Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2008.06.18. 07:49 :: A Tengerész

Tegnap ismét arrébb raktam a húsz szorítót, újabb két léccel hizlaltam a láda tetejét.

Sose hittem abban, hogy amit az ember elfelejtett, azt pusztán akarattal előbányászhatja az emlékképeiből. Tehát amikor a filmeken a detektív győzködte a tanut, hogy erőlködjön, emlékezzen vissza, mindíg úgy gondoltam, hogy ez hülyeség. Most  megváltoztatom ezt a véleményemet, az ember öreg korára is jöjjön rá dolgokra, addig se hülyül el. Szóval  tegnap áttúrtam az egész hajót, ami nem kis munka, bele is izzadtam rendesen, szóval kerestem az olajemelőt, mert emelném a hajót, hogy a kiel aljához hozzáférjek kényelmesen festeni. Sehol se találtam. Aztán elkezdtem facsarni az agytekervényeimet és egyszercsak beugrott, hogy a baloldali ágy alatt, elől a fenékdeszka alá csúsztattam és még örültem is, hogy éppen befér állva. Közben elment az idő, úgy, hogy az emelést mára hagytam, de szakad az eső, egyelőre itthon dekkolok. Kicsit tartok ettől az emeléstől, mégis csak nyolc tonna körül van az a súly, ami alá oda kell feküdjek, miközben emelgetem. Bár már egyszer csináltam, amikor beállítottam a hajót vízszintesbe, hogy a korlátokat tudjam függőzni.

J-t ezerrel kuruzsolják, ami azért nagyon fontos, persze azon túl, hogy rossz mozgássérültnek lenni, mert egy hónap múlva megyünk Horvátországba vitorlázni és addigra  fontos hogy rendbe jöjjön. Mondtam is a dokinéninek (úgy egy tizessel lehetett fiatalabb nálam) hogy korai még nekünk betegeskedni, nekünk most kezdődik az élet. Nyugdíjas és munkanélküli, ez  a felhőtlen kötelezettségek nélküli szabadság!

10:40 Most jöttem vissza a kórházból. J hálistennek úgy érzi javul. Naponta kap infúzióban valami enyhítő körülményt és gyógytornázzák. Ez a Medárd nagyon bejött. Úgy szakad az eső, hogy ölcájgban mentem az utcára. Pedig egy hét és itt az aratás, Medárd meg csak 10 napja volt. Namármost két eset lehetséges. Mivel májusban is esett az eső, (ami köztudomásúlag aranyat ér)tehát ha Péterpálra eláll akkor rekordtermés lesz, lesz gazdatüntetés, hogy szaréhugyé veszik a búzát, egyre drágul a gázolaj, kérünk támogatást. Ha meg elveri az eső az aratást, jönnek a fellobogózott traktorok megbüntetni a pesti ingyenélőket, hogy azonnal adjanak támogatást, mert a földeken elrohadt a búza, miből élünk meg. Egészen komolyan mondták tavalyelőtt is a hősöktereiek, hogy "ha a paraszt nem szarik, az úr nem eszik". Nagyon kiszámítható ez az agrárium. Érdekes lenne mit szólnának, ha a szállodások kimennének tüntetni, hogy a magas forintárfolyam miatt nem jön a nyugati vendég. Sajnos ma az eső elmosta a hajóemelést, ha netán délutánra elállna, kirobogok átrakni a szorítókat a következő deszkákra.

19:56 Egész masszív a pad, alig hajlik ha ráülök, pedig még 1/3 -a a léceknek hátravan a tetejéből. Ismét felraktam négyet 20 helyen szorítva, kétoldalt culagokkal. És még mindíg szinte pillekönnyű. Lefényképezném a naplóba, de nem találom a kamera akkutöltőjét, lehet lentmaradt Balatonon. Nem bírtam a véremmel és elkezdtem emelni a hajót a tatoldalon, 3 centire jutottam, aztán elkezdett ismét zuhogni az eső, az olajamelő alatti negyednégyzetméteres kazánlemez egyszerűen elsűlyedt a sárban és az emelőnek csak a teteje állt ki a tócsából. Amúgy is macerás az emelés, nemhogy még sárban henteregve, pláne csúszik minden. A hajó kielje acél gerendákon ül, hat helyen 10X10 cm-es fenyőfa dúcokkal kitámasztva a fenék,  a dúcok talaj felőli vége is a hosszú "U" gerendákra támaszkodik, így nem tud a földbe sűlyedni, ezeket a támaszokat még három helyen (jobb lett volna négy, de nincs több hébér) megduplingoltam hébérekkel, az a technika, hogy tizet nyomok az olajemelővel, aztán a kiel alá kazánlemezeket csúsztatok, amennyit emeltem, majd körbejárom a hajót 5 kilós kalapáccsal beljebb ütöm a támaszokat és a hébéreken tekerek 5 kattanást. Csak nem esik a fejemre Amapola azután, hogy annyit tettem érte.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr71526593

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása