Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • solidarity1: Ezt írd be a keresőbe: site:amapola.blog.hu korcsolyázás (2024.12.23. 18:24) Hétfő.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.

Linkblog

Szerda.

2015.06.03. 21:06 :: A Tengerész

001_4.JPG

Ez egy nyolcrugós IFA kuplungtárcsa. Volt. Most már csak négy rugó van benne, a többi négyet a gépház bilgében, meg a Mercedes motor lendkerékházában találtam meg. Nem várom el senkitől, hogy emlékezzen rá hogy nézett ki Amapola hajtása. Tehát a Zetor traktorkabin gumibakokon álló Mercedes motor ezen a lendkerékre csavarozott IFA kuplungtárcsán, illetve a bele dugott IFA bordás tengelyen, majd  egy Lada Hardy tárcsán, majd egy Technodrive irányváltón keresztül hajtotta meg a hajócsavartengelyt. Nos ezzel a kuplungtárcsával értünk haza baj nélkül tavaly a túrából. De az ideihez nem akarnék nekivágni már vele. Nem gondolok simán cserére, ha ez tönkrement akkor nyilván valamit rosszul gondoltam, nem jó ide ez az alkatrész. Pedig olyan jó ötletnek tűnt a rugózó tárcsa, de nyilván nem bírta a motor rezgéseit fixen felcsavarozva. Mert ugye a csúszókuplung nem arra van kitalálva. Ahhoz hogy kiszereljem szét kellett bontanom az egész kihajtást, utálatos munka. Holnap megyek egy céghez ahol Periflex tengelykapcsolókat árulnak, meglátom mire megyek velük.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr207515984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jonathan 2015.06.04. 14:37:06

IFA kuplungtarcsa normal üzemi körülmenyek között is ugyanigy pergett darabokra, vilagbajnokok voltunk annak idejen tarcsacsereben. A KRAZ tgk kuplungjai birtak nagyon jol a kikepzest.

leitomi 2015.06.08. 16:54:44

Amikor a motort összeraktad (régesrégen)írtad, hogy mily nehéz a generátorékszíjat cserélni, mert az egész hajtást szét kell bontani...
Most alkottunk egy hasonló szerkezetet, amit úgy oldottunk meg, hogy a tengelyre felfűztünk + 2 ékszíjat tartaléknak és azokat mindenféle segédeszközökkel (kábelkötegelő, spárga, drót)rögzítettük,hogy ne érjen a tengelyhez. Ha cserélni kell, mert szakadnak ám azok a fránya szíjak, csak generátort lazít, cserél, visszahúz oszt kész is.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2015.06.08. 20:26:37

@leitomi: Köszönöm a tanácsot, ugyanezt mondta a Csikós Laci barátom korábban a múltkori eset kapcsán, meg is fogom tenni.
süti beállítások módosítása