimet és a szalonban a forró kályhát kezdtem el tapogatni, hogy minél előbb kiolvadjanak az ujjaim, de vagy 10 perc kellett hozzá, hogy a fájdalom kimenjen az ujjbegyeimből, kivált ahol a kesztyű lyukas volt. Na kesztyű... Háát az otthon van csak igazi. Aztán beugrott, hogy van egy uraságtól levetett síkesztyűm amit robogózáshoz, kerékpározáshoz szoktam használni, még a "KJ" találta az utcán és nekem adta, azt elhoztam az újságosbódéban parkoló bringáról, ebben már "ütőképes" voltam csáklyailag. Így már ismét szép az élet, különösen, hogy amúgy gyönyörű az idő, esik a hó, minden zúzmarás mint a téli képeslapokon, körbesöpörtem a decket és éppen a jeget törtem, ami amúgy nem vészes, ahol a legvastagabb a jég ott sincs vastagabb mint kb egy centiméter, amikor beállított a pontonra egy behavazott ember, kezében egy nejlonzacsóban dobozokkal. Rengetegen voltak már látogatóba nálam és bár a neveket azonnal elfelejtem (az övét is sajnos ...talán Kiss László volt?...de nem merek rá megesküdni), de az arcok meg szoktak maradni kedves fejemben (az megvan P Howardból, hogy "Freddi bátyám eme tréfát megtartá kedves fejében?" ?), de ez az ember nem volt ismerős. Be is mutatkoztunk, valóban nem találkoztunk még, ezzel együtt olvasója a naplónak, szóval mindent tud rólam, ezért hozott egy kis szalontüdőt! Invitáltam befelé, bár bevallom leginkább csak udvariasságból, különösen, hogy szerettem volna mielőbb végezni a decken a svédtornával, meg bent még "J" nagyjából a reggeli cihelődés állapotában, félúton a felöltözés és a klozet közt ingázott, szóval azért a hajó más mint egy lakás, ott is bajban lennénk, ha egy vendéget reggeli pipere közben csak a hálószobában fogadhatnánk. Látszhatott talán rajtam, ezért is nem fogadta el a meghívást, azt mondta nem akar zavarni, én meg nem erőltettem, bocs ha olvassa ezeket a sorokat, máskor talán jobban sikerül összejönnünk, mégegyszer kössz a szalontődőt, majd elmesélem milyen volt!

Láttatok már ilyen jégcsapokat? Ezeket tegnapelőttelőtt, amikor még nem volt befagyva a víz, fényképeztem a szomszéd elsűlyedt ponton szélén. Ahogy a hullámok felemelkedtek időnként, mindíg hízlaltak egy kicsit a jégcsap alján.

Amúgy most így néz ki Amapola körül és közvetlen mellette a jég.

Ahol sötétzöld, ott már megtörtem  a jeget, ilyenhelyütt a víz azonnal feltör a jég tetejére. Nem akaródzik már nagyon kint lennem, azt hiszem idebent a kályha mellett fogok a laptoppal kínlódni, Papó a Tilos rádiból küldött valami programcímet, amivel neki sikerült orvosolnia hasonló lelassulásokat, megpróbálom, talán nekem is sikerül, mert így egy kínszenvedés minden gépheznyúlás.

 

 

13:11 A  http://www.safer-networking.org/hu/download/index.html amit a Papó küldött, nagyon úgy tűnik, hogy rendberakta a gépemet! Jódarabig fűrészelte a masinát, el is mentem közben ivóvízért, egy rakás dolgot kijelölt, hogy szerinte ki kéne hajítani, ezeket szemrebbenés nélkül kidobtam, azóta ismét jó a gép el ne kiabáljam, még a hangja is másképp szuszog. Mondom. Az a leggazdagabb, akinek barátai vannak.

16:15 Hogy mik vannak?! Reggel már gondom volt a klozetöblítéssel. Na mondom befagytunk, biztos jégdugó került a membránpumpába, valahogy lekínlódtam az anyagot, de nem voltam nyugodt, mert ha kiszakad az amúgy is repedtecske, már Sikflexszel is gyógyítgatott membrán, öblíthetünk megint vödörrel, mint amikor a parton állt a hajó. "J" is panaszkodott, ráadásul ő többször kell szembesüljön a problémával én a kisdolgokat elintézem a deckről  a korláton át. Ahogy a jeget feltörtem a hajó körül a probléma még erősödött, nyilván beszívta a jégkását a szivattyú, gondoltam. Aztán amikor egy darabig hagytam megpihenni a szivattyút, utána mimndíg egy kicsit működött pár pumpálás erejéig, szóval teljesen arra utalt minden, hogy a jég bent megolvadt, akkor ismét bement a kar könyedén, de a másodikra már ismét jeget szívott, felakadt, majd rövid idő múlva ismét működött, de csak egyet-kettőt. Na ma délután mondom most utánanézek a dolgoknak, szétkapom én ezt a szivattyút. Hát mit látnak szemeim? Ezt. Egy 6-7 cm-es sügérke. Hát ez ráfázott szegény. Ennyit a jégről. Még jó, hogy rászántam magam a szétszedésre, mert ez a "jégdugó" sokára olvadt volna el, még a végén tavaszig vödröztük volna a WC-t. 

Kicsit aggódom, mert megint megmakacsolta magát a gép, pedig már ujjongtam ebéd előtt, most ismét újra kellett indítani, közben külön elmenteni, amit nem volt hajlandó, a betűméret is mutatja, szóval men vagyok nyugodt. Ajaj....

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr782521458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása