Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Hétfő.

2009.09.28. 19:53 :: A Tengerész

Az a helyzet, hogy alighanem eltaktikáztam magam. Idén még mindenképpen le akartam festeni a decket és a felépítményeket a végleges szinükre, de annyira elkényelmesített a kitartóan jó idő, hogy úgy voltam vele,  ráérek még, haladjak az árbocokkal a végkifejlet felé. Ez, most, hogy beköltöztem a csarnoképületbe már nem időjárásfüggő, tehát ráérek vele a rossz időben is csinálni. Persze nagy a késztetés mindíg, hogy ha belekezdek egy munkába, azt a végéig csináljam megszakítás nélkül, és  ez az árbocgyártás is ilyen izgalmas feladat, (meg mostanára a sok szorítócsavargatástól  annyira bekérgesedett a tenyerem, hogy meg se kottyan) de előbb is félbeszakíthattam volna, hogy helyette fessem a decket amíg kitart az idő. Na tegnap rászántam magam, magasnyomásúval lemostam a decket, ahol egy makulányi rozsdát láttam, azt kijavítottam Trinát korróziógátló alapozóval és ma a mellvédet (gunwale) és a felépítmények oldalfalait fehér Rezakril 2K zománccal lekentem kishíjján két réteggel. (délutánra elfogyott a higítóm) Kemény munka egész nap térdelve guggolva. Összesen három réteg jön a három réteg alapozóra, különösen azért, mert az Epodur vascsillámos felső réteg alapozó sötétszürke és a fehér Rezakril még két rétegben se takar rendesen. Namármost ahhoz, hogy minden festék fent legyen kellene vagy egy hét, ráadásul egyvégtében, hogy ne kelljen mindíg újra megtisztogatni a felületet és ehhez képest már holnapra jósolja a meteorológia a lehülést és a csapadékot. Pár napja reggelente be is fűtök a szalonban a kályhába, hogy "J" ne fázzon amikor felkel. Alighanem lőttek az idei készrefestésnek.

Pár napja kaptam a szomorú hírt, hogy szegény Perjés Pimit "temették". (vitorlásról szórták a hamvait a Balatonba Fonyódon , megható szertartás  sok hajó kiséretében) Pedig olyan volt ő mint aki sose öregszik meg. Néhány éve még a 40-es deckjére a vízből egy húzással kipattant Földváron, csak néztem. Most meg a Bujtor ment el, a TV-ben néztem az emlékére bemutatott "Pogány Madonnát", volt benne sok régi  hajó, meg arc, Dolesch Iván, Fittler Dezső , csupa olyan név a vitorlázásban, akikről elképzelni se tudta akkor az ember, hogy egyszer nem lesznek. Szomorú dolgok ezek. Lassan többen vannak "odaát" a régi ismerősökből, mint itt. Az ember önkéntelenül is arra gondol, vajh nekem mennyi van hátra. Vajh megéri e a sok munka, lesz e időm élvezni az eredményét? De az a helyzet, hogy én a munkát, az alkotást is élvezem. Ha még a hajózás is összejön, az már csak a "hab lesz a tortán".

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr191413780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

djz 2009.09.28. 22:30:11

Lesz, Tengerész, lesz, ne add fel sose. Irigyellek, és szurkolok neked.

phaidros 2009.09.30. 08:33:32

Csatlakozom az előttem szólóhoz.
süti beállítások módosítása