Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2010.08.22. 19:37 :: A Tengerész

Egyik hiba megoldódik, másik hiba megszületik. Ma kiálltunk a ponton és a tegnap lerakott lehorgonyzott bólya közé. Kis kötélmanőver a Bagó bocija segítségével, mert tegnap este nem mertem rajta hagyni a kötelet a bólya és a hajó közt még lazán se, mert nam igazán sűlyed el és valamelyik motorcsónakos még fennakad rajta. "J" kicsit aggódott, hogy neki kell kötelezni, azt kérdezte nincs e erre valami erős férfi, de nagyon ügyes volt, mondjuk ebben a vaj időben erőre egyáltalán nem volt szükség. Indítottam a motort, szépen ment, töltött a generátor rendesen, még mintha a füst is csökkent volna, beraktam előrébe, megemeltem az alapjárati fordulatot, hátramentem és megtapogattam a kötelet, jócskán volt rajta erő, a csiga kavarta a vizet, az első kötél ami a bólyához ment a korábbi feszes állapotából rendesen lelazult, a parton az uszály, amire a ponton van kötve szép lassan megindult előre, merthogy "profik" kötötték ki, vagy 5 métert tud előre-hátra mozogni és tördeli a parti bokrokat amikre támaszkodik. Szóval minden a legnagyobb rendben.  Időnként bekúszok a gépházba szemrevételezni a dolgokat, ott is menden OK. Megszünt a gázolajszivárgás nyom a négyes henger porlasztóház tövében, ezek szerint csak a korábbi hibás résolajcsőből kifolyt üzemanyag maradéka ijesztgetett. Hurrá! Nézem a műszereket, olajnyomás maximumon, a vízhőmérséklet azonban lassan kúszik felfelé! Ez rendben is van egy darabig, de 80 fok körül illene már megállnia, de nem, megy a 90 felé! Motor állj! Hasra a gépházba, tapogatom a hűtéskör csöveit, a hengerfej közelében a gumicső forró, de 50 centivel arrébb hideg. Itt kérem nincs keringés. Nos megvan az első konstrukciós hiba. Amikor az egész (jó komplikált) hűtésrendszert megterveztem és becsöveztem, valahogy nem gondoltam a több helyen való légtelenítési lehetőségekre . Úgy itéltem meg, ezek szerint tévesen, hogy ha majd betöltöm a rendszer legmagasabb pontján a hűtőfolyadékot, az majd kitolja, bugyborékoltatja  a levegőt. Hát ezek szerint egy frászt. Na nekiálltam mindenféle trükkökkel, gumicsövek emelgetésével, nyomogatásával, AWAB bilincsek lazítgatásával kilevegőztetni a rendszert, ennek az erdménye hamarosan tócsába ücsörgés lett, de ami a nagyobb baj, fetrengtemben letörtem az olajnyomás adó gomba csatlakozó kapcsát, ami olyan, hogy gyárilag összepréselt acéllemez ház, tehát elvileg nem szétszedhető javítás céljából, de azért holnap csak szétsikítózom, mert csak akkor veszek helyette másikat (gondolom csak a drága műszerrel együtt árulják) ha nem tudom megjavítani, amit azért kétlek. Amikor ez az olajnyomás távadó hiba bejött rögtön láttam, hogy mára vége az állópróbának, tehát aktivizáltam a legénységet (na jó leányságot) és visszaálltunk a helyünkre a ponton mellé. Holnap folyt. köv.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr502239463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2010.08.23. 08:04:40

Szia Tengerész!

Én Citroenbe vettem már ilyen jeladót 6000 Ft volt, és lehet külön kapni a műszertől. A célkeresztes gyárnál, gondolom, hasonlóan működik.
A 250 liter hűtőfolyadékot a gyári vízpumpa keringtetné?
Vagy külön szivattyúval szerelted?

Jó munkát!
Sün

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.08.23. 23:19:16

@Sün77: Úgy tűnik sikerült megjavítanom. Amúgy egy elég primitív szerkezet, mint minden autós villanycucc. Ez nem Merci alkatrész, abban autómotor korában közönséges mechanikus manométer volt, de itt a motor távolabb került a vezérlőpulttól, ezért építettem be ezt azelektromos távadót a régi olajgomba helyére, így egy szál dróton el tudtam vinni a jelet a távolabb lévő műszerhez.
A másik, valóban úgy képzelem, hogy a gyári szivattyú elbírja. Végülis nincs nagyobb emelőmagasság, mint autónál, az meg, hogy kevés vizet keringtet át sokszor, vagy többet kevesebbszer, az gondolom mindegy. Hisz a szivattyú folyamatosan működik és a szállított vízmennyiség, tehát a liter per perc ami a szivattyú teljesítménye, az ugyanaz.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.08.23. 23:22:43

@Sün77: Mondjuk így, hogy rákérdeztél, elgondolkodtatott, hogy azért lehet abban valami, hogy ekkora vízmennyiséget talán más mozgásba lendíteni, mint a huszadrészét....Hm. Ha nem működik be kell rakjak egy pótszivattyút. Na ezért van a próbajáratás.

devton 2010.08.24. 18:08:38

Szia!

Nekem van pár ilyen típusú műszerem, de erős fenntartással kell fogadni a mutatott értékeket. Az olajnyomás jeladója kifejezetten sz.r. Van ennek a gyártónak mechanikus változatban is az jobb, és annyiba kerül mint ennek a jeladója.Vagy még jobb a gyári merci. A műszereket újra kellett kalibrálnom nekem is.Érdemes lenne leellenőrizni neked is.
süti beállítások módosítása