Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.
  • A Tengerész: @whale: Kösz, de egyedi és azért ereszt, mert elrepedt egy üveg benne, szóval azt cserélni kell. (2024.10.11. 17:13) Szerda.

Linkblog

Szombat.

2024.11.09. 20:25 :: A Tengerész

8:40 A mesével kezdem, mert egyrészt hideg van még odakint meg minden zúzmarás, nincs kedvem az ilyen fákat fogdosni, másrészt begyújtottam a cserépkályhába és figyelni kell a tüzet mikor lehet elzárni, szóval idebent vagyok még  a házban.

Szóval ott hagytam abba, hogy Primostenben  nyugovóra tértünk. Primosten Judittal a kedvenc horvát városunk. Őt sokminden köti ide, annakidején a szüleivel és a kislányával többször nyaraltak itt, én egyszer jártam korábban itt  a már említett Bianka nevű 36 lábas ELAN-nal, és nagyon tetszett. 

Napfelkeltében

20241031_065307.JPG

fürdik az óváros.

20241031_065207.JPG

Remek az idő, szinte nyár van és ami a fő, vége a turistaszezonnak, kevés a hajó az öbölben (bár mi előző nap szokásunkhoz híven ismét második dobásra találtuk meg  a megfelelő horgonyzóhelyet), és ami a fő, ingyen van a horgonyzás, nem tudom így van e még szezonban is, de amikor a Biankával itt jártunk, még a saját horgony ledobásért is fizetni kellett a horvát kalózoknak. Mindenesetre most nem kellett.

Józsi kapitány és András (aki amúgy igazából Pamacs) vízre rakják a dingit és András mint gépüzemvezető beindítja a Honda motort, ami egy rántásra indul. Kérdezem benzin van e a tankjában, megnézi, mondja "van". Akkor minden rendben. Miután reggel hatkor a maradék kenyerünk 90 %-át megreggeliztem muszáj vásárolni menni, a partraszálló csapat csónakba száll és elindul. Balról jobbra Klári, Pamacs, Judit és Sofi. Némi keresgélésbe kerül megtalálni a Közértet, mert ami a parton van az már bezárt...NAGYON vége a szezonnak. Ez a kép már a bevásárlás után készült alaposan megpakolva és még így is alig költöttünk többet 70 €-nál.

20241031_084547.JPG

A kis üzletben amúgy alig volt rajtunk kívül vevő, de abból három is magyar volt. Úgy tűnik mások is szeretik a várost.

Egy kortünet. Kimegyünk valahová, hogy mást csináljunk mint otthon, de ugyanazt csináljuk, mindenki a telóját nézegeti, a neten lóg, ÉN IS! De én néha legalább fellázadok. Igazából ezért kár otthagyni a megszokott otthonunkat.  

20241031_101807.JPG

20241031_101811.JPG

Úgyhogy amikor becuccoltuk a vásárlást a hajóba Sofival, Judittal hármasban városnézésre indulunk

20241031_103437.JPG

Ahogy mondtam, üres a város, rajtunk kívül senki emberfia az utcán.

20241031_103615.JPG

Az üzletek annyira a turistákra vannak kihegyezve, hogy tízből kilenc zárva is van már. Na ez a csetreszbolt viszont nyitva van, 

20241031_103806.JPG

a lányok azonnal bemennek, én a falra mászok 

20241031_103820.JPG

az ilyen kacatoktól

20241031_103834.JPG

ki is fordulok az üzletből azonnal, aztán amikor J utolér, meg is kapom érte a letolást, hogy otthagytam pénz nélkül. Nekem semmi kifogásom a VÁSÁRLÁS ellen, de ilyen helyen csak agresszív lomokat ( nem kell semmire, csak a helyet foglalja, de kidobni sajnálja az ember) árulnak.

20241031_103840.JPG

Az óváros tele van vendéglővel, de mind zárva van. Ahogy nézem a kifüggesztett árakat, minden ár nagyjából a duplája mint Görögországban.

20241031_103930.JPG

20241031_103957.JPG

20241031_104309.JPG

Nemcsakhogy zárva, de szemmel láthatóan már téliesítve minden.

20241031_104316.JPG

A domb tetején templom, mellette a temető, 

20241031_104911.JPG

itt még halottnak lenni is szép.

20241031_105019.JPG

Ezek a tetők se tegnap készültek

20241031_105302.JPG

ahogy az ágasbogas fügefát se tegnap ültethették.

Ha R4-et látok mindig megdobban a szívem ilyen volt az első saját autóm, csak pirosban. Nem tudom mennyire szigorú lehet errefelé a hatósági vizsga, mert ez az autó erősen rohad, van egy olyan érzésem, hogy itt, különösen a szigeteken az egészet nem veszik komolyan.

20241031_105612.JPG

Lesétálunk a strandra, itt szezonban ezrek nyüzsögnek, most egy ember telefonál egy karosszékben ülve a tengerben és egy másik sziklákból épít szobrot, közel s távol senki emberfia rajtunk kívül, csak néha suhan el ugyanaz a villanyrolleros, pórázon kutyát futtatva maga mellett..

20241031_111005.JPG

Keressük Mikit a zsonglőrködő fagyaltárust akinél J és a kislánya fagyiztak 40 éve, meg mi is amikor legutóbb itt jártunk, de minden zárva, ez az egy fagyizó van nyitva, kérdezzük az eladó lányt tud e Mikiről, mondja az a nagybátyja, nem jár már a boltjába amit meg is találunk lehúzott redőnnyel pár bolttal arrébb.

20241031_112147.JPG

A fagylalt NAGYON finom, egy gombóc 2 €, de kétszer akkora gombóc mint nálunk itthon.

20241031_112112.JPG

Na a strandnak ezen a részén már vannak páran, de a szállodák zárva vannak már.

20241031_114551.JPG

 Visszacsónakázva a hajóra fürdőzés kezdődik, én feladom a megrögzött szokásomat, hogy kikötőhelyen nem megyek a vízbe (mert ugye minden hajóról a tengerbe megy a klozetkifolyó), annyira nincsenek hajók körülöttünk, Elsőre hidegnek tűnik a kb 22 fokos  víz, de aztán bársonyos, kifejezetten jólesik benne úszkálni, mert az mégse járja, hogy itt mindenki lubickol én meg anélkül megyek haza, hogy megmártózzam.  J és Sofi ki akarnak menni mégegyszer a városba, alighanem nem hagytam őket vásárolni, ezt akarják bepótolni, J megpumpol 30 €-val, beadom a derekam, csónakba szállunk, de alighogy indulunk fuldokolni kezd  a Honda és leáll, nem indul az Istennek se. Kievezek velük majd egyedül vissza a hajóra. Ilyenkor az ember kiszedi a gyertyát és megpucolja, mert "beköpte" a túl dús keverék, szóval gyertyaslussz, de gyertyakulcs nincs a hajón, dugókulcs nem fér hozzá,  a szerszámkészletben a csillagvilláskulcs sorozatból meg pont a 15-os hiányzik. Az történhetett, hogy amikor elkezdett a motor akadozni, azt hittem még hideg és visszaadtam neki egy kis szivatót, na ez okozta a bajt. A motor "kabátját" levéve kiderül tök üres az áttetsző műanyag tank, ezért kezdhetett el fulldokolni a motor. Nem lenne amúgy baj, ha lenne szerszámunk, mert benzin az van egy kannával a ládában, de amikor be akarom tölteni azonnal a ruhaujjamba folyik a benzin, mert a kannát csurig megtöltötték, nem lehet belőle tölteni a tankba. Van tölcsér, de még az is kevés a billegő csónakban a vízen. András levágja egy PET palack tetejét, fent a nyugalmasabb hajón betölt az így keletkezett edénybe úgy két decit és leadja nekem, azt már a tölcsérrel sikerül beügyeskednem a tankba még billegve is baj nélkül. Rángatom a motort, de nem indul.  András nem hagyja annyiban, amikor én elfáradok ő kezdi el rángatni és addig csinálja, amíg végre kiszellőzik annyira, hogy beindul. Úgyhogy amikor a lányok telefonálnak, már motorral megyek ki értük a partra.

Be akartam fejezni a mesét, de elég volt ennyi mára melóból is, meg az irkálásból is, a végét mégiscsak holnap fogom megírni...HA közbe nem jön valami.

MÁS  szomorú vagyok és kedvetlen, szerintem ez a stílusomon is meglátszik. Tegnap jött a hír, meghalt régi kedves barátom és tengerész kollégám Székely Boldizsár géptiszt. Az M/S Újpest hazajárón hajóztunk együtt 1975-ben és azóta is kapcsolatban voltunk egymással, amikor Amapola motorját raktam össze, az ő érdi műhelyében dolgoztam. Mindig ígérte hogy kijön hozzám Ráckevére, de ezek szerint ebből már nem lesz semmi. Szinte napra egyidősek voltunk. Hát öreg rocker, mostantól már csak én öregszem. Isten nyugtasson, nem siettetem, de nemsokára találkozunk.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr1718727354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása