Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @KAMA3: Köszi....mostmár tökmindegy. Valszeg elbasztam. Elsősorban el kellett volna mennem az orvo... (2024.11.25. 22:30) Péntek.
  • A Tengerész: @Kenny Wells: Hát ez a szalon alighanem nagyobb mint itthon a nappalink, az egész katamarán befogl... (2024.11.07. 13:54) Szerda.
  • sefotos: Szia Tengerész! Szombaton délben a HHH Pesthidegkúti reptéren sárkányrepülős nap lesz, tudsz róla?... (2024.11.05. 04:47) Hétfő.
  • A Tengerész: @sefotos: Valóban a rögzítéshez meg a szélek lezárásához kellenek spéci idomok. A 16 mm vtg. X kül... (2024.10.25. 22:27) Péntek.
  • A Tengerész: @sefotos: Meg különben is... AZÓTA SE volt hó amióta azt a képet csináltam a tetőről. :( (2024.10.21. 11:20) Péntek.

Linkblog

Hétfő.

2022.03.07. 12:53 :: A Tengerész

Hát nem voltam tegnap nagyon sikeres. Az a munka ami ha befagyott volna a Duna, a jégen egy délelőttös munka lett volna, az most komplett kínszenvedés. Abba is hagytam egy idő után a rövidtett pengéjű kaszával való manőverezést csónakból, még így is érzem, hogy túlerőltettem a derekam és úgy elfáradtam délutánra, hogy a kutyasétáltatási távot is levettem a felére, mert ellenállhatatlan vágyat éreztem rá, hogy a szinte tavaszias időben leheveredjek a szántóföldre pihenni, mert remegtek a lábaim a fáradságtól. Ha felmelegszik a víz, tehát majd nyáron, bemegyek gyalog a vízbe és a fenéken sétálva levagdalom a gyékényt ahol túlnötte magát.

A víz hozott egy nagy fatörzset, olyan bő 3 méteres darabot. Sajnos a túlpart lakói ha valami útban van, egyszerűen behajigálják a vízbe, az uralkodó szélirány meg mind áthozza hozzám. Ezzel  a nagy fával gondolom nem tudtak mit kezdeni, bedöntötték a Dunába "oszt jónapot". Ez már a második, van még egy belőle, csak az jobb helyen, nincs útban. Nem volt pofám hozzá, hogy visszahúzzam vízközépre aztán vigye a szél máshová, mondom megpróbálom kiszedni. Nagynehezen csónakkal elvonszoltam az Ervin sólyájáig, azt gondolva, hogy ott a végét kihúzom szárazra, és láncfűrésszel felszeletelem, aztán felvágom baltával kályhaajtó méretre, két hónapot simán kifűtök vele, legalább hasznosul. Na alaposan túlbecsültem az erőmet.

pict0044_3.JPG

Ez a fadarabka többszáz kiló, csak kacagott rajta, amikor megpróbáltam emelgetni a végét. Ma kimentem, hogy elvontassam onnan a másik mellé, hogy ha E jön és le akarná tenni valamelyik csónakját ne legyen útban, de hideg szél fúj, semmi kedvem odafagyni, megvárom amíg kicsit melegebb lesz. Addig további terveket szövök, hogy mit csináljak vele.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr4417774306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása