Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Omega zero: Köszönöm Omega! (2024.09.18. 02:26) Hétfő.
  • A Tengerész: @Paduc: :) Utólag nem lesz gumis. (2024.09.13. 23:37) Csütörtök.
  • hitvantanyitto.blog.hu: Ezzel kapcsolatban: "viszont SEHOL, még itt a piacgazdaság és a pénz feltalálóinak szülőföldjén s... (2024.09.13. 12:22) Szerda.
  • A Tengerész: @whale: :) Vénségünkre! (2024.09.12. 21:44) Kedd.
  • A Tengerész: @sefotos: Sanyikám EZ IS AZ! Olyan amibe négy fajta SD kártyát is be lehet(ett) dugni. sandberg.hu... (2024.08.29. 23:05) Csütörtök.

Linkblog

Vasárnap.

2024.09.15. 11:12 :: A Tengerész

Szeptember 4.-én szerdán napfelkeltével elmentem Missolonghiban "kutyát sétáltatni" ( kutya nincs, de egyszer egy kardiológus mondta, hogy idős korban a kutyát minden nap kétszer el kell vinni sétálni, még akkor is ha nincs kutya). Elég kietlen néptelen  hely, lapos, kopár, hegyek csak a távolban. 

missalongini-1.png

Kifelé jövet jobbkéz felé (a műholdképen baloldalt) elszórva házak, néhány fa, olyan kertes víkendtelkek,

20150604_200117.jpg

balra sekély víz quasi ingovány, elszórva lábakon álló  földszintes házakkal. 

20150604_200103.jpg

Kiérve a bójasorból irány Spartochori újabb, közel ötven mérföld. Aztán ennél még több lett. Merthogy kezdetben motoroztunk, de aztán megjött a szél. NANÁ, hogy szemből, szóval kreuz. Ez látszik az útvonalunkon. (bár csak úgy fejből rajzoltam be, mert Gyuri nem küldött chartplotter képet, de nagyjából így mentünk.) 

missolonghini-spartopoli_1.png

De VÉGRE van szelünk.

20150605_010641.jpg

20150605_010647.jpg

Annyira, hogy hamarosan reffelni kell. Csak egy nem tetszik, a génua (orrvitorla) reffelésekor a forstagra az alsó él felfelé csúszik, így hasa lesz a vitorlának, amitől nem lehet elég élesen menni vele. Felajánlom Gyurinak, hogy tekerjük ki, kimegyek a hajó orrába és miközben újból betekeri, én lefelé "fejem" az alsó élt, de félt, hogy a bukdácsoló hajóról beesek a tengerbe. Hát így marad a vitorla. A versenyzéssel eltöltött évtizedek miatt idegesít, szinte fáj a horpadozó fock, de legalább vitorlázok végre. J teljes nyugalommal alszik az orrkabinban, keresztbe fekve az ágyon, kezét-lábát kitámasztva a falakhoz, hogy el ne guruljon. Nagyon bírja az ilyen időt. Akkor ébred fel amikor a szigetek közé érve ledöglik a szél és megszűnik az ütemes ringatás. Motorozunk ráadásul kellemetlen döghullámzásban.

Alkonyattal érkezünk. Gyuri azt mondja a város neve "Vati",

20150605_052250.jpg

de ilyet nem találok a térképen, meg különben se volt hely, ezért tovább megyünk és 30 perc múlva érünk Spartochoriba.

20150605_055200.jpg

Remek helyünk van srévizavé a kocsmával. Mire végzünk a kikötéssel koromsötét van. Vacsora. J egy nagy halat néz ki magának a hőtőpultban, ketten esszük, elég is, meg hozzá görög salátát, meg sültkrumplit, meg innivalók azzal meg pláne elég, 70 valahány € a kettőnk számlája az meg még annál is plánábban elég. Nem sírok, mert megtehettük és nem szegényedtünk el tőle, de ebből azért nem csináltunk  rendszert.

A többit holnap.

És most a jelenről. Vasárnap van, nem lehet fűrészelni, mert csendrendelet van, a körfűrész meg sivít, így elvonulok aludni, mert hajnali fél háromkor ébredtem. Így van ez ha az ember elfárad (mint én tegnap az esőben való svédtornától a stégen)  és hamar ágyba zuhan.

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr5318492106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása