Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • solidarity1: Ezt írd be a keresőbe: site:amapola.blog.hu korcsolyázás (2024.12.23. 18:24) Hétfő.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: :) Hajón jelenleg csak alszom, mégcsak nem is fűtök, meg minden ami kell hozzá.... (2024.12.23. 07:46) Vasárnap.
  • A Tengerész: @solidarity1: Köszi! Azóta eltűnt a hajó és a világ proletárjainak se sikerült egybesülni a vörös ... (2024.12.18. 12:23) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Sunny Days: Nem tudtam pontosan hogy néz ki, csak úgy nagyjából kitaláltam. De hát ugye Google a ... (2024.12.12. 08:34) Szerda.
  • starace: @A Tengerész: Köszönöm a választ, örülök már előre a folytatásnak! (2024.12.10. 17:23) Csütörtök.

Linkblog

Vasárnap.

2020.11.08. 23:46 :: A Tengerész

Hát elég undorító volt. Gyakorlatilag telesz@rta a jószág  a futókereket és szétkente rajta a belső hengerpaláston. Levagdaltam róla a kartonpapír burkolatot és a rácsot kislaugoztam. Némi tépelődés után J javaslatára, az általa a padláson rejtegetett  5 mm-es Polifoam lemezből szabtam rá új burkolatot (ő is ugyanakkora gyűjtő mint én HA NEM NAGYOBB)

pict0016_1_1.JPG

Vágtam két tartalék csíkot, ahogy elszennyeződik cserélem és kimosom. A gyors cserét kárpitos gumihevederek biztosítják, varrtam két feszes végtelenített szalagot ami tartja a rácsdob külső oldalán a Polifoam lemezt.

pict0017_1_1.JPG

pict0019_1_1.JPG

Korábban probléma volt az etető edény. Amíg könnyű tálka volt, felborogatta. Lett nehéz üveg hamutartó, azt teleszórta a forgácsalommal. Hegesztettem ezt a dögnehéz vas spécit. Nem tudja felborítani és a magas perem miatt fel kell kapaszkodnia, hogy enni tudjon belőle, viszont remélhetőleg már nem tudja átemelni belé az almot. 

pict0008_1.JPG

A táplálék betöltése a szürke bontott  PVC lefolyó csődarabon át történik (még a felduzzasztott, korábban a mosdószifonhoz csatlakozó rész is passzolt a vastagfalú acélcsőhöz), pont ekkora darabot találtam a kertvégi szemétdombomon.

pict0009_1.JPG

A karika egy szétrohadt szekérkerék közepének fa alkatrészeit fogta körbe amin a tengely átment, a feneke a háztető lemezmaradéka, a fenéktől 1 cm-re véget érő acélcső még Amapola építéséből maradt. Szóval továbbra is recicling. Viszont a csepegtető nyalogatós itatóedény az gyári kínai, erre rászántam 800 forintot.

A műszer az alvó kuckó hőmérsékletét mutatja.

pict0015_1_1.JPG

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr8316278528

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ik260t 2020.11.11. 13:01:09

Meghalt szegény Moóry Laci is.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2020.11.11. 15:59:00

@ik260t: Igen olvastam. Szomorú hírek szinte nap mint nap.
süti beállítások módosítása