Régi tengerészmondás, hogy "elsüllyeszthetetlen hajó nincsen". Mindazonáltal én elképzeli nem tudtam volna, hogy egy olyan hajót, mint a Costa Concordia olyan baleset érjen, mint amiről ma adtak hírt a médiák. Csak a paraszti eszemre hallgatva és a képeket nézve a neten: Egész biztos, hogy nem ott érte a baleset ahol egész közel a parti sziklákhoz a jobb oldalára dőlve fekszik. A képeken jól látszik, hogy a bal oldalán van a lék. Nem tudom elképzelni, hogy olyan közel hajózott volna a parthoz a hajó. Az csak a bulvárújságírók agyában létezhet, hogy egy ilyen felszereltségű és képzettségű személyzettel működő hajó rossz útra téved. Számomra inkább az a valószínű, hogy a hajó a rendes rottán haladt, de valamivel ütközött (a franc tudja hány elveszett konténer van a tengerfenéken, lebeg vízközt, netán a tengeralattjárók merre kóricálnak) a fenék bal oldalával. Az őrtiszt, vagy már a captain nagyon helyesen úgy döntött, hogy partra futtatja a hajót, ezzel valószínűleg sok ember életét mentette meg. Ezután telt meg a fenék oly mértékben vízzel, hogy amikor felült a sziklákra a lékesedéssel ellenkező oldalára feküdt le.
A kályha hamujából kiszedett faszéndarabok közül egy diónyit porrá törtem és epoxi gyantába kevertem. Ezzel a péppel kentem ki a kis csónak nevének bevésett betűit. Majd holnap ha megkötött és átcsiszolom kiderül, hogy mennyire sikerült a felirat. Eldugóztam a dörzsléc facsavarjainak fejét is. Kivágtam 18 mm vastag vörösfenyőből a két szkeget, a két, 11cm átmérőjű kereket meg 10mm vastag bakelitből amik a szkegek végébe jönnek. 120-as papírral átcsiszoltam a teljes belső részt. Úgy döntöttem, hogy az evezőpadok maradnak natúrban, ezért ezek még pár réteg híg UV stabil epoxi gyantát, quasi színtelen lakkot kapnak, a fenék és a két medersori palánk amin taposok szürke, a többi fehér lesz belülről.
Reggel hóesésre ébredtem. Szerencsére azonnal elolvadt amint decket ért. De azért előszedtem a parti raktárból és behoztam a hajóra a hólapátot (gyerekhólapátnak árulták az OBI-ban pont hajóméret), szeretném elijeszteni vele a havazást.