Egyik hiba megoldódik, másik hiba megszületik. Ma kiálltunk a ponton és a tegnap lerakott lehorgonyzott bólya közé. Kis kötélmanőver a Bagó bocija segítségével, mert tegnap este nem mertem rajta hagyni a kötelet a bólya és a hajó közt még lazán se, mert nam igazán sűlyed el és valamelyik motorcsónakos még fennakad rajta. "J" kicsit aggódott, hogy neki kell kötelezni, azt kérdezte nincs e erre valami erős férfi, de nagyon ügyes volt, mondjuk ebben a vaj időben erőre egyáltalán nem volt szükség. Indítottam a motort, szépen ment, töltött a generátor rendesen, még mintha a füst is csökkent volna, beraktam előrébe, megemeltem az alapjárati fordulatot, hátramentem és megtapogattam a kötelet, jócskán volt rajta erő, a csiga kavarta a vizet, az első kötél ami a bólyához ment a korábbi feszes állapotából rendesen lelazult, a parton az uszály, amire a ponton van kötve szép lassan megindult előre, merthogy "profik" kötötték ki, vagy 5 métert tud előre-hátra mozogni és tördeli a parti bokrokat amikre támaszkodik. Szóval minden a legnagyobb rendben. Időnként bekúszok a gépházba szemrevételezni a dolgokat, ott is menden OK. Megszünt a gázolajszivárgás nyom a négyes henger porlasztóház tövében, ezek szerint csak a korábbi hibás résolajcsőből kifolyt üzemanyag maradéka ijesztgetett. Hurrá! Nézem a műszereket, olajnyomás maximumon, a vízhőmérséklet azonban lassan kúszik felfelé! Ez rendben is van egy darabig, de 80 fok körül illene már megállnia, de nem, megy a 90 felé! Motor állj! Hasra a gépházba, tapogatom a hűtéskör csöveit, a hengerfej közelében a gumicső forró, de 50 centivel arrébb hideg. Itt kérem nincs keringés. Nos megvan az első konstrukciós hiba. Amikor az egész (jó komplikált) hűtésrendszert megterveztem és becsöveztem, valahogy nem gondoltam a több helyen való légtelenítési lehetőségekre . Úgy itéltem meg, ezek szerint tévesen, hogy ha majd betöltöm a rendszer legmagasabb pontján a hűtőfolyadékot, az majd kitolja, bugyborékoltatja a levegőt. Hát ezek szerint egy frászt. Na nekiálltam mindenféle trükkökkel, gumicsövek emelgetésével, nyomogatásával, AWAB bilincsek lazítgatásával kilevegőztetni a rendszert, ennek az erdménye hamarosan tócsába ücsörgés lett, de ami a nagyobb baj, fetrengtemben letörtem az olajnyomás adó gomba csatlakozó kapcsát, ami olyan, hogy gyárilag összepréselt acéllemez ház, tehát elvileg nem szétszedhető javítás céljából, de azért holnap csak szétsikítózom, mert csak akkor veszek helyette másikat (gondolom csak a drága műszerrel együtt árulják) ha nem tudom megjavítani, amit azért kétlek. Amikor ez az olajnyomás távadó hiba bejött rögtön láttam, hogy mára vége az állópróbának, tehát aktivizáltam a legénységet (na jó leányságot) és visszaálltunk a helyünkre a ponton mellé. Holnap folyt. köv.
Vasárnap.
2010.08.22. 19:37 :: A Tengerész
4 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Sün77 2010.08.23. 08:04:40
Én Citroenbe vettem már ilyen jeladót 6000 Ft volt, és lehet külön kapni a műszertől. A célkeresztes gyárnál, gondolom, hasonlóan működik.
A 250 liter hűtőfolyadékot a gyári vízpumpa keringtetné?
Vagy külön szivattyúval szerelted?
Jó munkát!
Sün
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.08.23. 23:19:16
A másik, valóban úgy képzelem, hogy a gyári szivattyú elbírja. Végülis nincs nagyobb emelőmagasság, mint autónál, az meg, hogy kevés vizet keringtet át sokszor, vagy többet kevesebbszer, az gondolom mindegy. Hisz a szivattyú folyamatosan működik és a szállított vízmennyiség, tehát a liter per perc ami a szivattyú teljesítménye, az ugyanaz.
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.08.23. 23:22:43
devton 2010.08.24. 18:08:38
Nekem van pár ilyen típusú műszerem, de erős fenntartással kell fogadni a mutatott értékeket. Az olajnyomás jeladója kifejezetten sz.r. Van ennek a gyártónak mechanikus változatban is az jobb, és annyiba kerül mint ennek a jeladója.Vagy még jobb a gyári merci. A műszereket újra kellett kalibrálnom nekem is.Érdemes lenne leellenőrizni neked is.