Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm. Sokmindent csináltam...vagy legalábbis TÖBB mindent. De bármit is, mindig igye... (2024.05.07. 22:46) Kedd.
  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.

Linkblog

Kedd.

2010.08.24. 19:22 :: A Tengerész

Siker és kudarc. Mint az élet. Az olajnyomás érzékelő ragasztása megkötött reggelre, beraktam a helyére. Ugye tegnap este mindent legjobb tudásom szertint kilégtelenítettem, motor indul. Megy ahogy kell, az olajnyomásmérő maximumon (devton kommentje szerint nem pontosak ezek a műszerek, de engem különösebben nem izgat, hogy 5, vagy 7 bar az olajnyomás, az a lényeg, hogy legyen) de a hűtővíz hőmérséklet nem áll meg, folyamatosan emelkedik, az elmenő cső a motortól távolabb már hideg, egyértelmű, hogy nincs keringés. Sün kommentje jár a fejemben, hogy tán a motor saját szivattyúja kevés ahhoz, hogy átkeringtesse a vizet. Leengedem a hűtőfolyadékot alacsonyabb szintre és berakok a nyomóágba egy kis OBI primitív fúrógépbe fogható szivattyút. A szívóágba átlátszó csövet rakok, akarom látni az eredményt.  Feltöltöm ismét a rendszert, indítózok. A vizet engedem felmenni 60 fokra, majd lehanyatlok a gépházba és nyomom a fúrógépet. Az eredmény az amit vártam. Azonnal beindul az áramlás, az elmenő csövek felforrósodnak, a hőmérő a műszerpulton megindul lefelé. Még nem tudom mire magyarázzam a dolgot.  A motoron lévő szivattyú ennél a sziriszari barkácsszivattyúnál sokkal robusztusabb jószág, a teljesítménye többszöröse kellene, hogy legyen, mégse indul be vele az áramlás. Miután kiszereltem a fúrógépes szivattyút újra kipróbáltam, hátha csoda történt, de nem. A gumicsónakos Ferinél pont van egy roncs ugyanilyen motor, azon tanulmányozom a rendszert, mert körbe lehet járni, szét is szedem, ebből az alkalomból a Feri műhelyét el is árasztom a blokkból kifolyó vízzel, szerencsére Deninek van annyi esze, hogy  hevertéből elugrik és nem fekszik bele a mocskos lébe. Érthetetlen. A szivattyúnak van egy nagyon komoly öntöttvas járókereke, alu öntvény házban pörög, az egész cucc olyan megbízhatóan masszívnak tünik, mint amiről a mondás szól, "ami szép az olasz, de ami jó az német". Holnap beülök a gépházba és szétszedem az egészet (ami nem lesz egy habkönnyű meló, mert nem lehet hozzáférni semmihez), szivattyút, termosztátot és mindent átnézek, hátha okosabb leszek.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr272244607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

devton 2010.08.24. 20:59:22

Alapjáraton elképzelhető, hogy nem tudja megmozdítani a 250liter vizet. Kell legalább 2-3 ezer fordulat. Úgy is nézted? Kipróbálnám az el és visszajövő csőnél kiiktatva egy rövidebb szakasszal, vagy egy gkocsi hőőűtőt próbára betenni.Ha úgy sem jó akkor a szivattyú a bibi. Gondolom a termosztát jó?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.08.24. 21:10:47

@devton:
Alapjáraton elképzelhető, hogy nem tudja megmozdítani a 250liter vizet. Kell legalább 2-3 ezer fordulat. Úgy is nézted?
***Igen.

az el és visszajövő csőnél kiiktatva egy rövidebb szakasszal, vagy egy gkocsi hőőűtőt próbára betenni.
***Hüm. Van. Meg fogom próbálni.

Ha úgy sem jó akkor a szivattyú a bibi. Gondolom a termosztát jó?
***Igen, máskülönbn nem tudnám egy másik szivattyúval átkeringetni a vizet.

Sün77 2010.08.24. 23:08:24

Én is arra gyanakodtam, amikor a szivattyús kérdést feltettem, hogy a hajóban kiépített rendszer áramlási ellenállása (csövek, ívek, hőcserélő, szelepek stb...) jóval meghaladja a gépkocsi hűtőkörének ellenállását. Ehhez járul még a hajó gépüzem autóhoz viszonyított alacsonyabb fordulatszáma, s víztömeg és az esetleges emelési magasság is.
A már említett Citroenemben csodás hangja volt a vízpumpának, nem lötyögött a tengelye. Minden szépnek tűnt. Szétszedve látszott csak hogy a lapátkerék közepe kiszakadt (ez lemezszerkezet és nem öntvény), forgott ezerrel de a lapátokat, így a vizet egyáltalán nem tekerte.
süti beállítások módosítása