Megpukkadok a méregtől. A nyavajás Technodrive (olasz) irányváltó. Lemerültem a gépházba, hogy a lebontott melegvízboyler tartóít lesikítózzam és az ezekhez kihorgonyzott gázbowden mechanikának új tartókat hegesszek. Gyorsan megvoltam vele, de óvatoskodni kellett a lábaimmal, mert a fenékben valami gyanús lé volt. Hm. Amikor a boylert kiszereltem némi víz kifolyt emlékeim szerint, de nem ennyi. Ráadásul valami piros szin van benne. Megnézem a vadiúj irányváltóban a nívópálcát, mert az ATF (Automatic Transmission Fluid) folyadék (tkp. valami speciális igen híg olaj) piros. Nos a pálca szerint üres a váltó, pedig az előírt mennyiséget szigorúan betöltöttem egy éve amikor a motort úgy 10 percig járattam. Egy edénybe leeresztem az irányváltóból a kristálytiszta világospiros lét, kijött belőle bő egy deci, aztán konyec. Ráadásul a leeresztőcsavar rendesen megvolt húzva, tehát nem valószinű, hogy ott szivárgott ki a fenékbe. Mindíg utáltam az olasz cuccokat (ami jó az német, ami szép az olasz) hát megint bejött. Fejjel lefelé lógva egy flakonnal kiszívtam a lötty nagyját majd beöntöttem egy lapát fűrészport, meg pár deszkadarabot, hogy talpalhassak rajta. Hogy a lábam egyáltalán beférjen le kell bontasam a kipufogó flexi darabját is. Most nekiállhatok kiszerelni az egész irányváltót, mert valami tömítés hiányzik, de az is lehet, hogy a seggfej olaszok kifelejtették a szimmeringet. A baj, csak az, hogy hogy ahhoz, hogy szétbonthassam a tengelykapcsolót, le kell vágjam a tolócsapágy házának tartóját amit keservesen hegesztettem be sanyarú körülmények közt szorongva, mert máskülönben nem tudom hátrafelé a tengelyt kitólni. Mindezt fejjel lefelé, mondjuk egy nap a kiszerelés, padra kirakni, feltölteni valami híg olajjal, megkeresni hol ereszt, megjavítani, visszarakni. Jó esetben két nap keserves munka. És még jó, ha csak ennyi, mert ha komolyabb a baj (amit pillanatnyilag azért nem gondolok) a garanciámat már fújhatom, vagy négy éve vettem ezt a váltót a Vaszkó Bélától ennyi idő után semmi garanciára nem számíthatok. Úgy kell nekem, miért építem ilyen lasan a hajót. Ennyit Technodriveékról.