Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2008.06.23. 20:18 :: A Tengerész

Nagyjából kész a baloldali padláda a cockpitban. Azért nagyjából, mert se szépen lecsiszolva, se felületkezelve nincs, mert amíg ilyen "ipari" körülmények uralkodnak a cockpitban, azaz gyakorlatilag az a lakatos-asztalosműhely, addig csak sérülne.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Viszont már harmadik napja ebéd után a padra terített szivacsokon szunyókálok. Ez különösen ma jött jól, mert a hajó alatti hentergéstől olyan mocskos voltam, (pedig kartonlapokkal betakartam a talajt, de akkor is felhordta a földet rá a talpammal, amibe aztán izzadtan egy szál gatyában feküdtem) hogy a hálókabinba be se mehettem. De csak sorjában. Két napi kemény munkával olajemelővel apránként emelve és hébérekkel támogatva megemeltem a hajót úgy 20 centivel az "U" keresztgerendák fölé, melyeken eddig harmadik éve  a kiel talpán nyugodott. Miután ezzel a meglehetősen nehéz munkával végeztem, további mintegy 10-15 cm mély mélyedést kapartam kapával a kiel alá hosszában. Így kb. 40cm hely nyílt a kiel aljának megtisztítására és festésére.  Vasárnap estére a hajó 12 fa, illetve acélcső dúccal kitámasztva, két "I" illetve "U" gerenda csutkán állt, alatta hosszanti talajmélyedéssel.

Ma nekiálltam a kiel fenekét sikítóra fogott drótkoronggal megtisztítani. Mivel az acéllemez eredetileg homokfujás után kapott egy alapfestést, csak apró pontokban rozsdásodott, bár ezeket elég nehéz volt eltüntetni.  Többször is tengeribeteg lettem, mint mindíg, ha hanyat fekve, fejfelett dolgozom, ráadásul a fejem alacsonyabban volt mint a testem és  erősen nyomtam a forgó drótkefét felfelé. Miután ezzel megvoltam az egészet lefestettem egy réteg Epodur HS vascsillámos rozsdagátló alapozóval. Ezután Katepox rétegeket fog kapni. A kiel oldalával együtt fogom az alját is festeni, mert ha csak az alját festem, egy munkafázisban fekve mint ma, előbb utóbb rosszul leszek, muszáj időnként felülni. Ráadásul mindehhez volt úgy 35 fok árnyékban.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr34535832

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása