Siker és kudarc. Mint az élet. Az olajnyomás érzékelő ragasztása megkötött reggelre, beraktam a helyére. Ugye tegnap este mindent legjobb tudásom szertint kilégtelenítettem, motor indul. Megy ahogy kell, az olajnyomásmérő maximumon (devton kommentje szerint nem pontosak ezek a műszerek, de engem különösebben nem izgat, hogy 5, vagy 7 bar az olajnyomás, az a lényeg, hogy legyen) de a hűtővíz hőmérséklet nem áll meg, folyamatosan emelkedik, az elmenő cső a motortól távolabb már hideg, egyértelmű, hogy nincs keringés. Sün kommentje jár a fejemben, hogy tán a motor saját szivattyúja kevés ahhoz, hogy átkeringtesse a vizet. Leengedem a hűtőfolyadékot alacsonyabb szintre és berakok a nyomóágba egy kis OBI primitív fúrógépbe fogható szivattyút. A szívóágba átlátszó csövet rakok, akarom látni az eredményt. Feltöltöm ismét a rendszert, indítózok. A vizet engedem felmenni 60 fokra, majd lehanyatlok a gépházba és nyomom a fúrógépet. Az eredmény az amit vártam. Azonnal beindul az áramlás, az elmenő csövek felforrósodnak, a hőmérő a műszerpulton megindul lefelé. Még nem tudom mire magyarázzam a dolgot. A motoron lévő szivattyú ennél a sziriszari barkácsszivattyúnál sokkal robusztusabb jószág, a teljesítménye többszöröse kellene, hogy legyen, mégse indul be vele az áramlás. Miután kiszereltem a fúrógépes szivattyút újra kipróbáltam, hátha csoda történt, de nem. A gumicsónakos Ferinél pont van egy roncs ugyanilyen motor, azon tanulmányozom a rendszert, mert körbe lehet járni, szét is szedem, ebből az alkalomból a Feri műhelyét el is árasztom a blokkból kifolyó vízzel, szerencsére Deninek van annyi esze, hogy hevertéből elugrik és nem fekszik bele a mocskos lébe. Érthetetlen. A szivattyúnak van egy nagyon komoly öntöttvas járókereke, alu öntvény házban pörög, az egész cucc olyan megbízhatóan masszívnak tünik, mint amiről a mondás szól, "ami szép az olasz, de ami jó az német". Holnap beülök a gépházba és szétszedem az egészet (ami nem lesz egy habkönnyű meló, mert nem lehet hozzáférni semmihez), szivattyút, termosztátot és mindent átnézek, hátha okosabb leszek.
Kedd.
2010.08.24. 19:22 :: A Tengerész
3 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
devton 2010.08.24. 20:59:22
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.08.24. 21:10:47
Alapjáraton elképzelhető, hogy nem tudja megmozdítani a 250liter vizet. Kell legalább 2-3 ezer fordulat. Úgy is nézted?
***Igen.
az el és visszajövő csőnél kiiktatva egy rövidebb szakasszal, vagy egy gkocsi hőőűtőt próbára betenni.
***Hüm. Van. Meg fogom próbálni.
Ha úgy sem jó akkor a szivattyú a bibi. Gondolom a termosztát jó?
***Igen, máskülönbn nem tudnám egy másik szivattyúval átkeringetni a vizet.
Sün77 2010.08.24. 23:08:24
A már említett Citroenemben csodás hangja volt a vízpumpának, nem lötyögött a tengelye. Minden szépnek tűnt. Szétszedve látszott csak hogy a lapátkerék közepe kiszakadt (ez lemezszerkezet és nem öntvény), forgott ezerrel de a lapátokat, így a vizet egyáltalán nem tekerte.