Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Vasárnap.

2010.08.22. 19:37 :: A Tengerész

Egyik hiba megoldódik, másik hiba megszületik. Ma kiálltunk a ponton és a tegnap lerakott lehorgonyzott bólya közé. Kis kötélmanőver a Bagó bocija segítségével, mert tegnap este nem mertem rajta hagyni a kötelet a bólya és a hajó közt még lazán se, mert nam igazán sűlyed el…

4 komment

Szombat.

2010.08.21. 21:35 :: A Tengerész

Ma csináltam egy komolyabb motorpróbát. Előtte rendesen beállítottam az irányváltót, ahogy sejtettem semmi gond nem volt vele, csak a kapcsolótengelyen kellett egy kicsit fordítani, mert a neutrális állás nem középen volt rögzítve, így hátrába berakta, de előre…

4 komment

Péntek.

2010.08.20. 20:51 :: A Tengerész

Na szóval. Ma összeállítottam a gázolajellátás-légtelenítés rendszert. Nagyon jól működik, de az ezzel kapcsolatos munka során kijött egy hiba. És fogalmam sincs mit csinálok vele. Persze meg fogom oldani, de eléggé tanácstalan vagyok pillanatnyilag. Arról van szó, hogy amikor…

6 komment

Csütörtök.

2010.08.19. 22:14 :: A Tengerész

Kedden leautóztunk Hartára. "B" ott várt minket a "Bagó" nevű hajóval. Halsütésre a zsákmány szegényes volta miatt nem került sor,  a strand vendéglőbe hívott meg minket "B" ahol miután behedonizáltunk egy menüt, kicsónakáztunk a Bagóra,…

12 komment

Kedd.

2010.08.17. 05:50 :: A Tengerész

Megyek mindjárt Hartára, most két nap szünet a blogban. Amapolán marad a két nő ("J" és Deni). A kutyából közben igazi kemény házőrző lett. A napi többszöri kerékpáros edzés következtében a hája átalakult izommá, a csontokat úgy roppantja össze a fogaival…

2 komment

Hétfő.

2010.08.16. 22:16 :: A Tengerész

Átbringáztam Budára és a Start autósboltban, mega Homashitánál megvettem mindent ami kellett még, csőbilincseket a gázolajcsövekre, meg fagyállót a hűtőrendszerbe. A WC dugattyús szivattyú nyikorog, gondolom a  dugattyú palástján lévő ógyűrű nyekereg a hengerpalást…

1 komment

süti beállítások módosítása