Ez egy nyolcrugós IFA kuplungtárcsa. Volt. Most már csak négy rugó van benne, a többi négyet a gépház bilgében, meg a Mercedes motor lendkerékházában találtam meg. Nem várom el senkitől, hogy emlékezzen rá hogy nézett ki Amapola hajtása. Tehát a Zetor traktorkabin gumibakokon álló Mercedes motor ezen a lendkerékre csavarozott IFA kuplungtárcsán, illetve a bele dugott IFA bordás tengelyen, majd egy Lada Hardy tárcsán, majd egy Technodrive irányváltón keresztül hajtotta meg a hajócsavartengelyt. Nos ezzel a kuplungtárcsával értünk haza baj nélkül tavaly a túrából. De az ideihez nem akarnék nekivágni már vele. Nem gondolok simán cserére, ha ez tönkrement akkor nyilván valamit rosszul gondoltam, nem jó ide ez az alkatrész. Pedig olyan jó ötletnek tűnt a rugózó tárcsa, de nyilván nem bírta a motor rezgéseit fixen felcsavarozva. Mert ugye a csúszókuplung nem arra van kitalálva. Ahhoz hogy kiszereljem szét kellett bontanom az egész kihajtást, utálatos munka. Holnap megyek egy céghez ahol Periflex tengelykapcsolókat árulnak, meglátom mire megyek velük.
Szerda.
2015.06.03. 21:06 :: A Tengerész
3 komment
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Jonathan 2015.06.04. 14:37:06
leitomi 2015.06.08. 16:54:44
Most alkottunk egy hasonló szerkezetet, amit úgy oldottunk meg, hogy a tengelyre felfűztünk + 2 ékszíjat tartaléknak és azokat mindenféle segédeszközökkel (kábelkötegelő, spárga, drót)rögzítettük,hogy ne érjen a tengelyhez. Ha cserélni kell, mert szakadnak ám azok a fránya szíjak, csak generátort lazít, cserél, visszahúz oszt kész is.