Haza kellett jönni társasházi közgyűlésre (bár "J" a tulaj én csak ágyrajáró vagyok, de mindíg rámsózza a résztvételt), kihasználom az alkalmat utóljára még dróton netezni, csak a jövő héten kikötik majd ki, de én még ma este iszkolok vissza a hajóra hónom alatt a laptoppal és beüzemelem a mobil netet. Szóval lassan darálom fel a teendőket. Minden nap történik valami fontos, miközben az alaptevékenység még mindíg a beköltözéssel kapcsolatos rámolás. A foxlit már nem tudom hányadszor pakolom át, és a kíméletlen szelektálás során többszáz kilónyi cuccot már kipateroltam onnan (csak egy példa, nem valószinű, hogy valaha szükségem lesz mégegyszer egy kb. 6-8 kilós acél derékszögre), hogy legyen helyem részben dolgozni, részben a folyamatosan beáramló készleteknek. Szóval alakulunk. A "R P" Ausztráliában most kacagni fog (neki többek közt hajóWC szabadalma van), mert hosszas halogatás után megkűzdöttem a pumpálós WC-nek a vízretétel után kiderült hiányosságával, ami parti üzemben természetszerűleg nem mutatkozott, hogy képtelen a vizet felszippantani, csak hörög (bár szerintem röhög) és várja szokásos vödörrel való öblítést. Na félnapi munkával rájöttem a kínai vacak konstrukció hibájára. Mindenesetre raktam elé egy szűrőt, amit még a"R P"-től kaptam tán Görögországban, mert neki nem kellett, "majd jó lesz valamire", hát most beraktam, ne ennek hiánya miatt duguljon el a fenekényes szerkezet.
A nagy golyóscsapon át szív a pumpa és az a kis kerek izé a sárga és fehér cső közt a szűrő. Fent a vastag csövön át folyik a mosogató vize a konyhapultból a távolabbi, itt nem látszó, ugyanilyen nagy golyóscsapon át a hajó alá.
Én szigorúan tartom a lobogóviselés szabályait, felhúzni csak napfelkelte után és csak ha őrség van a hajón, lehúzni legkésőbb naplementekor, szóval elkészült a módosított lobogóárboc tartó. (kiegészítés a Tengerész Szolgálati Szabályzatból, ahogy emlékszem valahogy így szól: "Lobogót csak fedetlen fővel és fegyelmezett testtartásban szabad fel és lehúzni." Megvallom ezt már megszegtem, amikor hideg volt és nagyon esett az eső, úgy gondoltam ez vis major és nem vettem le a sapkámat.)
Helyén a horgonycsőrlő! Mondjuk villany még nincs benne, de az még ráér, a horgony is a helyén van, legalábbis az amelyik nem láncon, hanem kötélen van.
Még majd kap a görgő felett (amin most nyugszik) egy valamiféle gyorszárat ami a hajó ugrálása esetén is fixen rögzíti felhúzott állapotban.
Ezeket úgy fogjuk hívni, hogy "Andrishosszabbítók", merthogy a "Sz A"tól kapott 100m 2,5-es gumikábelt hosszas töprengés után felszabtam három darabba, ugyanis pont 33,333333....m fért egy-egy leürült és a lakatosoktól lenyúlt védőgázas hegesztőelektróda spulnira. Mindenféle dugaljakat és villásdugókat raktam rájuk, így reményeim szerint sok helyen lesznek használhatók, bár nincsenek illúzióim, hogy mindenütt bedughatók lesznek a világban, merthogy ezek lesznek a "parti kábelek". Ugye ha összedugom őket, 100m-en belül ha találok betápot jó vagyok, annál messzebbre már csak a feszültségesés miatt se tudok elérni.
Amikor egy nappal a vízretétel előtt a főárbocot felraktuk a hajóra, le kellett bontsam a ponyvát a cockpit felett és csak provizórikusan raktam vissza (a vízretétel estéjén jött rettenetes vihar el is áztatott alatta mindent, de kár nem esett semmi, mindazonáltal ezt nem akartam ismételni, ezért ma összeraktuk a "pilothouse"-t, így végre a szembeszéltől védettek vagyunk, és elhatároztam, hogy a maradék anyagból még a tél beállta előtt hátul is lezárom a teret.
És végül egy kép a "vidám Tengerészről", tegnap "Gy T" régi kedves kollegám látogatott meg és "megöregített" a fényképezőgépével.
Most 22:11 van, már a hajón vagyok. Kipróbáltam a mobil Internetet. Mondjuk a gépbe dugva nem akart beindulni a szalonban, de szerencsére vettem egy 5m-es USB toldókábelt, kiraktam a tetőre a kütyüt és így már működik. No egy kábellel több amit ki kell vezessek majd a tetőn át. Jóccakát!