Kinézek reggel az ablakon, vízszintesen esik a hó, odakint mínusz egy fok, idebent 9, de amikor e sorokat írom, mostmár 12 fokos "hőség" van egy órával a begyújtás után. Amíg a tűz kicsit magához tért megreggeliztem, közben kétszer is kialudt, újra kellett gyújtani, a begyújtás gyenge láncszeme a papír, egyszerűen nincs rendesen égő újságpapír, miden újság szines, úgy tűnik a festék égéskésleltető anyag, minél több a kép, annál kevésbbé ég. Na de most már rendesen beindult, hárompercenként emelkedik egy fokkal a belső hőmérséklet, már 14 fok van. Én a kályha mellett ülök,mert a géppel közben átköltöztem a térképasztalról, ahol láblefagyasztó idő van még akkor is, ha a szalonban amúgy 30 fok felett jár a munkasíkon a hőmérséklet, itt a baloldalam leég, a jobboldalam lefagy, időnként az elgémberedett jobbkezemmel átnyúlok és a kályha felett és kolvasztom. A szélverte hullámok elolvasztották a hajó körüli jég nagyrészét, a hajó sincs befagyva, azt szoktam csinálni, hogy időnként idebent ide-oda táncolva belengetem a hajót, ettől, ha be is kezdene fagyni, megtöröm a jégkezdeményt, kezdheti újra, reggeli tornalként is ezzel kezdtem a napot.
Tamásnak igaza van, ez a blog amúgyis a hajóépítésről, hajóséletünkről szól, a keddi nap további kommentelését részemről abbahagytam, ez persze rátok nem vonatkozik. Mindenesetre érdekelt és továbbra is érdekel mindnyájatok véleménye "oldaltól" függetlenül.
Miután az idő nem kelt bennem deckremenő ingereket, idebent fogom a rig vereteit tervezni, merthogy tavaszig azokat is meg kell csináljam, illetve csináltassam amivel egyedül nem bírok. Délután meg elmegyek a lányomhoz, ahol a két gyerekkel családi tanácsot tartunk.