Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2008.06.29. 19:00 :: A Tengerész

Pénteken körbefestettem Katepoxszal a hajó oldalát. Ilyenkor nem örülök annyira, hogy a drágám ilyen nagy. Tegnap eszembe jutott, hogy felhegesztem a jobb oldalra is a cockpit esővíz kifolyóinak zárókengyeleit, mert  amikor belülről hegesztem a lemezt, kívülről leég a festék egy foltban és így csak az idáig rajta lévőt  kellett  javítanom és nem fognak sérülni az újabb festékrétegek. Merthogy lesz még pár. Tegnap elkezdtem és ma folytattam a katepox glettelését. Elöször a tavalyról maradt Epodur kétkomponenses epoxit használtam el, alaposan meg kellett higítsam, mert meglehetősen beszáradt, de működött. Ez az anyag eltünt a Budalakk kínálatából, helyette a Révai úr a drágább International helyett az Epodur töltőalapozó festéket javasolta, mivel úgyis agyonhigítom az anyagot és úgy húzom fel a csak barázdásan ecsetelhető Katepoxra (ha túlhigítom a Katepoxot, nincs megfelelő rétegvastagság, így inkább sűrűbb anyaggal dolgozom, de ekkor meg nagyon látszanak az ecsetvonások, csiszolni nem lehet, mert gumis, egyből eltömi a papírt, ezért ráglettelek, ami kitölti az ecsetvonásokat és azt csiszolom) hajlékony vékony acél glettvassal. Na azért  ez  a festék így túl híg volt, lefolyt volna a szerszámról, de raktam bele egy csipetnyi Q-cellt, ami egy pehelykönnyű nagyon finom púderszerű töltőanyag, príma lett a konzisztenciája a glettmasszának, ha nem lenne olyan iszonyatosan nagy a felület, azt mondanám öröm vele dolgozni. de (bár egy ebédszünettel keményen nyomtam kétszer négy órát megállás nélkül) mégse végeztem estére, maradt holnapra is egy 20% -nyi hajóoldal. Tűzött a nap egész idő alatt, igyekeztem reggel a bal, délután a hajó jobb oldalán dolgozni, így némileg árnyékban voltam, mondjuk így is izzadok mint a ló, de  az egyetlen ami  fontos, hogy hajófestés szempontjából  ideális az időjárás,  alacsony páratartalom, magas hőmérséklet szóval fontos a technológiai fegyelem betartása. Igazából úgy néz ki, az idő most majd egy hétig megfelelő lenne, akár be is fejezhetném a hajófestést,  (még egy réteg Katepox, majd glett, csiszolás és két réteg Rezakril 2K) de J-t kell Balatonra vigyem, hátha jót tesz az úszkálás a gerincsérvének (nekem használt annakidején, mielőtt megoperáltak), így most ez a főszempont, annyi lesz még holnap, hogy befejezem ezt a glettelést és átcsiszolom.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr29544970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása