Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2010.05.08. 21:39 :: A Tengerész

Volt hatéves (!!) Katepoxom 27 literes köcsögök fenekén egy kevés alaposan beszikkadt "A" és "B" komponensek. Jó ideje foglalta a helyet a fuxban, merthogy lassan fogyott el idáig. Hőlégfúvóval belágyítottam, összekevertem és felkentem a jobboldali padláda alá negyedik rétegnek. Miközben kentem, állandóan melegíteni kellett, mert azonnal "ráfagyott" a lemezre. Estére rendesen megkötött, mondjuk a rétegvastagság van ahol milliméter felett van, de a láda alatt elfér, legalább jobban bírja az esővizet, ha megáll ott ahol nem látszik. Aztán kitakarítottam a cockpit többi részéből az öt év szemetjét. Iszonyatos ami kijött. Szétválogattam a megőrzendőket, az éghetőt, a fémhulladékot, és az igazi szemetet.  "Pihenésképpen" alámerültem a gépházba és szétszedtem a tengelykapcsolót ami az IFA kuplungtárcsa/bordás tengely-Lada Hardy tárcsa, és a Technodrive irányváltó közt van. Arról van szó, hogy amikor "T" kint volt nálam és azon spekuláltunk, hova is tegyem a második generátort, azt ötlötte ki, hogy tegyem a motor kihajtás oldali tengelyvégére a meghajtó ékszíjtárcsát. Nos beugrott, ezzel egy szabályos tengelygenerátorom lesz, mint az "igazi" hajókon. Most azt kell kitaláljam, a tengelykapcsoló tárcsa külső átmérőjét hogy növeljem meg 250mm-re és esztergáljak bele ékszíjhornyot. Már megvan a tervem, csak esztergát kell találjak hozzá, aminek a csúcsmagassága 125-nél nagyobb. Azért van szükség ekkora átmérőre, hogy az eredetileg  autómotor, a hajón használatos alacsonyabb üzemi fordulatszámon is megfelelő töltőáramot szolgáltasson. Így, hogy megnövelem az áttételt, kétezres fordulaton szükség esetén 80A töltőáramom lesz.

Van egy gondom. Egyszerűen nem tudok rájönni, honnan vettem azt, hogy   acél hajóba be lehet úgy építeni a mélységmérő ultrahangos fejét, hogy a felcsiszolt acél fenéklemezre belülről  légrés nélkül tökéletesen ráillesztem, így nem kell neki lyukat vágni. Esküdni mertem volna, hogy a szerelési utasításban láttam, de most akárhogy is olvasom, sehol se találom benne. Márpedig  valahol olvastam. Még az is rémlik, hogy a festék eltávolítását külön a lelkemre kötötte a leírás. Most azonban, hogy nem tudom ezt az infot sehogyse megerősíteni, ha nem bukkanok rá valahol, kénytelen leszek kilyukasztani a hajót és úgy berakni, mert nem akarok kockáztatni, hátha csak  rosszul emlékszem, vagy rosszul fordítottam valamit valahonnan. Csak nem hiányzik a hátam közepébe se most egy pontosan 51mm átmérőjű lyukat csinálni a hatos fenéklemezbe. Nincs ötlete valakinek??

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr721984688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iref 2010.05.09. 01:24:13

Kedves Vili!
mélységmérő ügyben szívesen segítek. (Elképzelései hajó elektronika témában sokaknak vannak, de tapasztalatuk keveseknek.)
Az FM 2721 rádiódhoz Shark 4 botantennát érdemes használni, nyílt vízen 20 tmf hatótávra lehet számítani. Az azonosító kód beírásához majd megadom a leírást, mert anélkül nem tudsz belépni a rejtett menübe.
A hajófeneket ki kell fúrni, amitől nem kell félni, de egy fejbefogó készülék behegesztésével a jövőben vízen tudod a fejet cserélni. Radart is érdemes volna használni, mert nagy segítség. Lefekhetsz aludni menetben, ha egy 2 tmf es riasztási zónát beállítasz.
Az e-bay-en nagyon olcsón hozzá lehet jutni.
üdv.
Vágujhelyi Feri
adtrade@adtrade.hu
www.adtrade.hu
süti beállítások módosítása