Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2010.06.13. 09:32 :: A Tengerész

Tegnap jól kibútorszállította magát az autóval a lányom, este még padlócsempézett egy adagot, aztán visszahozta a, meghatározása szerint "ízirájder" VW-t. Hát igen 30 éves a járgány, de nekem ennél a hat éve száztízezerért vett autónál (na jó azóta ráköltöttem még 200-at), nem kell jobb. Szóval ma kivételesen úriasan "kihajtunk" a hajóra. Azért vagyok most ilyen kényelmesen ráérős, mert "J" reggeli készülődése mindíg sokáig tart, addig firkálok a naplóba. Most megint kint leszünk jó pár napot, még az is lehet, hogy én nem is jövök haza a vízretételig, na azután meg pláne csak rövid időkre, mert végleg kiköltözöm, kiköltözünk, bár ahogy elnézem ez az elszakadás "J"-nél egy kicsit lassabban fog menni. (ki fogja öntözni a virágokat, stb). A vízretétel pontos időpontjáról amint hírt kapok a darus kontakttól, azonnal (bekéredzkedek a szomszédokhoz a gépükbe, akikkel közös épületben dolgoztam a télen, tavasszal, és jóbarátságba kerültünk), írok a blogban, plusz felhívom a Papót a Tilos rádióból, aki majd szétkürtöli a rendelkezésére álló eszközökkel. A vízretétel után fog eldőlni (na azért nem a hajó), hogy igazából mennyire vagyok jó hajótervező, építő. Ugye az egész tervezés számításokon és saccolásokon (nagyképűen "műszaki becslés"-nek mondják mérnökberkekben) alapul. Az acél testet még csak valahogy végig tudtam számolni, de az azóta beépített anyagok súlyát csak becsülni tudom. Ha a hajó összsúlya "csak" tíz tonna, azaz amivel eredetileg számoltam, akkor a merülés számításaim szerint pontosan 1 méter. Nade félek tőle, hogy annyi mindent raktam bele az üresen 6,5 tonnás testbe, hogy elérheti akár a 12 tonnát is. (vagy még többet??) Pontosan meghatározni képtelen vagyok, próbáltam számolgatni, de reménytelen dolog. Aztán. Itt van a trimm problémája. Az a lecke, hogy a hajó ívenkílen (evenkeelen, azaz a tényleges vízvonal párhuzamos a felfestettel) ússzon, de erre vajmi kevés az esély (hisz egy rendkívül sok alkatrészből öszerakott hajótest és egy görbe felületekkel határolt vízkiszorítás súlyvonalának kell egybe esnie, amit legjobb tudásom szerint próbáltam kiszámolni, de ez még a legprofibb hajótervezőknek, a legprofibb szoftverekkel se mindíg szokott sikerülni), tehát utólag valamit ballasztolni kell majd előre, vagy hátra a fenékbe. Nos a felfestett sárga vízvonal, ameddig a fenék kék algagátló festése tart, 1,15m-re van a legmélyebb ponttól. Ha a vízvonal a sárga vonal alatt lesz, a munkám eredményes, korrekt, meg leszek elégedve. Ha a vízvonal ráadásul párhuzamos a sárga vonallal, zseniális vagyok, más szavakkal baromi mázlis. Ha pedig a merülés nagyobb a felfestettnél akkor eb@sztam. Nos a tét nagy és én elég nyugtalan vagyok. No úgy látom "J" kiszabadult a feredőszobából, én is kezdek készülődni. Isten áldjon mindenkit, a nagy napon találkozunk akit érdekel a dolog!!

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr962077764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal 2010.06.13. 17:03:24

Ne feszkózz! az onedin családban is azt mondta a fönök: nem érdekli ha fel is kell festenie a primsol markot, amíg ő mondja meg, hova kerüljön!
legyen szerencséd, ha tudok, megyek a vízre tételre és videózok is.
üdv Gyuri

beho 2010.06.13. 21:25:16

Nem fogok örülni, ha nem olvashatlak minden nap, de haragudni sem fogok. Titeket is áldjon meg az Isten!
A nagy napon szeretném ha letaposnák a lábamat.

IQ_nuku 2010.06.14. 07:02:57

Ne aggódj, bízz Magadban, vagy a szerencsédben :)
További jó munkát!

abraxas 2010.06.14. 08:04:45

Most jöttem csak rá, hogy pont a vízretétel idején nem leszek AMAPOLA közelben :o( így nagyon számítok azokra a videókra!

Az építőnek egy kalappal! Én nagyon szorítok, ha ez segít valamit!

eeepunk 2010.06.14. 09:36:56

Az ok, hogy előre hátra esetleg billen, de oldalra nem fog? :)
Azaz nem lehet, hogy a tűzhely esetleg nehéz lesz és emiatt billentek majd, na persze ezt könnyebb lesz orvosolni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.06.15. 12:16:46

@eeepunk: Csak az előre-hátra az érdekes, az oldltól nem félek, azt a cuccok átrendezésével könnyű orvosolni.
süti beállítások módosítása