Tegnap jól kibútorszállította magát az autóval a lányom, este még padlócsempézett egy adagot, aztán visszahozta a, meghatározása szerint "ízirájder" VW-t. Hát igen 30 éves a járgány, de nekem ennél a hat éve száztízezerért vett autónál (na jó azóta ráköltöttem még 200-at), nem kell jobb. Szóval ma kivételesen úriasan "kihajtunk" a hajóra. Azért vagyok most ilyen kényelmesen ráérős, mert "J" reggeli készülődése mindíg sokáig tart, addig firkálok a naplóba. Most megint kint leszünk jó pár napot, még az is lehet, hogy én nem is jövök haza a vízretételig, na azután meg pláne csak rövid időkre, mert végleg kiköltözöm, kiköltözünk, bár ahogy elnézem ez az elszakadás "J"-nél egy kicsit lassabban fog menni. (ki fogja öntözni a virágokat, stb). A vízretétel pontos időpontjáról amint hírt kapok a darus kontakttól, azonnal (bekéredzkedek a szomszédokhoz a gépükbe, akikkel közös épületben dolgoztam a télen, tavasszal, és jóbarátságba kerültünk), írok a blogban, plusz felhívom a Papót a Tilos rádióból, aki majd szétkürtöli a rendelkezésére álló eszközökkel. A vízretétel után fog eldőlni (na azért nem a hajó), hogy igazából mennyire vagyok jó hajótervező, építő. Ugye az egész tervezés számításokon és saccolásokon (nagyképűen "műszaki becslés"-nek mondják mérnökberkekben) alapul. Az acél testet még csak valahogy végig tudtam számolni, de az azóta beépített anyagok súlyát csak becsülni tudom. Ha a hajó összsúlya "csak" tíz tonna, azaz amivel eredetileg számoltam, akkor a merülés számításaim szerint pontosan 1 méter. Nade félek tőle, hogy annyi mindent raktam bele az üresen 6,5 tonnás testbe, hogy elérheti akár a 12 tonnát is. (vagy még többet??) Pontosan meghatározni képtelen vagyok, próbáltam számolgatni, de reménytelen dolog. Aztán. Itt van a trimm problémája. Az a lecke, hogy a hajó ívenkílen (evenkeelen, azaz a tényleges vízvonal párhuzamos a felfestettel) ússzon, de erre vajmi kevés az esély (hisz egy rendkívül sok alkatrészből öszerakott hajótest és egy görbe felületekkel határolt vízkiszorítás súlyvonalának kell egybe esnie, amit legjobb tudásom szerint próbáltam kiszámolni, de ez még a legprofibb hajótervezőknek, a legprofibb szoftverekkel se mindíg szokott sikerülni), tehát utólag valamit ballasztolni kell majd előre, vagy hátra a fenékbe. Nos a felfestett sárga vízvonal, ameddig a fenék kék algagátló festése tart, 1,15m-re van a legmélyebb ponttól. Ha a vízvonal a sárga vonal alatt lesz, a munkám eredményes, korrekt, meg leszek elégedve. Ha a vízvonal ráadásul párhuzamos a sárga vonallal, zseniális vagyok, más szavakkal baromi mázlis. Ha pedig a merülés nagyobb a felfestettnél akkor eb@sztam. Nos a tét nagy és én elég nyugtalan vagyok. No úgy látom "J" kiszabadult a feredőszobából, én is kezdek készülődni. Isten áldjon mindenkit, a nagy napon találkozunk akit érdekel a dolog!!
Vasárnap.
2010.06.13. 09:32 :: A Tengerész
6 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal 2010.06.13. 17:03:24
legyen szerencséd, ha tudok, megyek a vízre tételre és videózok is.
üdv Gyuri
beho 2010.06.13. 21:25:16
A nagy napon szeretném ha letaposnák a lábamat.
abraxas 2010.06.14. 08:04:45
Az építőnek egy kalappal! Én nagyon szorítok, ha ez segít valamit!
eeepunk 2010.06.14. 09:36:56
Azaz nem lehet, hogy a tűzhely esetleg nehéz lesz és emiatt billentek majd, na persze ezt könnyebb lesz orvosolni.