Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2023.03.30. 08:37 :: A Tengerész

Naszóval. Korán keltem ma, sárkányeresztés volt, J-t vittem a 6:13-as HÉV-hez, mert 8-kor már a Papa lakásában kell várja a kéményseprőt, úgy, hogy 5-kor már talpon voltam, 7-re meg már a kutyákkal is otthon voltam a szántóföldről. Ma kipihenem az elmúlt napok fáradalmait, szélvihar (Sári Pista műhelyének levitte a tetejét, úgy hogy én mégcsak ne is panaszkodjak, csak a bójaláncot kell majd valahogy kigereblyézzem a fenékről, nincs károm), a Pestre menés, ami mindig megvisel, tegnap meg palántáztam, mondjuk ebbe nem szakadtam bele, csak a bíbelődés a parányi gyökerek szétválasztásával... valahogy a kezeim se a régiek már.

pict0179_1.JPG

Lesz egy kis lottó, ugyanis a WC papír gurigákon, amikbe ültettem a magokat, helyenként elmosódtak a feliratok, úgy hogy nem lehet tudni mindegyikről, hogy milyen fajta fog teremni rajta mielőtt megjelenik a termés. Ha jól számolom 30 tő ( a többi a maradék, néha ha kell valakinek), ennél többet idén nem ültetek nem lehet bírni kezelni  azt a hatalmas őserdőt amit évek óta csináltam paradicsomilag és teljesen felesleges, mert a termés fele meg úgyis lehullik, vagy száron rohad el. 

Kicsit felborult a terhelések, meg a laza életformám okán a időrendem. Először is rászoktam, hogy a nap bármely szakában, ha épp álmosnak érzem magam ledőlök és már alszom is. Ennek következtében akkor is elalszom, ha nem vagyok álmos csak épp ledőlök a TV elé a szófára. Tegnap is ez volt, éjfélkor ébredtem, akkor nekiálltam az "aznapra" kitűzött és már régóta halogatott Emailt összebarkácsolni, olyan hajnali 3-ra végeztem, el is küldtem, és lefeküdtem aludni (ugye említettem, hogy 5-kor keltem), de teljesen kialvott vagyok, egyébként is megvan az a szerencsés természetem, hogy amint kinyitom a szemem, azonnal teljesen éber vagyok, tehát nálam nincs az ami sokaknál, hogy félórákat ténferegnek még félálomban, szerintem azért mert sose iszom kávét, ami nélkül egyesek nem érnek sz@rt se.

És van egy adósságom, ketten már figyelmeztettek is rá, AMI JÓ, mert azt jelenti, hogy vannak figyelmes olvasóim. Aki nem emlékszik, itt https://amapola.blog.hu/2023/03/15/szerda_547 nyitva hagytam egy zárójelet, mert a közléshez egy jóváhagyást vártam az érintettől. De még miután még azután se jelentkezett, hogy négy napja mégegyszer ráírtam, a hallgatást belegyezésnek veszem, így most álljon itt a teljes szöveg!

Na szóval öveket becsatolni, gyengébb idegzetűek készítsenek elő nyugtatót, kávét, vagy csak simogassák a kutyájukat, macskájukat.

Úgy kezdődött, hogy ezt a bejegyzést raktam ki a Fb-ra március 8.-án reggel:

Ma kértem időpontot urológiai szakrendelésre, az okokat nem részletezem. Május 24.-re kaptam...mondjuk ez, miután egy éve halogatom ... OK. De az asztmám miatt kell(ene) évente járnom légzésfunkció vizsgálatra. Úgy 25 perc próbálkozás után fel is vette a szakrendelő asszisztense a telefont. ÉS kaptam időpontot is.... 2024 (!) február 22. -re. …. Amikor a tüdőgyogyós asszisztens szomorúan közölte elnézést kérve a majd egy éves előjegyzést, még én vigasztaltam nevetve. Már csak meg kell élni, mondtam neki, hogy neki is jó szívvel kívánom.

Másnap jött a válasz egy olyan orvos barátomtól, aki egy állami egészségügyi intézményben dolgozik:

"Hivj fel nálunk megcsináljuk!"

Felhívtam, megbeszéltük, hogy felkeresem az intézményt március 14.-én kedden.

Megérkeztem az állami egészségügyben szokatlan módon döbbenetesen kulturált létesítménybe. Ahogy öregszem egyre többször fordulok elő „helyeken”, de ilyet ami ott volt nem tapasztaltam soha. Az alkalmazottak habos patyolattiszta öltözékben, de még a takarítónőt is össze lehetett volna téveszteni a főorvossal. A klotyó komolyan mondom különb volt mint a SOTE műtője. Kézmosószer, papírtörlő, WC papír.. NEM IS MAGYARORSZÁG!

Kijött az asszisztens elém a folyosóra, megkérdezte hogy hívnak, megkért hogy foglaljak helyet, majd egy idő után szólított. Kérdezte voltam e már hasonló vizsgálaton, mondtam igen, de azért ez egy teljesen másfajta vizsgálat volt, másfajta készülékkel és módszerrel. Röviden ez „kabinos” volt, míg a szigetszentmiklósi csak olyan „termes” (szinte mint uszodában az öltöző). De nagyon precíz. Többször ismételtük, amit talán az én gyakorlatlanságom indokolt, de aztán megvolt az eredmény.

Itt nyitok egy zárójelet. Ami miatt kívánatos lett volna nekem a vizsgálat, hogy azt akartam megtudni, hogy a pocsék fizikai állapotom oka vajh nem az asztmám súlyosbodása e. Autodidakta orvosi ismereteim szerint, ha lecsökken a légzésfunkció, romlik a vér és ezzel a szervezet oxigénellátása, indokolt az izomműködés és általában az aktivitás csökkenése. Azért kezdtem ezirányban spekulálni, mert amikor bejött a Covid, kihagytam a szokásos éves szigetszentmiklósi légzésvizsgálatot, részint mert nem volt kedvem bemenni a járvány kellős közepén egy rakás köhögő beteg közé, akik ott halomban szoktak állni, részint meg mert egyáltalán nem gondoltam, hogy az éveken át alkalmazott kétféle inhalációs szteroid bármit is javított volna az állapotomon, miközben saját kutatásaim szerint rontja a Covid elleni védőoltás hatását. Ezért a gyógyszert egy bő éve abbahagytam, márcsak azért is, mert csak a tüdőgyógyász szakorvos adhat engedélyt a gyógyszer kiírására a háziorvosnak, az engedély meg egy év alatt lejár, ergo, hozzá se juthattam a patikában. De ha az én barátom ilyen ügyesen elintézte nekem a protekciós vizsgálatot, majd én jó összehasonlítom a korábbi légzésvizsgálati eredményt a mostanival és ha negatív eltérés van, AZAZ romlott az állapotom, akkor élek a lehetőséggel, amit a szigetszentmiklósi rendelő asszisztense felkínált, hogy bár orvost nem tud adni, de meghosszabbítja a háziorvosnak adott engedélyt, elkezdem magam gyógyszerezni, szóval megoldom én magam ahogy általában mindent szoktam az életben.

Naszóval ettől indíttatva, a kabinból kilépve azonnal rákérdeztem a vizsgálatot végző asszisztensnél, hogy van e egy kis ideje, mert itt vannak a korábbi leleteim, össze tudjuk e hasonlítani a mostanival, mert ránézve a monitorára nekem nagyon gyanús grafikont rajzolt ki a gép, nem hasonlított az általam ismertekre. Mondta, hogy ő nem, de majd a doktornő. AHA, szóval orvos is lesz, nagyszerű.

És itt jön a képbe Bulldog doktornő. Szemre egy csöppet se nézett ki annak a kedves hölgy. Megmutattam neki a korábbi két leletemet, egy 2020-asat meg egy 2021-est, amik gyakorlatilag semmiben sem különböztek egymástól, az egyszerűség kedvéért olyan 30 % állandó jellegű értékcsökkenést mutatok tödőileg, azt hiszem lónál ezt úgy hívják „kehes”. A kérdés csak az volt, hogy az eltelt két év alatt, aminek a fele gyógyszerezetlen volt, romlottam e vagy sem.

Nos megtudtam tőle, hogy a vizsgálati eredmények összehasonlítása nem olyan egyszerű, mint ahogy én gondoltam. Mert ez ugye kabinos műszer, az meg nemkabinos (mint az uszodában, jelentős a különbség, kabinosban lehet szexelni, termesben meg nem) szóval nem olyan egyszerű mint a voltmérő, bárki műszere ha pontos ugyanazt mutatja ugyanarra a hálózatra. Akkor másképp tettem fel a kérdést. Akkor én azt kérdezem, hogy SZERINTE, szakértelmezve a korábbi eredményimet, romlott e a tüdőm az eltelt két évalatt vagy sem. Némi vizsgálódás után kijelentette, hogy nem, sőt van ami javult. Ezek szerint nem vétettem magam ellen amikor abbahagytam a szteroidot. De ő azért azt mégse tartotta elfogadhatnak, hogy egy folyamatos kontroll alatt álló beteg saját magát kezelje, kitartó nyomozással sok próbálkozás után felvette a kapcsolatot telefonon a szigetszentmiklósi szakorvosommal és kibrusztolt belőle egy jövő havi extra légzésvizsgálatot, azzal a megjegyzéssel, hogy olvasnivalót vigyek magammal bőven, mert időpont az nincs, illetve van de csak olyan, hogy akkor menjek oda és várjak amíg behívnak, szóval órák. (most beszélt J a Petivel, Icuka keresztfiával a 80 éves papáját vitte be tegnap sürgősségire, 15 órát vártak a folyosón mire felvették) És addig nyomjam magamba a szteroidot az utolsó orvosi utasítás szerint naponta kétszer kettő belégzésnyit. Én az egész alatt folyamatosan próbáltam a doktornőt csitítani, hogy nem olyan nagy úgy ez, majd én megoldom. Nem akarok én porszem lenni az egészségügy jól olajozottan döglődő rendszerében, ha azt mondja nyomjam a gyógyszert mert szerinte kell, akkor nyomom, ha nem akkor nem, de ő azt mondta, hogy az mégse egy normális állapot, hogy ez kontroll nélkül működjön, és olyan nincs, hogy egy ilyen esetben ne legyen minimum félévenként műszeres kontroll. És hiába mondtam neki, hogy de van, nem törődött bele, ezért neveztem el őt a füle hallatára bulldognak.

Pedig én már elterveztem, hogy különös tekintettel a vasárnapi kertásásra, majd tesztelem magam próbaterhelésekkel, mint mondjuk futás, kerékpározás, hogy hogy bírom gyógyszerrel, meg nélküle tüdővel a terhelést és aszerint döntők a terápiáról. Többször mondtam Bulldog doktornőnek, hogy megoldom, ne csináljon ebből magának problémát, egy évre kaptam időpontot, hát akkor egy évre, ilyen a rendszer Unortodoxiában, a valóság is hajlítható, nemhogy az orvoslás szabályai, de ő nem nyugodott ebbe bele. Szóval most gyorsan ráírtam a háziorvosra, hogy sürgősen tegyen fel nekem egy receptet a felhőbe és ha meglesz a válasz, megyek a patikába, nyomom a gyógyszert, aztán április közepén kontroll Szigetszentmiklóson a kabintalan gépen, addig (meg utána is) várom sorsom jórafordulását, melyhez hasonló jókat nektek is kívánok.

Zárókérdés. Vajh hogy a fenébe küzdi le az egészségügy akadályait egy korombéli, de nálam sokkal rosszabb fizikai és szellemi állapotban lévő beteg, akiből hiányzik ez a fajta rugalmas, és minden bizonnyal szerencsés lelki hozzáállás ehhez az egészhez?

Utóirat. A háziorvos másnap felírta az inhalátort, harmadnap kiváltottam, nagyjából egy hete használom, változást nem észlelek, igaz nem ások kertet.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr6318084160

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Utas953 2023.03.30. 12:21:57

Érdeklődéssel olvastam. Sajnos szó szerint hasonló cipőben járok (alkalmazom az inhalátort szorgalmasan) és nekem is hasnló jó a tapasztalatom, nálunk a 18. ker-ben is sok szerencsére a "bulldog doktornő". Talán mégsem olyan elmaradott az egészségügy (nem a rendszere miatt) mert az orvosok nem hagyják.

táncoslábú laces 2023.03.30. 17:52:47

Nem vagy egyedül ezzel az aluszékonysággal, én is ha álmos vagyok szunyálok, de csak akkor ha pl kényelmesen a fotelban ülök. Kávét én sem ittam soha,nincs is rá igényem, nincs se kóválygás se semmi. Ébredés után teljesen fitt az agyam bármely napszakban...na legalább ezt is tudom hogy ez nem egyedi dolog

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2023.03.31. 00:07:18

@táncoslábú laces: Mondom, szerintem a kévéfogyasztással függ össze, egyszerűen hozzászoktatja az embert egy "mankó"-hoz ami nélkül azután már nem tud létezni. Egyszer még az első munkahelyemen a Vegytervben valamikor a '60-as évek végén teljes áramszünet volt. Hét ágról sütött be a nap a hatalmas ablakokon, tehát világos volt, akkoriban még mechanikus írógépeken kopácsoltak a lányok, logarléccel számoltunk, papíron ceruzával írtunk, a műszaki rajzolónők tussal Graphossal rajzoltak, szóval semmi nem kellett a melóhoz ami villannyal megy. És MÉGIS...10 óra tájban megtelt a ház karikás szemű, kóvályogva szédelgő zombikkal, akik azt hörögték "Egy kávét.. nem tudok felébredni!!" Merthogy elhallgatott az a száz főzőlap amin a kotyogók álltak, meg a büfében a háromkaros kévéfőzőgép. A másik a cigaretta. A seregben mesélte a háborút megjárt szolgálatvezető főtörzs, hogy volt aki a jégeralsóját elcserélte pár szál cigarettára, pedig tudta, hogy anélkül meg fog fagyni, szóval fontosabb volt neki az életénél.

Műszaki 2023.03.31. 08:59:46

Kávé ügyben én is beszállnék a diskurzusba?

Gyerekkoromban azt láttam, hogy apám napi több kávét ivott. A munkahelyén szokás volt ha valaki bejött az irodába akkor ittak egy kávét. Aztán sokszor hallottam panaszkodni, hogy fáj a feje, mert nem itta meg az x-edik kávét aznap. Na akkor eldöntöttem kb. 10 évesen, hogy én aztán soha nem fogok kávézni. Aztán ez tartott is vagy 20 éves koromig, amikor az egyetemi klub bárpultjában dolgoztam hétvégeken és hajnalban kávéztunk, hogy bírjuk az ébrenlétet. Nem tudom segített -e, igazán frissítő hatását sosem éreztem.
Most, ötven előtt egy kicsivel a munkahelyemen napi több kávét megiszok. Az automatából lehet kérni hosszú kávét, azt is a leggyengébbre állítom, így nem is fekete hanem barna színű. Nem azért iszom hogy ébren tartson, csak jó elfoglaltság ha már sokat ülem a gép előtt. Felállni elballagni a teakonyhába.
Ami viszont ébren tart az a következő. Pár éve volt kb 20-25 kilónyi túlsúlyom, és ezt kutya diétával (és sporttal) adtam le. A kutya diéta azt jelenti nálam, hogy egyszer ettem egy nap, akkor is csak egy tojásnak megfelő ételadagot. Pl. egy szál virsli, vagy egy húskonzerv. Kenyér nélkül. A túlsúly lement, a szokás nagyjából megmaradt. Napi két étkezés. Reggeli nincs. Ebédre lehet bármi, a lényeg az, hogy max ökölnyi adag legyen. Így nincs velem a kajakóma nevű jelenség. Vacsora hasonló (bár azt néha túllépem). Sajnos szeretek enni, így nagy önfegyelem szükséges, főleg hétvégeken.

A kávéról meg mostanában (persze lehet hogy a kávéforgalmazók propagandája) sok helyen áradoznak, hogy nagyon egészséges, antioxidáns meg mittudomén. Végülis apám idén betölti a nyolcvanat, szóval a kávézás nem tette annyira tönkre.

Ja amúgy a reggeli kávét én sem értem. Csakúgy mint ti írjátok, felkelek és megyek a dolgomra, nem kell ahhoz semmi. Szerintem a reggeli kávé csak a lusták mentsége.

Bocs, hogy így beletrollkodtam a blogba ezzel a hosszú kommenttel.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2023.03.31. 13:38:24

@Műszaki: :) Dehogy trollkodtál! Ezért vagyunk itt. Túl a kávé és a cigaretta valószinüsíthető addiktív hatásától, SZERINTEM felnőttcumi. Tehát mint a kisgyerekeknél, egyfajta pótcselekvés, a gesztus kívánása, ahogy kézbeveszi a szenvedélybeteg, ahogy megsodorgatja, szájához emeli, közben a gondolatai ellazulnak, ahogy anya benyomja a kölök szájába és akkor kussban van végre.
süti beállítások módosítása