Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2022.07.15. 10:57 :: A Tengerész

Utálok autót szerelni. De néha mégis kell. Lányom miután úgy tűnik végleg Németországi lakhelyet választott árulja a magyar autóját. De csöpög belőle az olaj, meg kell javítani, mert így nem túl jó az alkupozíció az eladásnál. Az volt a sejtés, hogy az olajteknő tömítés a ludas. Elhoztam a kocsit Érdről, ahol a barátnője őrzi és felbakoltam, mert egy sportkocsi alá nem lehet csak úgy bebújni aláfeküdni, mert a fejem se fér be alá.

pict0227_1.JPG

Na itt kerültem szokatlan bajba. NEM, nem esett rám az autó, be se szorultam, csak rosszul lettem. Utoljára első behajózásomkor éreztem így magamat, szabályosan tengeribeteg lettem a hentergésben a kocsi alatt. Pokoli rosszullét, ráadásul felállva olyan 70 fokra balra dőlve állt be a testtartásom, persze támaszkodva, hogy el ne dőljek, közbe szédülés, támolygás, hányinger, gyomorgörcs. ÉS még a szokásos gyógymód se használt, ahogy szokták mondani vicces tengerészek, a tengeri betegség ellen a legjobb gyógyszer, "diófa alá kell feküdni". Hát én az autó alatt feküdtem és hiába feküdtem le (talán az volt  a baj, hogy nem a diófa alá), vagy egy bő órát eltartott mire valamennyire csillapodott a rosszullét, de két nap után még mindig kicsit szédelgek. Azonnal mértem vérnyomást, vércukorszintet, minden normális, úgyhogy oda jutottam, hogy alighanem a süket jobbfülemben lévő labirint-egyensúlyszervem "egyensúlya" borulhatott fel a négykézláb, majd, hason, majd háton tornázás közbeni tekergés, fej emelgetés, forgatás közepette, azaz valóban hasonló mint amikor a hajó mozgása kényszeríti ezt a rendszert olyasmire amire nincs méretezve. Ha valaki egy kicsit meg akarja kóstolni az érzést, tegye a kezét csípőre, álljon lábujjhegyre, csukja be a szemét, majd kezdjen körözni a fejével.

Viszont van jó hír is. A vizsgálódás során meggyőződtem, hogy az olajcsepegés nem az olajteknő pereme alól jön, hanem valahonnan fentről. Ennek először nagyon nem örültem, mert komplikáltabb hibától tartottam, de aztán kiderült, hogy fent a szelepház fedél tömítésének egy helyén friss olaj van. És miután a szelepházban csak járó motornál van olaj, ezért jelentkezett a csepegés csak az autóval való megállás után, de hosszabb patkolásnál,  garázsban állásnál soha. Ezt a hibát sokkal egyszerűbb lesz javítani mint az olajteknőt. Mert bár egyszer bemásztam még az autó alá nagy óvatosan lefényképezni a jelenséget

pict0230_1.JPG

és hálistennek nem lettem újra beteg, de valahogy nem vágyom többet a kocsi alatt hemperegni.

MÁS.

Eljött a rezsietetés alkonya. A rezsicsökkentés helyét átveszi a rezsinövelés. Leveszik a minimum minimumára azt a kontingenst ami alatt MÉG (egyelőre) nyomott áron fogjuk kapni a villanyt és a gázt, de egy normál, "átlagos" család sokkal többet fog fizetni annál amit idáig fizetett. Persze abszolút igazságtalan az egész kitalálmány (mitől is lenne nem az, akik kitalálták a pofázáson kívül nem értenek semmihez), mert hiába kicsi annak a gázfogyasztása aki villannyal fűt, azt, hogy nem használ gázt nem honorálják semmivel, viszont a villany többletért büntetést fog kapni. Holott ha lenne értelme az intézkedéseknek, az csakis az lehetne, hogy MINDEN energiahordozóval spórolni kell, mert jön a córesz. KÜLÖNÖSEN a gázzal, mert villany még csak jöhet máshonnan is, de pillanatnyilag gáz főleg csak Oroszországból. Ehhez képest amikor a sajtó feltette a kérdést a Gulyás Gergelynek, annak az volt a válasza, hogy "vezesse be a gázt és fűtsön azzal". EKKORA BARMOT csak 3 millió idióta tud megválasztani okosnak. Aztán majd ha holnap a gázt büntetik és a villanyt jutalmazzák, akkor meg vezesse ki a gázt és fűtsön villannyal mi? NEM MINDEGY, ha MINDENNEL spórolni kell? Ha valami értelmet akartak volna bevinni a rendszerbe, akkor mondjuk MJ-ban meghatároztak volna egy kontingenst amire érvényes a limit, függetlenül attól, hogy villany, vagy gáz vagy NETÁN szilárd tüzelőanyag, merthogy az ország fele szénnel, fával (meg háztartási szeméttel) fűt. De hát honnan vegyék az értelmet amikor nekik sincs? Ha egy beszélő disznósajt a kormány energetikaügyi szakpolitikusa (akinek nem ugrana be, Németh Szilárdról beszélek), akkor BÁRMI megjelenhet a tárgyban jogszabályban. DE még ezzel együtt is azt mondom, amit egyébként szinte soha, hogy a kormány jófelé kezdett tipegni. Hogy VALÓBAN el kell kezdeni takarékoskodni az energiával és ennek VALÓBAN a piaci árak ráengedése a fogyasztókra a leghatékonyabb módja ellentétben az idióta rezsicsökkentés kamuval. Mert ha komolyan vesszük a kapitalizmust, akkor MINDENT az értéken kell árulni, az összes piactorzítás ( kivéve a kifejezetten szociális, kulturális szektort) rendszeridegen, sőt kifejezetten káros. Mert például az olcsó energia a takarékoskodás, a hőszigetelés, a józan gazdálkodás ELLEN hat. A drága kenyér nem öröm, de amikor meg mesterségesen olcsó volt Kádár alatt a kenyér, tele voltak a kukák kenyérrel, mert a másnaposat már nem ette meg a paraszt, hanem inkább kidobta. Eleve többet vett belőle, hisz olcsó, ami meg olcsó azt senki nem becsüli. Se a kenyeret, se az ingyentankönyvet, se az ingyenjólétet. Azt gondolja EZ NEKI JÁR. Pedig mindenért meg kell valakinek dolgoznia és ami valakinek ingyen van az a többieknek pénzbe kerül. Nincsenek csodák. ERGO Orbán, ha a maga kontár módján is, de jófelé kezd immáron tapogatódzni. Csakhát ELBASZTA. 12 éven át hullott a pénzeső. Európa jobbik fele számolatlanul szórta az országra a pénzt, amit arra szánt, hogy felzárkóztassa az országot.
Például kifejezetten célzottan a családi otthonok hőszigetelésére, hogy kisebb legyen a fűtésszámla. De a pénzeket kontár módon használták fel, a megvalósított beruházások célszerűsége, hasznossága, hatékonysága, gazdaságossága erősen megkérdőjelezhető volt, a túlárazások a lopások rendszerszintűek voltak, igazából csak a "nemzeti oligarchia" kiépítését célozták, és ehhez az ország nagyrésze bólogatott "legalább most nem a kommunisták lopnak" BRAVÓ! MOST itt állunk letolt gatyával lófasszal a pucér seggünkben és MOST kezdünk spórolni a semmivel, miközben 12 éven át a VALMIT amit arra kapott az ország, hogy MAJD ha baj lesz legyen mihez nyúlni, mivel, mibe, miből, mihez menekülni elbaszta az a réteg, ami BÁRMIKOR elmenekülhet a felelősségrevonás elől bárhová ahol négy generáción át megélhet belőle és nincs kiadatás se. Köszönöm annak a három millió hülyének, akik közt számos barátom is van, akiknek a figyelmét már három ciklus alatt számtalanszor felhívtam ezekre, de mindig legyurcsányoztak, mert ugye Trianon, meg Turulság, meg unortodoxia, csak kell rendezni egy világkiállítást, olimpiát, foci EB-t a megyei újságokat átnevezni "vármegyeire" és a haza fényre derül.

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr9017883631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KAMA3 2022.07.27. 19:21:34

Igazából rezsi befagyasztás (vagy fixálás) lenne a helyes kifejezés, arra ami történt. Mert bizony a gázért, évekig többet fizettünk mint a világpiaci ár. A különbözetből most alaphangon 1-2 évet át lehetne hidalni, de ők inkább elköltötték azonnal.

Én a szigeteléssel vagyok bajban, mert "lemez"garázs, terasz fedés, szélfogó, gázcső ÉS még a gázkazán szerelt kéménye is hozzá van csavarozva a homlokzathoz. A kapcsolók, konnektorok, lámpák kiemelése ugye alap, de sok helyen látom, hogy egyszerűen körbe szigetelik a PROFIK! (Az előző tulaj nagy kókánymester volt, a garázs fém vázát például csak a salak tartja össze, szóval legalább könnyű lesz bontani.) Precízen akartam volna megcsinálni, és minden ilyen firlefrancot elbontani, hogy ne legyen felesleges hőhíd. De két szintes az épület, csak a kémény elbontásához kéne 4 emelet állvány. Nem leszek meg vele a fűtés szezon végéig se.

Orbán két dolgot tud jól csinálni. Lopni, és hatalomban maradni. Az elmúlt 4+12 év ezt a két célt szolgálta.

Azt én sem bírom felfogni, hogy ugyanaz az ember, aki 89 előtt kommunista volt és lopott, az miért kap felmentést, ha belép a fideszbe és ugyanúgy, vagy mégjobban lop tovább? Mitől jobb az országnak, ha a fidesz lop, és kicsatornázza a közvagyont az országon kívülre, mint amikor mondjuk a téesz elnök összelopott magának egy balatoni nyaralót? Egyiket sem akarom védeni, de akkor mások voltak az arányok, kevésből nem lehetett sokat lopni, sokkal nehezebb is volt külföldre menekíteni a szajrét.

KAMA3 2022.07.30. 09:08:19

@A Tengerész: Hát nem. A legnagyobb csibészséget kifelejtettem. A lépcsőfordulóban van egy ablak. Itt régen kopolit üveg lehetett, egy 65-ös melegen hengerelt U profil keretben. A kopolit egy részét megtaláltam a kertben elásva, a vaskeretet bennt hagyták, és ebbe rakták bele az új, hőszigetelő ablakot. Pár éve volt 2-3 hét igazi tél, amikor éjjelente -15 alá ment a hőmérő higanyszála. Na olyankor ez a keret belülről jegesedett!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2022.07.30. 09:25:49

@KAMA3: Nabazmeg "hőhídmentes" ablak. Ismerem a kopilitot, egy utálatos anyag, mert ha csak egy darabka is betörik, javíthatatlan, az egészet le kell(ene) bontani és újraépíteni, de már nem is gyártják. Az egykori Volga szállóban voltam műszaki góré, a kazánház hátsó fala ilyenből volt és egy idióta belekoccant autóval az autómosóba menet.
süti beállítások módosítása