Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • Édesvíz: Remélem ezt a moderátort már kibaszták a picsába. Ott verje meg az isten, ahol orbánt még nem. (2024.04.18. 22:24) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2022.08.03. 23:08 :: A Tengerész

Na lezárult az autószerelés projekt is. Éppen ideje volt már, mint egy nagy kő feküdt rajtam és az volt az érzésem, hogy nem tudok a végére jutni. Ugye itt elkezdtem róla értekezni.https://amapola.blog.hu/2022/07/15/pentek_7535 A következő lépés az volt, hogy kicseréltem a szelepházfedél tömítését https://amapola.blog.hu/2022/07/18/kedd_382, amitől az olajcsepegés sokat enyhült, de nem állt meg teljesen, pedig nagy reményeket fűztem hozzá. Továbbra is bajom volt  a kocsi alatt hentergéssel, mert minden alkalommal "tengeri beteg lettem" tőle, bár hogy már tudtam mi okozza, nem vettem annyira a szívemre és érdekes (vagy talán inkább természetes) módon, ahogy a hajón is megszoktam itt is egyre kevésbé viselt meg. Mindazonáltal nem rajongtam a kocsi alá bújkálásért, de muszáj volt rájöjjek, az az ici-pici szivárgás vajh hol van ami egyetlen aprócska csepp formájában jelenik meg a frissen aláterített kartonlapon 24 óra leforgása alatt. Erős lámpával kutakodtam, ronggyal amennyire csak lehetett szárazra töröltem minden olajnyomot (hullott a képembe az olajsár, J szedte ki a szakállamból).Na másnap nézem, a papundeklin semmi. Gyártottam egy elméletet, hogy igazából csak az az olaj csepegett még ami a korábban lecserélt szelepháztömítés alól jött, de ebben a rettenetes hőségben "leolvadt" a motorblokk oldaláról. De most, hogy alaposan letörölgettem amennyire csak lehetett felnyúlkálnom, végre megszűnt. Beindítottam a motort még reggel egy kicsit, aztán délután kivittem a Juditot, hogy álljon ott ha netán rosszul leszek és járó motornál bemásztam megint a kocsi alá lámpával. És elsőre elszomorodtam, mert láttam, hogy csillog az olaj ott ahol előző nap szárazra töröltem. Szóval MÉG MINDIG FOLYIK VALAHOL, ennyit az elméletről.

De aztán betuszkoltam a lámpát, hogy jobban lássak és egyszercsak észrevettem a blokk OLDALÁN a vezérmű felé néző oldalon menetirányban egy csavarfejet alatta alátéttel, ami akár tömítés is lehet. ÉS FELETTE már nem volt olajnyom, CSAK ALATTA. MEGVAGY ROHADÉK!! Kimásztam és nem törődve a tengeri betegséggel szerszámokat gyűjtöttem, mert láttam, hogy oda fel nem lesz egyszerű hozzáférni a csavarhoz, ami lentről még látszani is alig látszik. J adogatta a kulcsokat, de jól saccoltam, mindját elsőre, 12-es volt, csak csillaggal nem fértem hozzá, de volt racsnis is amivel icipiciket húzva vagy negyed fordulatot tudtam rajta húzni. Szárazra töröltem, és immáron erős meggyőződéssel hittem, hogy  ez volt a 2-es számú hiba. Tehát folyatott a szelepháztömítés, ez a cserével megszűnt és itt alul volt ez a záródugó a motorblokk forgattyús ház oldalán, (ami nem azonos az olajleeresztő csavarral, mert az a teknő alján van) és nem volt rendesen meghúzva. A rend kedvéért tegnap mégegyszer beindítottam és aláfeküdtem, de  porszáraz volt, szóval végre annyi balszerencse és oly sok viszály után megmutatta magát a hiba. Ma kiporszívóztam az autót és lemostam, olyan mint az új, holnap visszaviszem a barátnőjéhez Érdre a garázsába ahol árulja az autót. Egész megsajnáltam a kocsit, pedig alapjábavéve utáltam. Nálam volt majd egy évig, de nagyon nem nekem való. Sportkocsi, amire nekem nincs igényem, viszont nehéz bele beszállni fekvő helyzetbe, kiszállni meg szinte csak négykézláb kihengeredni az autó mellé, nem "véneknek való" kocsi. Nem való se vasat, deszkát cementes zsákot szállítani és csak két ajtaja van, és bár hátul is kényelmes, HA egyszer már valaki beült, de amikor J-vel és Icukával hármasban mentünk vele nyuggerjáratban a Lidlbe nagybevásárolni, akkor aki hátul ült annak duplán nehéz volt bevackolni oda. De hát gyönyörű klasszikus autó, nem egy mai barbár SUV, megértem, hogy a lányom beleszeretett, mert van stílusa a gyereknek és remek az ízlése. Az autó kifogástalan, két éve én vizsgáztattam, akkor lett rajta cserélve a katalizátor és két gömbfej, csont nélkül vizsgázott, azóta egy tank benzin ment ki belőle, szóval nem ment 200 km-t se. De hát el kell adni, mert a lány kiment élni Németországba és nem éri meg kint honosítani, magyar rendszámmal meg nem használhatja tartósan odakint. Jól jár vele aki megveszi, mert rendszeresen karbantartott hibátlan autó (most már, hogy megszüntettem az inkontinenciát) a klímája olyan, hogy meg lehet benne fagyni, minden működik rajta mint újkorában és ami a fő a karosszéria rozsdátlan. Mondom, ha lenne egy garázsom, megtartanám "vasárnapi" autónak ( ahogy Péter Icuka keresztfia mondta "Vili bácsinak lett egy csajozós" autója). De annak, hogy az utcán  gazban, porban álljon, luxus. 

pict0237.JPG

pict0238.JPG

pict0240.JPG

pict0239.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr9117899643

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása