Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.
  • A Tengerész: @whale: Kösz, de egyedi és azért ereszt, mert elrepedt egy üveg benne, szóval azt cserélni kell. (2024.10.11. 17:13) Szerda.

Linkblog

Szerda.

2024.11.13. 08:41 :: A Tengerész

Ismeritek azt amikor az ember nagyon akar valaminek a végére jutni, de MINDIG van valami ami miatt nem megy, mindig mást KELL csinálni. Na így vagyok ezzel a fa-deponálással. Tegnap muszáj volt bevásárolni autózni, mert pl egy falat kenyér nem volt itthon (ezért aztán otthagytunk 40000-et a LIDL-ben meg a hentesnél, meg a Lipóti péknél, erre meg persze elment a délelőtt, ritkán használt autó akkumulátorra töltőt rárakni, kerti öntözőrendszert vízteleníteni, hogy ne fagyjon pl. a szivattyú szét, ablakokra a téli duplázást felrakni, hajón a gépház-szalon átjárót hőszigetelt ajtókkal lezárni, hogy ne legyen a külső hőmérséklettel közel azonos a belső ahol alszom, már kezdtem egész jól állni pl. így néz ki a hely ahol három napja még halomban állt a fa

pict0139_2.JPG

így meg a depó ( amihez tetőnek azonnal felhasználtam a kidőlt fa által agyonvágott katamarán platóját)

pict0138_2.JPG

pict0141_1.JPG

erre hopp, a több mint harminc éve hűségesen szolgáló baltám cserbenhagy.

pict0142.JPG

pict0143.JPG

Most favágás, pakolás helyett mehetek a boltba nyelet keresni és baltát nyelezni. Mindegy, most már óvatos vagyok a tervezéssel, de azt mondom a héten végzek ezzel a projekttel.

17:22 NANÁ, hogy nem volt a barkácsboltban megfelelő nyél. Még a legvastagabb is vékony volt az én baltafejembe. Kínomba megvettem és némi alakítás, a hátsó rész egyenesre csiszolása után hozzáragasztottam egy bontott, tölgyfa parketta darabot. Nem a legjobb megoldás, viszont kézenfekvő, mert itt és most reménytelen megfelelő anyagot találni baltanyélnek. ELVILEG ami fát jól megragasztottak, az ott soha többé nem törik el, mert a ragasztás erősebb mint a fa rostjainak egymáshoz tapadása. Epokittal ragasztottam, legjobb tudásom szerint, most fent van a cserépkályha tetején szorítók közt és köt a ragasztás.

Tájkép csata után.

pict0139_2_1.JPG

Felfűrészeltem kisebb darabokra a rakás fát a telek sarkából, ahova a Lajosék bedobálták. Mert bevallom, ők magastartásban dobálták át a kerítésen, nekem meg volt olyan darab amit a talicskába beemelni is kevés volt az erőm. Ott helyben kettévágtam őket láncfűrésszel, de a megpakolt talicskával még így is kemény volt elgurulni a farakásig. Ha sikerül a baltámat benyelezni, akkor ezeket fogom kályhaajtó méretre felhasogatni. Elvileg az egészet nem ártana, mert a fa nedvesen könnyebben hasad mintha teljesen kiszárad, de az egészet felvágni biztos nem lenne erőm egyhuzamban. Még ezt a maradékot is elég lesz. Ha nem megy, marad a láncfűrész.

pict0140_2.JPG

pict0138_2_1.JPG

Agyon dolgozom magam, a Szmájli kutya meg csak vakaródzik.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr318730232

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása