Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2010.07.02. 17:04 :: A Tengerész

Haza kellett jönni társasházi közgyűlésre (bár "J" a tulaj én csak ágyrajáró vagyok, de mindíg rámsózza a résztvételt), kihasználom az alkalmat utóljára még dróton netezni, csak a jövő héten  kikötik majd ki, de én még ma este iszkolok vissza a hajóra hónom alatt a laptoppal és beüzemelem a mobil netet. Szóval lassan darálom fel a teendőket. Minden nap történik valami fontos, miközben az alaptevékenység még mindíg a beköltözéssel kapcsolatos rámolás. A foxlit már nem tudom hányadszor pakolom át, és a kíméletlen szelektálás során többszáz kilónyi cuccot már kipateroltam onnan (csak egy példa, nem valószinű, hogy valaha szükségem lesz mégegyszer egy kb. 6-8 kilós acél derékszögre), hogy legyen helyem részben dolgozni, részben a folyamatosan beáramló készleteknek. Szóval alakulunk. A "R P" Ausztráliában most kacagni fog (neki többek közt hajóWC szabadalma van), mert hosszas halogatás után megkűzdöttem a pumpálós WC-nek a vízretétel után kiderült hiányosságával, ami parti üzemben természetszerűleg nem mutatkozott, hogy képtelen a vizet felszippantani, csak hörög (bár szerintem röhög) és várja szokásos vödörrel való öblítést. Na félnapi munkával rájöttem a kínai vacak konstrukció hibájára. Mindenesetre raktam elé egy szűrőt, amit még  a"R P"-től kaptam tán Görögországban, mert neki nem kellett, "majd jó lesz valamire", hát most beraktam, ne ennek hiánya miatt duguljon el a fenekényes szerkezet.

 

A nagy golyóscsapon át szív a pumpa és az a kis kerek izé a sárga és fehér cső közt a szűrő. Fent a vastag csövön át folyik a mosogató vize a konyhapultból a távolabbi, itt nem látszó, ugyanilyen nagy golyóscsapon át a hajó alá.

  

Én szigorúan tartom a lobogóviselés szabályait, felhúzni csak napfelkelte után és csak ha őrség van a hajón, lehúzni legkésőbb naplementekor, szóval elkészült a módosított lobogóárboc tartó. (kiegészítés a Tengerész Szolgálati Szabályzatból, ahogy emlékszem valahogy így szól: "Lobogót csak fedetlen fővel és fegyelmezett testtartásban szabad fel és lehúzni." Megvallom ezt már megszegtem, amikor hideg volt és nagyon esett az eső, úgy gondoltam ez vis major és nem vettem le a sapkámat.)

Helyén a horgonycsőrlő! Mondjuk villany még nincs benne, de az még ráér, a horgony is a helyén van, legalábbis az amelyik nem láncon, hanem kötélen van.

Még majd kap a görgő felett (amin most nyugszik) egy valamiféle gyorszárat ami a hajó ugrálása esetén is fixen rögzíti felhúzott állapotban.

 

 

 

 

 

 

Ezeket úgy fogjuk hívni, hogy "Andrishosszabbítók", merthogy a "Sz A"tól kapott 100m 2,5-es gumikábelt hosszas töprengés után felszabtam három darabba, ugyanis pont 33,333333....m fért egy-egy leürült és a lakatosoktól lenyúlt védőgázas hegesztőelektróda spulnira. Mindenféle dugaljakat és villásdugókat raktam rájuk, így reményeim szerint sok helyen lesznek használhatók, bár nincsenek illúzióim, hogy mindenütt bedughatók lesznek a világban, merthogy ezek lesznek a "parti kábelek". Ugye ha összedugom őket, 100m-en belül ha találok betápot jó vagyok, annál messzebbre már csak a feszültségesés miatt se tudok elérni.

Amikor egy nappal a vízretétel előtt a főárbocot felraktuk a hajóra, le kellett bontsam a ponyvát a cockpit felett és csak provizórikusan raktam vissza (a vízretétel estéjén jött rettenetes vihar el is áztatott alatta mindent, de kár nem esett semmi, mindazonáltal ezt nem akartam ismételni, ezért ma összeraktuk a "pilothouse"-t, így végre a szembeszéltől védettek vagyunk, és elhatároztam, hogy a maradék anyagból még a tél beállta előtt hátul is lezárom a teret.

 

 

 

És végül egy kép a "vidám Tengerészről", tegnap "Gy T" régi kedves kollegám látogatott meg és "megöregített" a fényképezőgépével.

Most 22:11 van, már a hajón vagyok. Kipróbáltam a mobil Internetet. Mondjuk a gépbe dugva nem akart beindulni a szalonban, de szerencsére vettem egy 5m-es USB toldókábelt, kiraktam a tetőre a kütyüt és így már működik. No egy kábellel több amit ki kell vezessek majd a tetőn át. Jóccakát!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr942125626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása